Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Politica de utilizare a cookie-urilor | Protectia datelor cu caracter personal

Știri și anunțuri

Date despre prezența la vot la secțiile din Ibănești
Date despre prezența la vot la secțiile din Ibănești
Procesul de votare a început în toate cele patru secții din Ibănești la ora 7.00 și s-a încheiat la ora 21.

Pe listele permanente au fost înscrise 3.482 de persoane cu drept de vot, după cum urmează: 1.320 la secția 423 (Grădinița Ibănești), 897 de persoane la secția 426 (Căminul Cultural Dulcea), 778 de persoane la secția 425 (Grădinița Ibănești Pădure) și 487 de persoane la secția 425 (Sala de Manifestări de la Isticeu).

Potrivit datelor furnizate de site-ul www.prezenta.bec.ro, la scurt timp de la închiderea secțiilor de votare din Ibănești, procentajul cel mai mare de vot s-a înregistrat la secția 425 (Ibănești Pădure).

Prezența la vot pentru alegerile europarlamentare s-a situat între 52,56% (256 votanți - Isticeu) și 55,65% (433 votanți - Ibănești Pădure), iar pentru referendum între 43,63% (576 votanți - Ibănești) și 52,82% (411 votanți-Ibănești Pădure). La nivel național, sunt 18.267.732 persoane înscrise pe liste permanente și speciale

Datele sunt în curs de actualizare!

 

 

05.26.2019
Bugetul local pentru anul 2019 a fost adoptat
Bugetul local pentru anul 2019 a fost adoptat
Bugetul local aferent anului 2019 a fost adoptat în ședința Consiliului Local al Comunei Ibănești din data de 23 aprilie.

Pentru anul în curs se preconizează venituri totale la bugetul local de aproximativ 22.380.000 de lei. La capitolul cheltuieli, domeniile cu cele mai mari sume alocate sunt cele care includ proiectele de dezvoltare ale comunei realizate prin accesarea de fonduri europene sau în cadrul Programului Național de Dezvolare Locală (PNDL), aflate în diferite etape de derulare, după cum urmează: 

-"Transporturi (drumuri și poduri)", cu 6.237.000 lei, unde regăsim proiectul de asfaltări de drumuri comunale, cu finanțare prin fonduri europene, prin AFIR - Agenția pentru finanțarea investițiilor rurale ("Modernizarea părții carosabile și a sistemului de scurgere a apelor pluviale la rețeaua de drumuri de interes local în comuna Ibănești, jud. Mureș) - dar și un studiu de fezabilitate pentru reabilitare de drumuri. O cheltuială cu impact direct major asupra întregului buget, subliniată de primarul comunei, Dan Vasile Dumitru, o reprezintă construirea unui pod la Bozon. Acordarea finanțării proiectului pentru asfaltarea drumurilor comunale a fost condiționată de AFIR de construirea acestui pod, ceea ce reprezintă o cheltuială neeligibilă, în valoare de 1.047.000 lei, sumă suportată din bugetul local.

-"Cultură, recreere și religie", cu aprox. 4.630.000 lei, unde sunt incluse proiectele cu finanțare europeană, tot prin AFIR, pentru reabilitarea celor două cămine culturale și tot aici, la subcapitolul "Servicii religioase", se regăsește construcția unei capele mortuare.

- "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică", cu aprox. 4.000.000 lei, capitol care include proiectul "Captare izvor şi reţea aducţiune apă UAT Ibăneşti" (derulat prin PNDL) 

- "Protecţia mediului", cu 2.616.000 lei, care include extinderea canalizării, proiect derulat tot prin PNDL.

Urmează, în ordinea alocării de sume, domeniile: “Autorităţi executive”, “Asistență socială”, “Sănătate”, „Învățământ”, “Alte servicii publice generale” (Servicii pentru evidenţa persoanelor), “Ordine publică şi siguranţă naţională”.

De asemenea, în cadrul ședinței, primarul comunei a anunțat că, începând din acest an, în Ibănești va funcționa un serviciu pentru evidența persoanelor (SPCLEP).

04.25.2019
Lucrările de asfaltare a drumurilor comunale continuă
Lucrările de asfaltare a drumurilor comunale continuă
Se reiau lucrările de asfaltare a drumurilor comunale prin proiectul „Execuție lucrări de modernizare a părții carosabile și a sistemului de scurgere a apelor pluviale la rețeaua de drumuri de interes local în comuna Ibănești, județul Mureș", investiție realizată de Primăria Ibănești prin accesarea de fonduri europene.

Înaintea reluării lucrărilor de asfaltare, o comisie formată din reprezentanții Primăriei Ibănești, reprezentantul tehnic și cei ai societății constructoare, Citadin Prest, s-a deplasat pe teren pentru a evalua starea drumurilor după iarnă, inclusiv zonele care pun probleme și ce măsuri de execuție se impun.

Avansează demersurile pentru trecerea drumurilor forestiere în proprietatea comunei Ibănești

În prezent, au loc demersuri pentru trecerea a patru drumuri forestiere din proprietatea Romsilva, administrate de ocolul silvic, în proprietatea comunei pentru a se putea realiza investiții pentru modernizarea acestora - zone din Tireu, Tisieu, Fătăciunea și Pietroasa -, în condițiile în care actuala lege permite trecerea în proprietatea comunei a porțiunilor de drumuri forestiere aflate în intravilan prin hotărâre de guvern. Pentru aceasta a fost nevoie, în prealabil, de realizarea documentațiilor cadastrale și următorul pas îl reprezintă întocmirea de către Consiliul Județean și Prefectura Mureș a documentației pentru obținerea hotărârii de guvern.

03.29.2019
Prefectul județului Mureș a participat la prezentarea raportului anual privind starea economică, socială și de mediu a comunei
Prefectul județului Mureș a participat la prezentarea raportului anual privind starea economică, socială și de mediu a comunei
Primarul comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru, a prezentat în ședința ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești, din 25 martie 2019, raportul anual privind starea economică, socială și de mediu a unității administrativ - teritoriale. La ședința Consiliului Local a participat și Mircea Dușa, prefectul județului Mureș.

Prefectul a spus celor prezenți că, pe lângă faptul că asistă la raportul anual privind starea economică, socială și de mediu a localității, are ocazia să poarte un dialog direct cu consilierii locali pe problemele concrete cu care se confruntă comuna.

“Sunt un singur om, dar am încercat în perioada aceasta să ajung la cât mai multe localități pentru a participa la ședințele consiliului local (...) Aceasta este o obligație a prefectului și nu doar că analizăm activitatea primarului în aceste ședințe, pentru că pot să vin și la alte ședințe, dar este și o ocazie de dialog cu consilierii locali pe probleme administrative și gospodărești din localitate, dar și alte probleme. Dacă aveți asemenea probleme, vă rog să le ridicați!”, a spus acesta.

În cadrul raportului anual privind starea economică, socială și de mediu a unității administrativ - teritoriale, Dan Vasile Dumitru a subliniat că au fost inițiate 115 proiecte de hotărâri, dintre care au fost adoptate 113 și că nicio hotărâre adoptată nu a fost atacată la Instanța de Contencios administrativ pe motiv de nelegalitate.

"Principalele domenii în care s-au adoptat hotărâri de consiliu: buget local, cont de execuție, impozite și taxe, situații financiare, investiții și achiziții publice, proiecte pentru atragere de fonduri, sprijin financiar pentru tineret, sport, religie, evenimente culturale, asistență socială, venit minim garantat, state de funcții, organigramă, salarizare, regulamente, proceduri administrative, situații de urgență, domeniul public și privat al comunei, licitații, vânzare teren, vânzare material lemnos, rapoarte de activitate, manifestări culturale, reorganizare rețea învățământ, numire președinți ședință, completare amenajament pastoral pentru administrarea pajiștilor. În anul 2018, primarul comunei a emis un număr de 295 de dispoziții referitoare la următoarele domenii: resurse umane, asistenți personali, persoane cu handicap grav, ajutoare speciale de urgență, ajutoare pentru încălzirea locuinței, alimentare, alocații de susținere, stimulente educaționale, constituire de diverse comisii, convocări de ședințe de consiliu local, numire reprezentant autoritate tutelară, proceduri privind activitatea executivă și bugetul local. În 2018, niciun act administrativ al Consiliului Local sau al primarului vizat de legalitate nu a fost atacat la Instanța de Contecios Administrativ", a arătat acesta.

În urma raportului prezentat de primarul comunei, Mircea Dușa a remarcat prezența multor agenți economici în Ibănești  - Mirdatod S.R.L., Gelu TransExplor S.R.L., Darion S.R.L., Ibănești Pădure Prod S.R.L., La 2 Pași, Horn Forest S.R.L., Albin Tery S.R.L, WildBliss (fabrică de procesare a plantelor medicinale) în contextul în care, în general, în mediul rural sunt puțini agenți economici. Acesta s-a interesat de proiectele PNDL și de cele cu finanțare prin AFIR derulate în comună, a explicat că este la curent cu problemele legate de alimentarea cu energie electrică, existând o monitorizare a întreruperilor de alimentare, și s-a informat de la consilierii locali de problemele concrete din comună. Dintre acestea au fost punctate: cadastrarea, necesitatea reabilitării drumului județean Fâncel-Lăpușna, degajarea carosabilului în zona Mociar, licitarea masei lemnoase destinată populației, problema drumurilor forestiere (Tireu, Tisieu, Fătăciunea, Pietroasa), lipsa unui indicator spre Ibănești din sensul giratoriu din Reghin.

În final, Mircea Dușa i-a felicitat pe primarul comunei și pe consilieri pentru felul în care se preocupă de administrarea localității și pentru grija arătată pentru conservarea tradițiilor populare și a meșteșugurilor în zonă.

03.28.2019
Adunarea Generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidus" Brădețelu, Ibănești - 24 martie 2019
Adunarea Generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidus" Brădețelu, Ibănești - 24 martie 2019

Înscrierea oilor la turmele de pe pășunile comunei Ibănești va avea loc duminică, 7 aprilie, la Căminul Cultural din Ibănești Pădure, s-a anunțat în Adunarea Generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidus" Brădețelu, Ibănești, în cadrul căreia s-a organizat pășunatul pentru anul 2019.

Adunarea Generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidius" Brădețelu s-a desfășurat în prezența Consiliului Director al asociației, a președintelui acestuia, Ioan Todoran, a primarului comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru și a membrilor asociației.

În ședință au fost aleși șefii de stână, după cum urmează: Cocoș - Anton Vasile (Bârsanu'), Fătăciunea - Todoran Vasile (Vancu'), Cristigi Gliga Vasile Dumitru (a lui Tica), Siriod - Feier Cristian, Brădețelu - Anton Nicolae (Șușteru'), Prislop - Petra Obrejă. Păstorii pentru turmele de bovine sunt: Petra Dumitru Vasile la Copriana și Pop Viorel la Lunci. Grija pentru oaie s-a stabilit la 110 lei, iar pentru berbec se ia în calcul suma de 150 lei. Pentru vaci, 200 lei și 50 lei premânda (pe pășunea Lunci). 

Bugetul pe anul 2019

Pe ordinea de zi s-a aflat și aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2019.

Membrilor asociației le-au fost prezentate cheltuielile de întreținere a pășunilor. Acestea includ:

- combaterea plantelor dăunătoare și toxice (nedorite) și a altor buruieni prin cosirea repetată în cursul sezonului de vegetație.

- combaterea vegetației lemnoase nevaloroase prin lucrări de tăiere și adunare a spinilor, tufișurilor, arbuștilor.

-îndreptat de râmături și lucrări de însămânțare și supraînsămânțare acolo unde covorul ierbos este distrus prin râmături de mistreți (nivelarea suprafețelor prin îndreptarea manuală a râmăturilor, distrugerea muşuroaielor și semănarea de semințe de iarbă).

- ameliorarea pajiștilor prin târlire.

- tratamente, vaccinări, cheag, îmbăieri, făină, mălai, sare.

- fond pentru cheltuieli neprevăzute pentru buna funcționare a asociației.

- pregătirea stânelor în primăvară pentru pășunat.

Investiții

La capitolul investiții sunt incluse îmbunătățirea alimentării cu apă la stâne, finalizarea stânii de la Fătăciunea, construirea unei stâne noi, din cherestea, la pășunea Cocoș, îmbunătățirea drumului de acces către Prislop, Copriana și Brădețelu, achiziționarea unei mașini de tuns oi și a unui păstor electric pentru grija de noapte la Lunci, terminarea lucrărilor din Lunci, unde se face reparația capitală a grajdului care să poată fi utilizat ca adăpost pentru păstori.

În finalul ședinței, primarul comunei Ibănești a subliniat celor prezenți necesitatea platformelor individuale de gunoi de grajd. 

"Succes în organizarea pășunatului în 2019, sunteți pe mâini bune, Consiliul Director este format din cei mai vrednici oameni", a mai spus acesta.

03.25.2019
Locuitorii din Ibănești au participat la o nouă acțiune de donare de sânge
Locuitorii din Ibănești au participat la o nouă acțiune de donare de sânge
Sala de festivități din Isticeu a găzduit luni, 11 martie, o nouă acțiune de donare de sânge, care urmează celei desfășurate în luna decembrie 2018, rezultat al unui protocol încheiat între cele șase parohii din Ibănești și Hodac și Centrul Regional de Transfuzie Sanguină Târgu Mureș.

Desfășurată în "Luna pentru viață", acțiunea "Dăruiește viață!" a adunat la a doua ediție peste 100 de persoane, ceea ce a însemnat aproximativ 43 de litri de sânge donați. În total, la ambele acțiuni au participat în jur de 200 de persoane - "oameni care au făcut o faptă bună, de milostenie, la începutul Postul Paștelui", spune părintele Călin Romanți, preot paroh la Parohia Ortodoxă Isticeu, care precizează că vor urma și alte acțiuni de donare. 

Preoții Călin Romanți, Autelian Tocheș și Florin Franc (de la stânga la dreapta)

Olimpiu Gliga a donat la ambele acțiuni și este mulțumit că a putut face asta. "Să ne țină Dumnezeu sănătoși, să putem dona, să-i ajutăm și pe alții și să salvăm așa viețile unor oameni", spune acesta. 

Condițiile de donare au fost următoarele: vârsta între 18-60 ani (pe baza documentului de identitate valabil), greutate peste 55 kilograme, să nu fi suferit intervenții chirurgicale în ultimele 6 luni, femeile să nu fie însărcinate sau în perioada de lăuzire, să nu fi avut/ să nu aibă următoarele boli: Hepatita B și C, TBC, sifilis, epilepsie, diabet, ulcer, boli de inimă, astm bronșic, alergii. Înaintea donării de sânge, echipa medicală a verificat aptitudinea de donare pe baza unui chestionar, a unei consultații medicale și a unor investigații de laborator.

Evenimentul a fost organizat de parohiile ortodoxe din Isticeu, Ibăneşti Sat, Dulcea, Ibăneşti Pădure, Toaca, Hodac, cu sprijinul Primăriei Ibănești și al firmei Mirdatod, la care se adaugă ajutorul voluntar oferit de Frandeș Maria și Emilia.

 

03.12.2019
"Dăruiește viață!" - acțiune de donare de sânge
"Dăruiește viață!" - acțiune de donare de sânge
Luni, 11 martie, la Sala de festivități de la Isticeu are loc acțiunea de donare de sânge "Dăruiește viață!", o inițiativă a parohiilor ortodoxe Ibănești Sat, Isticeu, Ibănești Pădure, Dulcea, Toaca, Hodac și a Centrului Regional de Transfuzie Sanguină Târgu Mureș.

După succesul acțiunii anterioare, la care s-au prezentat 120 de persoane doritoare să doneze sânge, din care au fost acceptate 93 de persoane, ceea ce a însemnat 37 de litri de sânge donați, o ediție desfășurată în condiții foarte bune, după cum subliniază preotul Călin Romanți, luna aceasta se organizează o nouă acțiune de donare, derulată sub sloganul "Dăruiește viață!".

Condiții pentru donare:

- vârsta între 18-60 ani (pe baza documentului de identitate valabil)

- greutate peste 55 kilograme

- să nu fi suferit intervenții ghirurgicale în ultimele 6 luni

- femeile să nu fie însărcinate sau în perioada de lăuzire

- să nu fi avut/ să nu aibă următoarele boli: Hepatita B și C, TBC, sifilis, epilepsie, diabet, ulcer, boli de inimă, astm bronșic, alergii.

În afara condițiilor sus-menționate, echipa medicală prezentă la acțiunea de donare verifică aptitudinea de donare pe baza unui chestionar, a a unei consultații medicale și a unor investigații de laborator. Ulterior, la centrul de transfuzie, sângele va fi supus unor analize complete.

Recomandări înainte de donarea de sânge

Înainte de donare, este recomandat să luați un mic dejun ușor (fără grăsimi), să fiți foarte bine hidratați, să nu consumați băuturi alcoolice cu 24 de ore înainte și să nu desfășurați activități obositoare.

Persoanele care donează vor primi 7 tichete de masă (a câte 9 lei tichetul), adeverință pentru locul de muncă și beneficiază de un set gratuit de analize de laborator.

Pentru o bună organizare a acțiunii, se va lucra pe bază de programări. Pentru înscrieri și programări, vă rugăm să luați legătura cu preoții parohi: Călin Romanți, Genu Oprea, Nicolae Fiț, Aurelian Tocheș, Florin Franc și Daniel Sava.

Centrul Regional de Transfuzie Târgu Mureș subliniază următoarele aspecte:

- Donarea de sânge nu prezintă nici un risc pentru sănătatea dumneavoastră; materialele folosite sunt sterile şi de unică folosinţă, iar personalul este special calificat pentru aceste procedee.
- După donare, volumul sanguin se reface în 24-48 ore și globulele roşii în 2-3 săptămâni, de aceea donările repetate nu prezintă nici un inconvenient pentru sănătatea dumneavoastră!

- A doua zi după recoltare, sângele este testat, prelucrat şi separat în mai multe tipuri de componente conform cu necesităţile pacienţilor. Din fiecare pungă de sânge recoltată, se prepară 3-4 componente de care beneficiază mai mulți bolnavi ! 
- Cu ocazia fiecărei donări, beneficiaţi de un set gratuit de analize de laborator, iar rezultatele sunt confidenţiale şi supuse secretului medical.

 

03.12.2019
Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România (ACoR) - teme și probleme abordate
Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România (ACoR) - teme și probleme abordate

Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România (ACoR), desfășurată în perioada 17-20 februarie, a reunit peste 500 de primari din toată țara. La eveniment a participat și primarul comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru, președintele filialei județene Mureș.

Cea de-a XXII-a sesiune ordinară a Adunării Generale ACoR a avut ca temă principală “Spațiul rural românesc, spațiu rural european”, urmărind prin aceasta să identifice legislația care determină decalajele dintre mediul rural și cel urban, să se stabilească măsurile care se impun pentru diminuarea și eliminarea discriminărilor și să se vină cu propuneri legislative pentru a îmbunătăți activitatea de la nivelul comunelor. 

Din partea Guvernului României, au participat: premierul Viorica Dăncilă, Eugen-Orlando Teodorovici, ministrul Finanțelor Publice, Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Petre Daea, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ecaterina Andronescu, ministrul Educației Naționale, Marius-Constantin Budăi, ministrul Muncii și Justiției Sociale, Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, Sorina Pintea, ministrul Sănătății, Valer-Daniel Breaz, ministrul Culturii și Identității Naționale, Ioan Deneș, ministrul Apelor și Pădurilor. 

Proiecte și programe de dezvoltare luate în discuție 

Problemele administrației publice locale au fost discutate cu secretari de stat din cadrul ministerelor, reprezentanți APIA (Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură ), AFIR, ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice), ANCPI (Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară), ANRP (Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților). 

Printre subiectele atinse au fost derularea Programului Național de Dezvoltare Locală PNDL2, programele derulate prin AFIR și un punct important a fost cadastrarea prin fonduri europene. În acest sens, Ileana Spiroiu, director general adjunct în cadrul ANCPI, a venit cu detalii privind modalitatea și stadiul de implementare și au fost discutate problemele concrete întâmpinate în punerea în practică a proiectului de cadastrare gratuită.

"Sună frumos cadastrare gratuită - du-te la primărie ca să-ți cadastreze gratuit și să-ți intabuleze imobilele, doar că intabularea se face de către firme specializate. Pentru comunele din zonele cu dificultate mai ridicată la măsurători, de tipul comunelor de deal și de munte, nu sunt oferte de la firmele de cadastru pentru că e greu de măsurat. Muncă multă și bani puțini. Se dau 60 lei/ parcelă măsurată și firmele nu se înghesuie pentru că nu este profitabil pentru ele. Atunci s-a venit cu propunerea (încă nu este aprobată) să se facă plata diferențiat, pe zone, ceea ce ar însemna că Ibăneștiul ar primi undeva la 102 lei/ parcelă, în loc de 60 lei cât se dă la câmpie pe parcelă", explică primarul comunei Ibănești.

O noutate a Programului Național de Dezvoltare Locală PNDL3, care urmează să fie lansat, pusă în vederea reprezentanților administrației publice locale este posibilitatea finanțărilor viitoare pentru alimentarea cu gaz (comuna Ibănești are finalizat un studiu de fezabilitate în acest sens).

Participare internațională 

La lucrări au participat și delegații ale unor organisme internaționale reprezentative la nivelul administrației publice cu care ACoR are relații de colaborare: Comitetul European al Regiunilor (CoR), Consiliul Comunelor și Regiunilor din Europa, Asociaţia Chineză de Prietenie Internaţională a Oraşelor, Uniunea Municipiilor din Rusia, Sister Cities International, Congresului Autorităților Locale din Republica Moldova.

02.28.2019
Investigații medicale gratuite pentru locuitorii din Ibănești
Investigații medicale gratuite pentru locuitorii din Ibănești
O echipă de medici specialiști de la clinica LOTUS din Târgu Mureș se află în aceste zile în Ibănești pentru efectuarea de investigații medicale gratuite.

Echipa medicală este formată din pneumolog, medic internist, cardiolog, gastroenterolog și asistentă medicală (pentru recoltări în vederea efectuării analizelor). Investigațiile medicale pe care aceștia le realizează sunt ecografie, EKG, spirometrie - funcție pulmonară.

"Am vrut să venim atât în ajutorul persoanelor care se confruntă cu probleme de sănătate, cât și al celor care doresc o evaluare a stării generale, cu o echipă de specialiști care să ofere consultații și investigații care acoperă mai multe specializări", spune Marius Cristian Gliga, viceprimarul comunei, inițiatorul acțiunii. 

Durata consultației variază în funcție de dificultatea cazului: de la 15 minute în cazul pacienților care au făcut deja investigații și analize, dorind o reevaluare a stării de sănătate, dar pot fi și mai lungi și complexe, în cazul celor care suferă de una sau mai multe afecțiuni, au un istoric al bolii, un tratament prescris și vin cu investigații anterioare, situație în care se impune o consultație mult mai amănunțită.

În prima zi a acțiunii, consultațiile s-au desfășurat în Ibănești și urmează sa aibă loc și în Ibănești Pădure, Dulcea și Isticeu. Serviciile medicale, oferite prin Casa Națională de Asigurări de Sănătate, se acordă pe bază de înscrieri și programări la sediul Primăriei Ibănești sau telefonic, la numărul 0265.538.300. Persoanele programate sunt rugate să aibă asupra lor cardul de sănătate și cartea de identitate.

01.28.2019
Plafonul de încadrare pentru obținerea ajutorului de încălzire s-a majorat
Plafonul de încadrare pentru obținerea ajutorului de încălzire s-a majorat
Persoanele care se încadrează în plafonul de 750 lei/ membru de familie (majorat de la 615 lei) pot depune dosarul pentru solicitarea ajutorului de încălzire până la data de 25 ianuarie 2019.

Plafonul de încadrare pentru obținerea ajutorului de încălzire s-a majorat de la 615 lei la 750 lei/membru de familie, conform art. 94 din Ordonanța nr.114/ 2018.

Cetățenii comunei Ibănești care nu depășesc acest plafon se pot prezenta la biroul de Asistență socială din cadrul Primăriei Comunei Ibănești pentru a depune dosarul în vederea solicitării ajutorului de încălzire până vineri, 25 ianuarie 2019.

01.11.2019
Premii pentru elevii cu cele mai bune rezultate din clasele gimnaziale din Ibănești
Premii pentru elevii cu cele mai bune rezultate din clasele gimnaziale din Ibănești
Elevii din clasele gimnaziale din comuna Ibănești, care au obținut cele mai bune rezultate școlare în anul 2018, vor fi premiați în cadrul spectacolului "Crăciun străbun", care  va  avea loc în data de 26 decembrie 2018.

Premiile vor fi acordate câte unui elev din fiecare clasă de gimnaziu, fiind vorba de elevul care a obținut cele mai bune rezultate școlare - învățătură și purtare - pe anul 2018, premiul fiind în cuantum de 500 lei/ elev. În situația în care sunt mai mulți elevi cu aceeași medie, vor fi premiați toți. Elevii premiați vor fi desemnați de către conducerea Școlii Gimnaziale Ibănești pe baza rezultatelor școlare. 

Proiectul privind premierea, din bugetul local, a elevilor ciclului gimnazial din Ibănești care au obținut cele mai bune rezultate școlare în anul 2018, inițiat de primarul comunei, Dan Vasile Dumitru, a fost aprobat în ședința ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești, desfășurată în data de 18 decembrie 2018.

Premierea se va desfășura cu ocazia spectacolului de colinde și obiceiuri de iarnă "Crăciun Străbun", care va avea loc în data de 26 decembrie 2018.

 

 

12.20.2018
Adunarea Generală a Asociației Crescătorilor de Animale OVIDIUS Brădețelu
Adunarea Generală a Asociației Crescătorilor de Animale OVIDIUS Brădețelu
Până la sfârșitul acestei săptămâni, membrii Asociației Crescătorilor de Animale "Ovidius" Brădețelu vor primi compensațiile bănești aferente anului 2018, în valoare de 500 lei/ cap de bovină și 120 lei/ cap de ovină, respectiv caprină.

Pe lângă adoptarea hotărârii privind acordarea compensațiilor bănești, pe ordinea de zi a Adunării Generale a Asociației Crescătorilor de Animale OVIDIUS Brădețelu, desfășurată duminică, 16 decembrie, la Căminul Cultural din Ibănești Pădure s-au mai aflat: prezentarea lucrărilor efectuate pe pășuni în anul 2018, aprobarea programului de lucrări pe 2019, rectificarea bugetului pe anul 2018 și diverse.

Investiții 2018-2019

Lucrările de întreținere a pășunilor și reparațiile efectuate în 2018 au fost însoțite de construirea a trei stâne (pe pășunile de la Lunci și Sirod) și cea de la Brădețelu a fost renovată și îmbunătățită (mai multe detalii despre aceste investiții găsiți în 4 stâne au fost construite/ modernizate pe pășunile comunei Ibănești). La Fătăciunea este în stadiu de execuție o stână construită după norme europene (este ridicată și acoperită, mai este nevoie de tencuială, gresie, faianță etc) și se are în plan construirea unei stâne din cherestea, la Cocoș. 

 

12.17.2018
Până de Sărbători, membrii Composesoratului Ibănești vor primi compensațiile bănești aferente anului 2018
Până de Sărbători, membrii Composesoratului Ibănești vor primi compensațiile bănești aferente anului 2018
Până de Sărbători, membrii composesori vor primi compensațiile bănești, în valoare de 1.300 lei/ ha, a anunțat Zamfir Petra, președintele Composesoratului Ibănești, în cadrul Adunării Generale a Composesoratului Ibănești, desfășurată pe data de 9 decembrie 2018, la Căminul Cultural din Ibănești.

Adunarea Generală a Composesoratului Ibănești s-a desfășurat în prezența Consiliului Director, a Comisiei de Cenzori, a Comitetului Consulativ și a membrilor composesori. Pe ordinea de zi a adunării s-au aflat:

- Prezentarea activității Consiliului Director, a situației financiare și a Raportului Comisiei de Cenzori până la data de 30.11.2018.

- Hotărârea Adunării Generale privind compensațiile bănești ce vor reveni membrilor composesori pentru anul 2018 și care vor intra în conturile membrilor composesori până de Sărbători, după cum a asigurat Zamfir Petra.

- Hotărârea Adunării Generale privind aprobarea utilizării fondurilor din subvenții APIA pe suprafață pentru anul 2019.  Astfel, subvențiile pe suprafață care se vor încasa de către Composesoratul Ibănești pentru anul 2019 se vor utiliza în ordinea de mai jos: cheltuieli aferente activității de creștere și întreținere a animalelor, întreținerea și amenajarea suprafețelor de pășunat, lucrări de investiții necesare bunei funcționări a Composesoratului Ibănești și, după acoperirea cheltuielilor de la punctele anterioare, se vor acorda compensații bănești în raport cu cotele părți deținute de fiecare.

- Diverse.

12.12.2018
Licitație publică pentru vânzarea unor loturi de teren destinate caselor de vacanță și pensiunilor turistice
Licitație publică pentru vânzarea unor loturi de teren destinate caselor de vacanță și pensiunilor turistice
Joi,  27 decembrie (a treia zi de Crăciun), începând cu ora 10.00, are loc licitația publică cu strigare pentru vânzarea unor loturi de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, destinate caselor de vacanță și pensiunilor turistice, anunță Primăria Ibănești. Licitația se va desfășura la sediul Primăriei Ibănești.

Terenurile se află în intravilan, lângă râul Gurghiu și drumul Județean 153C și zona Izvorul Bucin, vânzarea acestora fiind o modalitate de a crește veniturile la bugetul local, explică Dan Vasile Dumitru, primar Ibănești, inițiatorul proiectului. Preţul de pornire pentru fiecare lot este cel stabilit prin raportul de evaluare aprobat de către consiliul local

Condiţiile de participare la licitaţie se pot obţine până la data de 27.12.2018, ora 10:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti. Licitaţia se va desfașura în data de 27.12.2018, ora 10:00 la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708. Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei, telefon 0265/538300.

Important: Dacă sunteți interesați să aflați amplasarea loturilor, accesați Imobile eTerra (geoportal ANCPI). Completați câmpurile din partea stângă – județ (Mureș), UAT (Ibănești) și la număr cadastral scrieți numărul lotului care vă interesează (se regăsește în tabelul care conține prețurile de pornire). În fotografia de mai jos, aveți un exemplu de căutare.

Linkuri cu informații importante:

 

12.10.2018
Au început lucrările pentru extinderea rețelei de canalizare în comuna Ibănești
Au început lucrările pentru extinderea rețelei de canalizare în comuna Ibănești
Lucrările pentru extinderea rețelei de canalizare însumează, într-o primă etapă, 1.231 de metri și cuprind patru străduțe - trei din Dulcea și una din Isticeu (în sus, spre domnul profesor Virgil Chirteș).

Primăria Ibănești a predat amplasamentele către firma constructoare, Eco Casa Construct SRL, iar lucrările pentru extinderea rețelei de canalizare au început efectiv. Este vorba de străduțe care urmează să fie asfaltate pentru a nu fi nevoie, în caz contrar, ca asfaltul să fie spart pentru realizarea lucrărilor care vizează extinderea rețelei de canalizare.

Derularea procedurilor și calendarul aferent programelor de finanțare au determinat începerea lucrărilor doar în luna noiembrie, acestea fiind totuși pornite pentru ca drumurile să fie pregătite pentru asfaltările care urmează. 

"Lucrările fiind demarate acum, drumurile se vor tasa până la primăvară și vom putea realiza pe ele lucrările de asfaltare", precizează primarul comunei, Dan Vasile Dumitru.

Mai sunt și alte zone unde există suprapuneri de lucrări de asfaltare și canalizare, dar în aceste cazuri drumurile sunt mai late și este spațiu suficient pentru amplasarea conductelor de canalizare - extinderea rețelei de canalizare urmând să continue cu un nou lot de lucrări pe raza comunei (vom reveni în curând cu detalii despre a doua tranșă de lucrări).

Extinderea rețelei de canalizare în comuna Ibănești este un program finanțat prin programul PNDL (Programul Național de Dezvoltare Locală, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice), finanțare în valoare de 2.303.000 lei, la care se adaugă și contribuția bugetului local. 
 

11.21.2018
GRAV ACCIDENT RUTIER pe DJ 153C. O persoană a decedat!
GRAV ACCIDENT RUTIER pe DJ 153C. O persoană a decedat!
Un grav accident de circulație s-a produs ieri, 29 octombrie, în afara localităţii Gurghiu, acesta soldându-se cu un deces și rănirea unui copil.

Potrivit buletinului de presă al IPJ Mureș, accidentul s-a produs la ora 18:07, pe DJ 153C, la km 13, în afara localităţii Gurghiu. "O femeie, de 33 de ani, din comuna Ibăneşti, în timp ce conducea un autoturism, a pierdut controlul direcției de mers, a părăsit partea carosabilă și a intrat în şanţul de pe sensul opus de mers, după care s-a răsturnat de mai multe ori, intrând în coliziune cu un copac aflat în afara părţii carosabile. În urma accidentului a rezultat decesul femeii de 33 de ani şi rănirea gravă a fiului acesteia, în vârstă de 8 ani", se arată în buletinul de presă publicat în această dimineață.

În prezent, poliţiştii efectuează cercetări pentru stabilirea, cu exactitate, a tuturor împrejurărilor producerii tragicului accident rutier.

Sincere condoleanțe familiei! Dumnezeu să vă ajute și să vă întărească pentru a trece peste această mare suferință!

10.30.2018