Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Politica de utilizare a cookie-urilor | Protectia datelor cu caracter personal

Știri și anunțuri

Ședință ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești - 26 noiembrie 2019
Ședință ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești - 26 noiembrie 2019
Marți, 26 noiembrie 2019, începând cu ora 16 (ora 15:00) pe comisii, se convoacă Consiliul Local al comunei Ibănești în ședință ordinară, la sediul primăriei Ibănești.

Ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local al Comunei Ibănești.

1. Procesul verbal al ședinței Consiliului Local Ibănești din data de 24 octombrie 2019;

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea propunerii de cumpărare a unor terenuri. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

3. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local al Comunei Ibănești pe anul 2019. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

4. Proiect de hotărâre privind însușirea bugetului de venituri și cheltuieli din pădurea comunală administrată de către Ocolul Silvic Gurghiu. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru; 

5. Proiect de hotărâre privind însușirea bugetului de venituri și cheltuieli din pădurea comunală administrată de către Ocolul Silvic Fâncel. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

6. Proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale aplicabile în comuna Ibănești începând cu anul 2020, precum și a unor tarife. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

7. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare și funcțlonare al Serviciului Public comunitar Local de Evidență a persoanelo Ibănești. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

8. Proiect de hotărâre privind însușirea și aprobarea documentației cadastrale de dezmembrare a unui imobil aparținând domeniului public al Comunei Ibănești. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea emiterii acordului de utilizare a domeniului public pentru "Construire împrejmuire". Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea emiterii acordului de utilizare a domeniului public pentru lucrarea ,,Alimentare cu energie electrică garaj-atelier SC HORN FOREST SRL". Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

11. Proiect de hotărâre privind anularea accesoriilor în cazul obligațiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 datorate bugeturui local al comunei Ibănești. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui act adițional la "Contractul de delegare a gestiunii activităților de colectare si transport a deșeurilor municipale și altor fluxuri de deșeuri, și operarea stației de transfer Reghin, componente ale serviciului de salubrizare al Județului Mureș - zona 4 Reghin". Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru

11.26.2019
Date privind prezența la vot în turul al doilea al alegerilor prezidențiale în Ibănești
Date privind prezența la vot în turul al doilea al alegerilor prezidențiale în Ibănești
În al doilea tur al alegerilor prezidențiale, în comuna Ibănești s-a înregistrat o prezență la vot de 58,40 %, cu 4,42% mai ridicată față de cea din primul tur, potrivit datelor furnizate de  www.prezenta.bec.ro la ora 21.00, ora de închidere a urnelor.

Potrivit datelor privind participarea la vot, prezența la urne pentru alegerile prezidențiale desfășurate în 24 noiembrie 2019 în Ibănești arată în felul următor: 

Secția 423 (Grădinița din Ibănești) - 54,62% (720 votanți) 

Secția 424 (Sala de manifestări Isticeu) - 63,09% (306 votanți)

Secția 425 (Ibănești Pădure) - 58,51% (450 votanți) 

Secția 426 (Căminul Cultural din Dulcea) - 61,34% (546 votanți) 

Pe listele permanente au fost înscrise 3.462 de persoane.

La toate secțiile de votare s-au înregistrat creșteri ale participării la vot față de primul tur, cea mai mică creștere fiind de 1,45% în Ibănești, iar cea mai mare creștere, de 7,81%, în Dulcea.

Total votanți: 2.022 persoane, dintre care 1.831 au fost votanți pe liste permanente, 189 pe liste suplimentare și două persoane cu urnă mobilă.

Prezența la vot în funcție de vârstă (categorii de vârstă 18-24 ani, 25-34 ani, 35-44 ani, 45-64 ani, 65+ ani) a fost asemănătoare cu cea din primul tur (Sursă grafic: prezenta.bec.ro)

Pentru mai multe informații, statistici, procese verbale, accesați prezenta.bec.ro, județul Mureș, UAT Ibănești și alegeți secțiunea care vă interesează.

 

11.24.2019
Anunț pentru deținătorii de porci din Lăpușna, Zimți, Brădețelu și zona Fâncel
Anunț pentru deținătorii de porci din Lăpușna, Zimți, Brădețelu și zona Fâncel
În urma confirmării cazului de pestă porcină africană (PPA) la mistrețul găsit în fondul de vânătoare  F42 Niraj din localitatea Sovata, conform legislației în vigoare, s-a delimitat o zonă infectată pe o rază de minim 8 km și o zonă de tampon pe o rază  de încă 5 km după zona infectată astfel încât, în zona de tampon au fost cuprinse și următoarele sate din comuna Ibănești: Lăpușna, Zimți, Brădețelu și zona Fâncel.

Pentru deținătorii de porci din satele respective se impun următoarele măsuri:

- Porcii din exploatație să fie ținuți în adăposturi sau în alte locuri unde să fie izolați de porcii sălbatici pentru a nu intra în contact cu ei;

- Niciun porc nu trebuie să intre sau să iasă din exploatație fără avizul medicului veterinar timp de 7 zile de la data de 11.11.2019;

- Orice sacrificare sau deces survenit va fi anunțat, în cel mai scurt timp, la medicul veterinar pe toată perioada menținerii restricțiilor;

- Persoanele care dețin porci și se deplasează în mediul silvic sunt obligate să respecte regulile de igienă care se impun;

- Nu se  impune sacrificarea în masă sau confiscarea porcilor din gospodării de către organele abilitate;

- Pentru celelalte sate componente ale comunei care nu sunt cuprinse în zona de tampon nu se aplică măsurile de mai sus.

Anunțul în forma originală

 

 

11.11.2019
Prezența la vot în comuna Ibănești la primul tur al alegerilor prezidențiale - 10 noiembrie 2019
Prezența la vot în comuna Ibănești la primul tur al alegerilor prezidențiale - 10 noiembrie 2019
La primul tur al alegerilor prezidențiale, în comuna Ibănești s-a înregistrat o prezență la vot de 53,98%, potrivit datelor furnizate de  www.prezenta.bec.ro la ora 21.00.

Potrivit datelor de pe prezenta.bec.ro de la ora 21.00, prezența la vot pentru alegerile prezidențiale 2019 din 10 noiembrie 2019 în Ibănești arată în felul următor: 

Secția 423 (Grădinița din Ibănești) - 53,17% (703 votanți) 

Secția 424 (Sala de manifestări Isticeu) - 58,05% (281 votanți)

Secția 425 (Ibănești Pădure) - 53,31% (410 votanți) 

Secția 426 (Căminul Cultural din Dulcea) - 53,53% (477 votanți) 

Total votanți: 1.871 persoane.

Pe listele permanente au fost înscrise 3.466 de persoane cu drept de vot, după cum urmează: 1.322 la secția 423 (Grădinița Ibănești), 484 de persoane la secția 424 (Sala de Manifestări de la Isticeu), 769 de persoane la secția 425 (Grădinița din Ibănești Pădure) și 891 de persoane la secția 426 (Căminul Cultural din Dulcea). 

Al doilea tur al alegerilor prezidențiale are loc pe 24 noiembrie 2019. 

Grafic (sursă: prezenta.bec.ro). Prezența la vot în Ibănești în funcție de vârstă (categorii de vârstă 18-24 ani, 25-34 ani, 35-44 ani, 45-64 ani, 65+ ani)

11.10.2019
Ambulanță nouă pentru echipajul EPA SMURD Ibănești
Ambulanță nouă pentru echipajul EPA SMURD Ibănești
Începând de astăzi, echipajul de prim ajutor EPA SMURD Ibănești este dotat cu o nouă ambulanță, prin proiectul Inspectoratului General Pentru Situații De Urgență (IGSU) ”Îmbunătățirea capacității de intervenție la urgențele medicale – Regiunea Centru”.

Noua auto-specială, Volkswagen Transporter, tip B2 (echipaj de prim ajutor), 4x4, înlocuiește ambulanța care a deservit EPA SMURD Ibănești în ultimii 12 ani.

Pentru SMURD Ibănești, echipajul comunelor Gurghiu, Hodac și Ibănești, noua ambulanță înseamnă condiții mai bune și creșterea calității serviciilor acordate în faza pre-spitaliceasca prin îmbunătățirea nivelului de dotare cu echipamente de transport și echipamente specifice pentru acordarea asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat. 

 

10.28.2019
Licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren în zona "La festival". Suprafață/ parcelă 540 metri pătrați
Licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren în zona "La festival". Suprafață/ parcelă 540 metri pătrați
Primăria comunei Ibănești anunță organizarea de licitații publice pentru vânzarea a opt parcele de teren situate în intravilan, în suprafață de 540 mp/ parcela, în zona numită "La festival", în scopul construirii de case de vacanță și cabane (pentru anunț complet și numere cadastrale: Anunț licitație).

Documentația de licitație împreună cu caietul de sarcini se pot obţine până la data de 10 octombrie ora 12:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti sau de pe www.ibanesti.ro.

Ofertele de participare la licitaţie se depun într-un singur exemplar pentru fiecare parcelă împreună cu documentele necesare pentru participarea la licitație, la registratura Primăriei Ibăneşti până la data 15 octombrie ora 12:00.

Ședința publică de deschidere a ofertelor are loc în data de 16 octombrie ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708, jud. Mureş.

Persoanele interesate au dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire până la data de 10 octombrie ora 10:00.

Documentația de licitație (vă rugăm să accesați link-urile de mai jos):

-Anunț licitație
-Caiet de sarcini 
-Declarație de participare la licitație
-Declarație pe propria răspundere pentru participare la licitație
-Fișa cu informații privind ofertantul care participă la licitație 
-Împuternicire pentru participare la licitație
-Oferta de cumpărare la licitație
-Fișa de date privind vânzarea parcelelor de terenuri și prețuri de piață (prin raport de evaluare)
-Schiță parcele

Schița cu parcelele este mai jos, în continuarea anunțului (vă rugăm să dați click pe imagine). Cele opt parcele sunt reprezentate în chenar verde. De asemenea, pentru localizarea parcelelor puteți accesa http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html și să completați județul, UAT-ul (Ibănești) și numărul cadastral.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei Ibănești sau la numărul de telefon: 0755144720. 

10.09.2019
Licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești
Licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești
Primăria comunei Ibăneşti anunţă organizarea de licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, sat Brădețelu, situate în intravilan, în scopul construirii de case de vacanță și cabane.

8 parcele de teren, sat Brădețelu. Suprafață parcelă: 540 mp

Primăria comunei Ibăneşti, având în vedere Hotărârea Consiliului Local al comunei Ibănești nr. 62 din 29 august 2019 privind aprobarea vânzării la licitație publică a unor parcele de teren din domeniul privat al Comunei Ibănești, anunţă organizarea licitației publice pentru vânzarea a opt parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, sat Brădețelu, situate în intravilan în scopul construirii de case de vacanță și cabane, fiecare în suprafață de 540 mp (pentru anunț complet și numerele cadastrale ale parcelelor de teren: Anunț licitație: parcele 1-8).

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei Ibănești sau de la persoana de contact Farcaș Sebastian Irimie, telefon: 0755144720. 

Informații importante și calendar

-Documentația de licitație împreună cu caietul de sarcini se pot obţine până la data de 10 octombrie ora 12:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti sau de pe site-ul instituției începând cu data de 24.09.2019.

-Ofertele de participare la licitaţie se depun într-un singur exemplar pentru fiecare parcelă împreună cu documentele necesare pentru participarea la licitație, la registratura Primăriei Ibăneşti până la data 15 octombrie ora 12:00.

-Ședința publică de deschidere a ofertelor va fi în data de 16 octombrie ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708, jud. Mureş.

-Persoanele interesate au dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire până la data de 10 octombrie ora 10:00.

-Instanța competentă pentru soluționarea eventualelor litigii este Judecătoria Reghin.

13 parcele de teren, sat Brădețelu. Suprafață parcelă: 510 mp

De asemenea, Primăria comunei Ibănești anunță organizarea licitației publice pentru vânzarea a 13 parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, sat Brădețelu, fiecare în suprafață de 510 mp, situate în intravilan în scopul construirii de case de vacanță și cabane (pentru anunț complet și numerele cadastrale: Anunț licitație: parcelele 9-21).

Informații importante și calendar

-Documentația de licitație împreună cu caietul de sarcini se pot obţine până la data de 17 octombrie ora 12:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti sau de pe site-ul instituției începând cu data de 24.09.2019.

-Ofertele de participare la licitaţie se depun într-un singur exemplar pentru fiecare parcelă împreună cu documentele necesare pentru participarea la licitație, la registratura Primăriei Ibăneşti până la data 22 octombrie ora 12:00 .

-Ședința publică de deschidere a ofertelor pentru parcelele nr. 9-21 va fi în data de 23 octombrie ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708, jud. Mureş.

-Persoanele interesate au dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire până la data de 17 octombrie ora 10:00.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei Ibănești sau de la persoana de contact Farcaș Sebastian Irimie, telefon: 0755144720. 

De asemenea, Primăria comunei Ibănești anunță organizarea licitației publice pentru vânzarea unei parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, sat Brădețelu, în suprafață de 503 mp (pentru anunț complet și număr cadastral: Anunț licitație: parcela 22)

Informații importante și calendar

- Documentația de licitație împreună cu caietul de sarcini se pot obţine până la data de 24 octombrie ora 12:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti sau de pe site-ul instituției începând cu data de 24.09.2019.

-Ofertele de participare la licitaţie se depun într-un singur exemplar pentru fiecare parcelă împreună cu documentele necesare pentru participarea la licitație, la registratura Primăriei Ibăneşti până la data 29 octombrie ora 12:00.

-Ședința publică de deschidere a ofertelor pentru parcela nr. 22 va fi în data de 30 octombrie ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708, jud. Mureş.

-Persoanele interesate au dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire până la data de 24 octombrie ora 10:00.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei Ibănești sau de la persoana de contact Farcaș Sebastian Irimie, telefon: 0755144720. 

Documentația de licitație (vă rugăm să accesați link-urile de mai jos):

Caiet de sarcini 
Declarație de participare la licitație
Declarație pe propria răspundere pentru participare la licitație
Fișa cu informații privind ofertantul care participă la licitație 
Împuternicire pentru participare la licitație
Oferta de cumpărare la licitație
Fișa de date privind vânzarea parcelelor de terenuri și prețuri de piață (prin raport de evaluare)
Schița loturilor de parcele

Pentru localizarea rapidă a parcelelor, puteți să accesați și http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html și să completați județul, UAT-ul (Ibănești) și numărul cadastral.

10.08.2019
Ziua de Curățenie Națională - ediția 2019, Ibănești
Ziua de Curățenie Națională - ediția 2019, Ibănești
Ziua de Curăţenie Naţională, organizată de Let's Do It, România!, s-a desfășurat astăzi în localități din 26 de județe din România. Ca și la edițiile anterioare, comuna Ibănești s-a numărat printre localitățile participante la ampla acțiune de ecologizare. 

În cursul dimineții, Primăria Ibănești a distribuit în școli mănușile și sacii menajeri necesari desfășurării acțiunii și a oferit participanților la Ziua de Curățenie Națională sucuri, cornuri și tricouri. La ora 10.00, ora la care s-a dat startul acțiunii la nivel național, elevii însoțiți și ajutați de cadre didactice au început să strângă peturi, ambalaje, cutii, folii și alte resturi de-a lungul drumului județean și pe unele porțiuni de pe lângă râul Gurghiu. 

Ziua de Curățenie Națională a fost pentru ei nu doar o activitate de curățenie, ci și o ocazie să vadă cu propriii ochi cât de mult contează ca fiecăruia să-i pese de mediul înconjurător, de comună - locul în care trăiesc cu toții și cât de mult înseamnă gesturile simple - să nu arunce un ambalaj pe jos, să ridice de pe drum paharul de lapte gol, scăpat sau aruncat de vreun coleg. Au fost dezamăgiți să găsească multe mucuri de țigări aruncate în parcuri și să vadă peturile și alte lucruri pe care le-au strâns de pe râul Gurghiu. 

Bogdan Todoran, elev în clasa a V-a la Școala Gimnazială Ibănești Pădure, a participat astăzi pentru a doua oară la Ziua de Curățenie Națională. Spune că el și colegii lui și-au dat seama cât este de important să păstrezi curățenia și că a început să atragă atenția atunci când vede pe cineva că aruncă pe jos. A observat că au strâns o cantitate mai mică de deșeuri decât la acțiunea anterioară, dar că a fost nevoie să curețe în continuare mult de pe râul Gurghiu. "Aș vrea să spun celorlalți că trebuie să protejăm natura, să avem mai multă grijă de ea. Altfel vom ajunge să avem multe mizerii, să fim înconjurați de plastic. Și să nu mai poluăm aerul pentru că nu vom mai putea respira!", spune el.

Ziua De Curățenie Națională face parte dintr-o acțiune mult mai amplă, care s-a desfășurat astăzi la nivel mondial și anume Ziua De Curățenie Mondială, zi în care milioane de voluntari din toată lumea au ieșit la curățenie. Anul trecut, la Ziua de Curățenie Mondială au participat 158 de țări, însemnând 11 milioane de voluntari care au strâns 88.500 de tone de deșeuri.

 

 

09.22.2019
Se mai pot depune cereri de finanțare pentru submăsura 6.3 - "Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici"
Se mai pot depune cereri de finanțare pentru submăsura 6.3 - "Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici"
Oficiul de dezvoltare montană Ibănești aduce la cunoștința fermierilor din zona județului Mureș că, pentru submăsura 6.3 - "Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici" din cadrul PNDR, se mai pot depune cereri de finanțare întrucât există fonduri.  

Submăsura 6.3 vizează sprijinirea investițiilor pentru creșterea competitivității exploataților agricole prin dotarea cu utilaje și echipamente performante în raport cu structura agricolă actuală, precum și investițiile pentru modernizarea fermei (în special cele de dimensiuni medii și asocieri de ferme mici și medii) și îmbunătățirea calității activelor fixe.

Beneficiari sunt fermierii care dețin în proprietate sau folosință o exploatație agricolă încadrată în categoria de fermă mică. Dimensiunea unei ferme mici este cuprinsă între 4.000 – 11.999 SO (valoarea producției standard).

Sprijinul nerambursabil de 15.000 Euro se acordă:

- în două tranșe astfel:

 75% din cuantumul sprijinului la primirea deciziei de finanțare;

 25% din cuantumul sprijinului în maximum 3 ani de la primirea deciziei de finanțare;

- se va acorda pe o perioadă de 3/ 5* ani (perioada de 5 ani se aplică doar pentru sectorul pomicol).

Pragurile de calitate lunare pentru sesiunea 2019
- 80 de puncte pentru perioada 01.09 - 30.09.2019

-  75 de puncte pentru perioada 01.10 - 31.10.2019

-70 de puncte pentru perioada 01.11 - 30.11.2019

- 15 puncte pentru perioada 01.12 - 31.12.2019

Mai multe informații găsiți pe portalul AFIR https://portal.afir.info/informatii_generale_pndr_investitii_prin_pndr_sm_6_3_dezvoltare_ferme_mici

Informații utile AZNM: http://azm.gov.ro/calendarul-fermierului-montan-in-luna-septembrie-3/

 

09.17.2019
S-a înființat Oficiul de dezvoltare montană Ibănești
S-a înființat Oficiul de dezvoltare montană Ibănești
În comuna Ibănești și-a început funcționarea Oficiul de dezvoltare montană Ibănești. Oficiul s-a înființat ca urmare a aprobării Legii Muntelui nr.197/2018, ca și componentă subordonată Agenției Naționale a Zonei Montane, instituție publică cu funcție de autoritate de stat în domeniul dezvoltării durabile a zonei montane.  

Oficiul de dezvoltare montană Ibănești deservește tuturor UAT-urilor din zona montană a județului Mureș și are ca principale atribuții :

- informarea permanentă a fermierilor din zona montană cu privire la legislația agricolă și de mediu. 

- informarea privind oportunitățile de finanțare naționale și europene.

- acordarea de consultanță tehnică fermierilor privind implementarea programului de încurajare a activităților în zona montană. 

- promovarea produselor pentru obținerea certificării mențiunii de calitate facultativă Produs Montan.

Consilierul ANZM responsabil pentru zona montană a județului Mureș este Dora Aurelia Mihai, pe care o puteți găsi la sediul oficiului - Ibănești, strada Principală, nr. 708, în clădirea fostei grădinițe, la etaj.

Program: luni - joi între orele 8.30-17.00, vineri între orele 8.30-14.30. 

 

 

09.13.2019
Campanie de culegere de numere de telefon pentru transmiterea mesajelor de interes public locuitorilor comunei Ibănești
Campanie de culegere de numere de telefon pentru transmiterea mesajelor de interes public locuitorilor comunei Ibănești
Primăria Ibănești anunță demararea unei campanii de culegere de numere de telefon de la locuitorii comunei în scopul transmiterii de mesaje de interes public (coduri și avertizări meteorologice, anunțuri și informări de interes public etc). 

Zilele acestea și în perioada următoare, o echipă din partea primăriei se deplasează pe teren pentru a culege numere de telefon de la locuitorii comunei în scopul transmiterii de mesaje de interes public.

Echipa are delegații, ecusoane și acorduri, semnarea acestui acord reprezentând acceptul persoanei respective pentru primirea mesajelor. "Vrem să transmitem cât mai mult din ceea ce facem la primărie și ca locuitorii să fie informați în timp util de orice problemă care ne privește pe plan local", explică primarul comunei, Dan Vasile Dumitru

De asemenea, prin aceste acorduri scrise, Primăria Ibănești asigură pe cei care își dau numărul de telefon că protejează această informație, având grijă ca numărul să nu ajungă în alte baze de date decât în cea a primăriei. 

 

09.10.2019
Amenzi pentru arderea miriștilor, a vegetației uscate și a resturilor vegetale fără respectarea reglamentărilor în vigoare!
Amenzi pentru arderea miriștilor, a vegetației uscate și a resturilor vegetale fără respectarea reglamentărilor în vigoare!
Arderea miriștilor, a vegetației uscate și a resturilor vegetale fără respectarea reglementărilor în vigoare se sancționează cu amenzi usturătoare!

Arderea miriștilor, a vegetației uscate și a resturilor vegetale se face doar în conformitate cu reglementările în vigoare care au drept scop prevenirea producerii situațiilor de urgență (incendii). Nerespectarea acestora este considerată contravenție și duce la aplicarea de amenzi. 

- Arderea miriştii, a vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se face doar în timpul zilei, iar aprinderea acestora trebuie să aibă loc înainte de ora 14.00.

Este obligatorie supravegherea focului până la stingerea lui.

- Este interzisă utilizarea focului deschis în zilele de sâmbătă și duminică.

- Utilizarea focului deschis se anunță în prealabil la Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență al comunei Ibănești (SVSU - tel: 0755.144.703, șef serviciu Florin Petra).

- Sunt interzise utilizarea focului deschis în locuri cu pericol de incendiu, precum și arderea miriștilor, a vegetației uscate și a resturilor vegetale, nesupravegheată sau în cazul în care condițiile meteorologice sunt nefavorabile, respectiv, vânt. (Consultați Dispoziția Nr. 163/07.04.2017 privind măsurile pentru evitarea producerii situațiilor de urgență generate de arderea miriștilor, a vegetației uscate și a resturilor vegetale).

ATENȚIE! Arderile (mirişti, stuf, tufăriș, vegetaţia ierboasă) efectuate fără acceptul autorităților competente se consideră contravenții și se sancționează cu amenzi cuprinse între 3.000 și 6.000 de lei pentru persoane fizice și 25.000 și  50.000 lei pentru persoane juridice, potrivit art. 96, Ordonanța de Urgență nr. 195/2005 privind protecția mediului, modificată și completată prin Ordinul nr. 605/579/2008 emis de ministrul Internelor și Reformei Administrative și al ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Recomandări

- Pe lângă faptul că arderile necontrolate pot provoca adevărate dezastre, utilizarea focului deschis în scopul curățării terenurilor, chiar dacă respectă normele menționate, reprezintă un disconfort pentru gospodăriile învecinate. Pentru ca acesta să fie cât mai redus, vă recomandăm să anunțati și proprietarii gospodăriilor învecinate cu zona în care dați foc de intenția dumneavoastră.

-  În situația în care consideră acțiunea de ardere periculoasă, cetățenii pot să o sesizeze - la SVSU, respectiv Numărul Unic de Urgență 112. SVSU va lua în acestă situație măsurile de siguranță care se impun, iar pentru arderile care se constată că nu respectă reglementările în vigoare (SVSU nu a fost informat, s-a dat foc după ora 14.00, este zi de sâmbătă sau duminică, condițiile meteorologice sunt nefavorabile acestei actiuni, foc nesupravegheat, zonă periculoasă) se vor aplica amenzile aferente.

 

09.03.2019
Ședință ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești - joi, 29.08.2019
Ședință ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești - joi, 29.08.2019
Joi, 29.08.2019, de la ora 17:00, la sediul Primăriei Comunei Ibănești, are loc ședința ordinară a Consiliului Local Ibănești, cu următoarele puncte pe ordinea de zi:  

1. Proiect de hotărâre privind solicitarea adresată Guvernului României pentru trecerea, cu titlu gratuit a unor drumuri forestiere şi a terenurilor aferente acestora, din domeniul public al statului şi din administrarea Regiei Naţionale a Pădurilor – ROMSILVA, în domeniul public al Comunei Ibănești şi în administrarea Consiliului local al Comunei Ibănești, Județul Mureș. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru
2. Proiect de hotărâre privind gospodărirea comunei Ibăneşti. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru (pentru mai multe informații:
convocator)

 

 

 

08.28.2019
Continuă lucrările de asfaltare în comuna Ibănești
Continuă lucrările de asfaltare în comuna Ibănești
Lucrările de asfaltare continuă în comuna Ibănești, în prezent se toarnă asfalt în zona Zimți.

Zona Zimți în care se lucrează în prezent reprezintă o locație importantă pentru proiectul prin care s-a obținut finanțarea din fonduri europene, întrucât drumul de la podul de la Zimți la Schitul Adormirea Maicii Domnului (unde Preasfințitul Irineu, Arhiepiscop al Alba-Iuliei va oficia vineri slujba de sfințire a bisericii și Liturghia, potrivit site-ului oficial al acestuia) a adus puncte importante pentru finanțare.

Reamintim că obținerea finanțării a fost condiționată de atingerea unui anumit punctaj (fiind necesară în acest scop includerea de drumuri care au putut aduce puncte), acesta vizând accesul la biserici, cimitire, obiective turistice, investiții realizate cu fonduri europene. 

 

08.28.2019
Anunț privind întreruperea furnizării energiei electrice în data de 14 august 2019
Anunț privind întreruperea furnizării energiei electrice în data de 14 august 2019
Miercuri, 14 august 2014, pe raza comunei Ibănești se va întrerupe curentul electric în următoarele zone:

- Isticeu, între orele 10.00-12.00 și 18.00-20.00

- Ibănești Pădure (Pt1), între orele 10.00-20.00

- Satele cuprinse între Ibănești Pădure și Lăpușna, între orele 10.00-12.00 și 18.00-20.00

 

08.07.2019
Un urs a luat un porc dintr-o gospodărie din Isticeu
Un urs a luat un porc dintr-o gospodărie din Isticeu
În dimineața zilei de 30 iulie, când s-a întors de la lucru, Ioan Farcaș (Isticeu) și-a găsit porcul în iarbă, scos din curte, omorat și parțial mâncat de urs.

În noaptea respectivă, nefiind nimeni acasă (casa este ultima de pe deal și într-o poziție ferită) și câinii legați, ursul a intrat în gospodărie și a omorât un porc (o scroafă de doi ani, gestantă, peste 300 de kilograme, potrivit proprietarului). Când vecinul de mai jos a ieșit, alertat de lătratul câinilor, spune că a mai apucat să vadă o umbră mare trecând pe lângă casa din partea de sus. Dimineața, au observat gardul rupt și, în iarbă, locul în care ursul s-a luptat cu porcul și cum l-a tras mai departe, până în locul în care a mâncat din el și, în cele din urmă, l-a lăsat.

Primarul localității, Dan Vasile Dumitru, și autoritățile competente s-au deplasat pe teren pentru constatare și pentru a lua măsurile legale care se impun în aceste cazuri. Porcul a fost îngropat, s-a făcut dezinfecție, evaluarea lui și s-au realizat procedurile pentru acordarea de despăgubiri de către Ministerul Mediului, autoritatea responsabilă cu plata acestora. 

"Am trimis o adresă către Prefectura Mureș prin care am înștiințat-o asupra situației, cerând să facă demersuri la Ministerul Mediului pentru extragerea acestui exemplar de urs", precizează primarul comunei.

În urma evenimentului, ca măsură de protecție, Ioan Farcaș a împrejmuit zona porcilor cu gard electric. În cursul acestei nopți, la ora 02.30, ursul a revenit, mergând exact la locul unde lăsase porcul. De data aceasta, proprietarul a fost acasă, a auzit câinii și a reușit să-l sperie. Teama lui rămâne, pentru că mai are încă opt porci mai mici. "Ursul ăsta știe că mai am porci și va mai veni pe aici. Ce pot eu să fac? L-am văzut, este un urs mare!"

Potrivit Radio Târgu Mureș, valoarea despăgubirilor aferente anului 2018 depășește 3 milioane de lei. Este vorba de despăgubiri pentru pagube produse de animale sălbatice protejate din care, în 90% din cazuri, sunt pagube produse de urs (potrivit bilanțului Gărzii Forestiere Brașov). Situația se referă la județele județele Mureș, Brașov, Harghita, Covasna și Sibiu.

Important!

Pentru a fi despăgubiți, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.1679/2008, proprietarii trebuie să întreprindă următoarele măsuri prealabile:

1. Să declare și să înregistreze animalele domestice la medicul veterinar și la Registrul Agricol;

2. Să declare și să înregistreze culturile în Registrul Agricol;

3. Să aibă culturile agricole împrejmuite.

După producerea pagubei, în maxim 24 de ore de la constatarea pagubei, proprietarul trebuie să se prezinte la primărie cu următoarele documente:

1. Cerere scrisă din care să reiasă paguba produsă de animalul sălbatic și data la care s-a produs paguba (pe modelul de la primărie);

2. Act de constatare emis de medicul veterinar;

3. Probe concludente cu paguba produsă (fotografii, declarații ale martorilor etc.).

De studiat: Procedura detaliată pentru obținerea despăgubirilor 

 

 

07.31.2019