Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Politica de utilizare a cookie-urilor | Protectia datelor cu caracter personal

Știri și anunțuri

Ploile abundente au produs pagube pe raza comunei Ibănești
Ploile abundente au produs pagube pe raza comunei Ibănești
Ploile abundente de la începutul săptămânii (luni, 3 februarie) au provocat pagube pe raza comunei Ibănești, fiind afectate mai multe gospodării, străzi și drumuri forestiere.

Potrivit Raportului Operativ al Primăriei Ibănești privind efectele fenomenelor meteorologice periculoase produse în data de 3 februarie 2020, este vorba de zece beciuri inundate, o alunecare de teren la cimitirul Ibănești care a afectat o zonă de 150 mp (5 morminte), două podeţe si traversări pietonale înfundate cu gunoaie, un pod (culee stânga, la podul lui Crăciun), linia electrică Tireu, partea dreaptă (0,15 km), precum și 2,8 km de străzi și 4 km de drumuri forestiere (DF Tireu, DF Tisieu, DF Pietroasa, DF Blidireasa) distruse de torenți.

Au intervenit Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Ibăneşti, Comitetul Local pentru Situații de Urgență Ibăneşti, Detașamentul de Pompieri Reghin şi reprezentanți ai Comitetului Județean pentru Situații de Urgență. 

02.05.2020
Din 1 ianuarie 2021, subvențiile în agricultură se acordă pe criterii de performanță
Din 1 ianuarie 2021, subvențiile în agricultură se acordă pe criterii de performanță
Directorul Centrului de Instruire în Agricultură Agrom-RO, Tiberiu Ștef, a prezentat, la sediul Primăriei Ibănești, câteva dintre modificările care vizează politica agricolă și, în special, modul de acordare a subvențiilor începând cu 1 ianuarie 2021. 

De la 1 ianuarie 2021, subvențiile și proiectele agricole prin finanțări europene se vor acorda pe criterii clare de performanță care se referă la mediul înconjurător (climă și agromediu, păstrarea biodiversității, combaterea poluării), crearea de locuri de muncă și performanțe economice.

“Dacă până acum era important să am suprafață de teren, animale și să dovedesc încărcătura fără să mă întrebe nimeni de producție, din 2021 va trebui să fac dovadă (prin documente) că iau subvenție pentru că am încărcat pășunea cu animale care fac producție și performanță", a explicat Tiberiu Ștef crescătorilor de animale prezenți la ședință.

În acest context, utilizarea formelor de asociere non-profit (precum asociațiile, care sunt unități ce nu derulează activități economice) se impune a fi regândită pentru a fi înlocuită cu entități economice care demonstrează că se îndreaptă spre piață, crescătorii de animale fiind sfătuiți să-și reconsidere activitatea sub aspectul organizării. "Sunt criterii clare de performanță. Fonduri se vor da către cei care pot demonstra că se îndreaptă către piață și fac performanță", a explicat acesta.

O soluție prezentată de directorul Agrom-RO este înființarea de cooperative, fiind în derulare un program prin PNDR pentru sprijinirea constituirii de cooperative care finanțează constituirea de cooperative și apoi, pe durata proiectului, activitatea contabilă și juridică.

Față de alte entități care desfășoară activități economice, cooperativele beneficiază de facilități prin lege, a explicat Tiberiu Ștef. Proprietarul transferă provizoriu animalele cooperativei pe perioada pășunatului, asigurând încărcătura, iar toamna animalele sunt acasă, și are obligația să vândă cel puțin jumătate din producția pe care o obține (carne, lapte, furaje, brânză) prin cooperativă. Ca facilitate, când un membru cooperator vinde cel puțin jumătate din producție prin cooperativă are o scutire de 50% din plata taxelor și impozitelor. Dacă un membru vinde prin cooperativă toată producția, nu mai plătește taxe și impozite. În ceea ce privește cooperativa, timp de cinci ani aceasta este scutită cu 20% din impozitul pe profit pe care îl generează. Cooperativa are nevoie de minim cinci membri și fiecare trebuie să participe cu cel puțin 100 de lei la capitalul social.

Un alt punct atins în discuții a fost deschiderea unui nou program de finanțare pentru instalarea tinerilor la țară, una dintre cele mai cerute linii de finanțare. Criterii pentru aplicarea la proiect: la momentul în care a depus cererea de finanțare, persoana să nu fi împlinit 40 de ani, să aibă domiciliul în localitatea în care va fi ferma, să nu fie deja instalat (să aibă sub 24 de luni, adică să nu aibă activitate agricolă peste doi ani).

01.30.2020
Statusul demersurilor privind trecerea drumurilor forestiere din administrarea Regiei Naționale - Romsilva în administrarea Comunei Ibănești
Statusul demersurilor privind trecerea drumurilor forestiere din administrarea Regiei Naționale - Romsilva în administrarea Comunei Ibănești
Trecerea unor drumuri forestiere din intravilanul comunei, pentru care Primăria Ibănești intenționează accesarea de fonduri europene, din administrarea Regiei Naționale - Romsilva în administrarea Comunei Ibănești este întârziată de lipsa unei hotărâri de Guvern privind organizarea și funcționarea noului Minister al Mediului, Apelor și Pădurilor.

Demersul reprezintă o prioritate a Primăriei Ibănești, fiind vorba de drumuri pentru care aceasta dorește să acceseze fonduri europene în vederea asfaltării și a introducerii canalizării. Regimul drumurilor - drumuri forestiere aflate în administrarea Romsilva - nu permite în acest moment primăriei realizarea de investiții sau de lucrări de întreținere.

Primăria Ibănești a îndeplinit procedurile pentru trecerea lor cu titlu gratuit din administrarea Romsilva în administrarea Comunei Ibănești prin hotărâre de Guvern, anul trecut, primarul comunei, Dan Vasile Dumitru, arătând că s-au făcut pași semnificativi în acest sens. Documentația a fost trimisă Consiliului Județean Mureș și, de aici, mai departe Ministerului Apelor și Pădurilor pentru elaborarea și promovarea proiectului de hotărâre a Guvernului, unde momentan demersul trenează din cauza procesului de reorganizare care se desfășoară la nivelul instituției. 

La adresa trimisă ministerului anul trecut de către Primăria Ibănești, răspunsul primit a fost următorul:
În prezent, Ministerul Apelor și Pădurilor este în proces de reorganizare ca urmare a înființării Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului și prin comasarea cu Ministerul Apelor și Pădurilor, prin preluarea activităților și structurilor acestuia, precum și a unităților aflate în subordinea, coordonarea și sub autoritatea celor două ministere.
Precizăm că până în prezent nu s-a emis Hotărârea Guvernului privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor. Acest act normativ stabilește, printre altele, structura organizatorică și atribuțiile specifice domeniilor sale de activitate
”, este explicația venită din partea Ministerului Mediului, Apelor și Mediului.

 

01.28.2020
Adunarea generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidius" Brădețelu - 19 ianuarie 2020
Adunarea generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidius" Brădețelu - 19 ianuarie 2020
Duminică, 19 ianuarie, la Căminul Cultural din Ibănești Pădure s-a desfășurat Adunarea generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidius" Brădețelu, Ibănești. La ședință au luat parte și primarul comunei, Dan Vasile Dumitru, și Tiberiu Ștef, director Agrom-Ro, în calitate de consultant pe probleme de agricultură.

Pe ordinea de zi a ședinței s-au aflat prezentarea lucrărilor efectuate pe pășuni în anul 2019 și a cheltuielile aferente, aprobarea programului de lucrări pe 2020, defalcat pe direcții de acțiune și pășuni, aprobarea bugetului pe anul 2020, a cotizației membrilor asociației pe acest an, a compensațiilor bănești care revin proprietarilor de animale pentru anul anterior și diverse. 

Compensațiile bănești pentru crescătorii de animale aferente anului 2019 au fost stabilite la 500 lei/ cap de bovină și 140 lei/ cap de ovină, respectiv caprină, valoarea totală a compensațiilor reprezentând 505.000 lei. Cotizația membrilor asociației pentru 2020 este de 5 lei animal/ an pentru bovine și 1 leu animal/ an pentru ovine sau caprine.

⇒ Lucrări efectuate în anul 2019

În cursul anului trecut, pe pășunile Lunci, Siriod, Prislop, Copriana, Cocoș, Cristigi, Brădețelu, Fătăciunea au fost efectuate lucrări pentru combaterea plantelor nedorite pe o suprafață de 123,5 ha, a vegetației lemnoase nevaloroase (arbuști, spini, puieți, lăstăriș) pe o suprafață de 156 ha și îndepărtarea pietrelor, a cioatelor și a lemnului căzut pe pășuni, pe 41.8 hectare. "Din cauza iernii trecute care a fost grea, am avut foarte multe crengi căzute", a spus Zaharie Gliga, secretarul asociației 

De asemenea, au fost realizate și lucrări pentru modernizări, reparații, construcții la stâne, grajduri, saivane, pentru îmbunătățirea alimentării cu apă, curățat troace și surse de apă, târlit, mutat coșere. 

Pe lângă aceste lucrări, la Lunci, s-a introdus curentul electric și apa în grajd și s-au adus modernizări: s-a montat chiuvetă, cabină de duș, boiler electric, s-a pus gresie, faianță, au fost zugrăvite camera păstorului și cămara. La Fătăciunea, unde este în construcție o stână după norme europene, s-a adus coloana de apă până la colțul stânii noi și s-a făcut canalizarea până la decantor. Au continuat lucrările la interior și exterior, au fost montate uși la camere, instalația electrică și panouri solare. La Siriod, s-a schimbat acoperișul stânei, a fost construită terasă, s-a înălțat acoperișul la camera de prelucrare a laptelui și s-au făcut 3-4 troace din lemn. La Cocoș s-a construit o stână nouă din cherestea, cu terasă și s-a făcut aducțiune de apă la aceasta.

⇒ Planul de lucrări pentru 2020

Pe lângă lucrările generale de întreținere și curățare a pășunilor, anul acesta asociația are în plan acțiuni câteva acțiuni specifice:

Lunci Cumpărare de troace, amenajarea și dotarea unei săli de muls și construirea unui saivan pentru animale cu acoperiș și laterale neînfundate pentru adăpostirea animalelor în nopțile ploioase.
Prislop Captarea unei surse de apă și construirea unei stâne din cherestea.
Copriana  Reparații curente la saivan, scos gunoi din saivan și împrăștiat pe pășune.
Brădețelu Introducerea apei la stână, reparații la saivan, mutat vechea stână pe alt amplasament.
Fătăciunea Încheierea lucrărilor la noua stână.
Siriod  Demararea lucrărilor pentru construirea unei stâne la standarde europene.
Cocoș Mutarea vechii stâne pe un alt amplasament.
Construirea unui drum de acces de la vârful Bucinului până în poiana Prislop.
Pentru promovarea produselor de stână, la Brădețelu, Fătăciunea, Siriod, Cocoș este în plan construirea de foișoare unde produsele să poate fi prezentate într-un mod plăcut, în cadrul ședinței fiind prezentată o siglă concepută ca element de identitate și promovare a produsele de stână.

⇒ Dificultăți în găsirea oamenilor cu care să se lucreze

Primarul comunei s-a declarat mulțumit de activitatea asociației, deși aceasta s-a confruntat cu probleme mari în găsirea oamenilor cu care să execute lucrările. "O problemă mare este că nu mai e forță de muncă pe care să o aduci ca să cureți pășunile. Se caută mult timp, forța de muncă e plecată și foarte greu găsești oameni pentru lucrările care trebuie să execute pe pășuni", a spus acesta. De asemenea, a lansat propunerea ca la recepțiile de lucrări să fie de față și reprezentanți ai proprietarilor. "Pentru fiecare trup de pășune, la recepție ar fi bine să fie chemați reprezentanți ai proprietarilor, măcar unul dintre ei să fie de față, să poată spună dacă s-a lucrat bine sau nu." 

Tiberiu Ștef, director Agrom-Ro, a adus în discuție faptul că anul 2021 va veni cu schimbări semnificative privind condițiile de acordare a subvențiilor în agricultură: subvențiile și proiectele se vor acorda pe îndeplinirea criteriilor de performanță, locuri de muncă create, performanțe tehnice, economice, îndeplinirea condițiilor de mediu. În acest context, a subliniat că 2020 este un an important de pregătire pentru a face față cerințelor din 2021, urmând să se desfășoare întâlniri informative cu locuitorii comunei pe această temă. 

01.20.2020
Noul Plan Urbanistic General (PUG) al comunei Ibănești, în etapă de avizare finală la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației
Noul Plan Urbanistic General (PUG) al comunei Ibănești, în etapă de avizare finală la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației
Planul urbanistic general reactualizat al comunei Ibănești se află în etapa de avizare finală la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației - ultimul dintre avizele necesare, prin care se realizează o verificare amănunțită a conformității tehnico-administrative, a concordanței cu legislația din domeniul urbanismului și a valabilității documentațiilor înaintate. 

Potrivit legii 350/ 2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare, unităților administrativ-teritoriale le revine obligația actualizării Planului urbanistic general (PUG), acesta reprezentând  baza legală pentru realizarea programelor şi acţiunilor de dezvoltare, în funcţie de evoluţia previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali şi a necesităţilor locale. 

PUG - Bază legală pentru realizarea programelor și acțiunilor de dezvoltare
Referindu-se la arealul în care se poate construi, PUG influențează în mod direct liniile de dezvoltare ale localității. Noul Plan urbanistic general al comunei Ibănești propune în acest sens introducerea de noi suprafețe în intravilanul comunei Ibănești, zone în care exista intenția de construire, dar aflate în extravilan, dar și scoaterea din intravilan a unor zone în care din cauza terenului, a geografiei, a amplasării, a lipsei căilor de acces nu se poate construi. 
Pe de altă parte, lipsa unui PUG valabil atrage imposibilitatea emiterii de certificate de urbanism și autorizații de construcție, generând astfel un dublu blocaj: atât pe zona de investiții (construcții care nu pot fi demarate fără autorizații care necesită un PUG valabil), cât și pentru locuitorii comunei care vor să construiască. Se ajunge aici întrucât traseul simplificat al procedurilor este următorul: un imobil are nevoie de Autorizația de Construire -> aceasta se emite pe baza Certificatului de Urbanism -> care se eliberează pe baza Regulamentului Local de Urbanism (RLU), regăsit în PUG.

Un demers de durată 
Reactualizarea PUG-ului și a Regulamentul local de urbanism reprezintă un demers de durată. Aflat în prezent în fază de avizare finală la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, noul PUG al comunei Ibănești a trecut prin mai multe etape: evaluarea planului existent pentru a se stabili unde trebuie extins intravilanul, delimitarea în teren a acestuia, avizarea documentației de către toate agențiile și instituțiile descentralizate ale ministerelor, obținerea avizelor, aproximativ 30, reprezentând o etapă care durează mai mult decât elaborarea în sine a noului PUG.

„Până când se reușește obținerea unei părți din avize, expiră termenul primelor avize obținute și trebuie luat de la capăt”, explică primarul comunei, Dan Vasile Dumitru.

Primarul comunei Ibănești, Dan Vasile DumitruPlanului propriu-zis și documentațiilor pentru avizare li se adaugă studiile de fundamentare realizate cu specialiști – precum studiu istoric, arheologic, pedologic, topografic, geotehnic, evaluare adecvată asupra mediului etc. De asemenea, s-a avut în vedere existența monumentelor și vestigiilor istorice, precum și suprapunerea zonei intravilane cu areale naturale protejate (perimetre din vestul comunei, Zimți, Brădețelu - zona festivalului se află în proximitatea sau se suprapun cu situri Natura 2000: ROSCI0019 Călimani - Gurghiu, ROSPA0033 Depresiunea şi Munţii Giurgeului).  

Regulamentul local de urbanism
Aferent Planului de urbanism local este Regulamentul local de urbanism, la baza căruia se află Regulamentul general de urbanism. 
Art 1 (2) Regulamentul general de urbanism stabileşte, în aplicarea legii, regulile de ocupare a terenurilor şi de amplasare a construcţiilor şi a amenajărilor aferente acestora.
Art 1 (3) Planurile de amenajare a teritoriului sau, după caz, planurile urbanistice şi regulamentele locale de urbanism cuprind norme obligatorii pentru autorizarea executării construcţiilor.
Art 2 Regulamentul general de urbanism se aplică în proiectarea şi realizarea tuturor construcţiilor şi amenajărilor, amplasate pe orice categorie de terenuri, atât în intravilan, cât şi în extravilan
–Regulamentul general de urbanism.

Concret, acesta vine cu norme și reglementări privind modul de ocupare a terenurilor, grupate în mai multe secțiuni și subpuncte:

- reguli cu privire la păstrarea integrităţii mediului şi protejarea patrimoniului natural şi construit
- reguli cu privire la siguranţa construcţiilor şi la apărarea interesului public
- condiţii de amplasare şi conformare a construcţiilor: reguli de amplasare şi retrageri minime obligatorii (de ex. față de drumuri publice, căi ferate, aliniament, amplasarea în interiorul parcelei
- reguli cu privire la asigurarea acceselor obligatorii;
- reguli cu privire la echiparea tehnico-edilitară; reguli cu privire la forma şi dimensiunile terenului şi ale construcţiilor - ex: parcelare, înălțime, aspect exterior);
- reguli cu privire la amplasarea de parcaje, spaţii verzi şi împrejmuiri.

Prevederi legislative pentru PUG
Potrivit legii 350/ 2001 cu modificările și completările ulterioare, Planul urbanistic general și regulamentul local aferent acestuia sunt documentații de urbanism, alături de PUZ (Plan urbanistic zonal) și PUD (Plan urbanistic de detaliu). Documentațiile de urbanism sunt rezultatul unui proces de planificare urbană referitoare la un teritoriu determinat, prin care se analizează situația existentă și se stabilesc obiectivele, acțiunile, procesele și măsurile de amenajare și de dezvoltare durabilă a localităților. Documentațiile de urbanism se elaborează de către colective interdisciplinare formate din specialiști atestați în condițiile legii - Articolul 44 (1)

Art 46 
(2) Planul urbanistic general cuprinde reglementări pe termen scurt, la nivelul întregii unităţi administrativ-teritoriale de bază, cu privire la:
a) stabilirea şi delimitarea teritoriului intravilan în relaţie cu teritoriul administrativ al localităţii;
b) stabilirea modului de utilizare a terenurilor din intravilan;
c) zonificarea funcţională în corelaţie cu organizarea reţelei de circulaţie;
d) delimitarea zonelor afectate de servituţi publice;
e) modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare;
f); stabilirea zonelor protejate şi de protecţie a monumentelor istorice şi a siturilor arheologice reperate. 
   f. 1)  zonele care au instituite un regim special de protecţie prevăzut în legislaţia în vigoare
g) formele de proprietate şi circulaţia juridică a terenurilor;
h) precizarea condiţiilor de amplasare şi conformare a volumelor construite, amenajate şi plantate.
i) zonele de risc natural delimitate și declarate astfel, conform legii, precum și la măsurile specifice privind prevenirea și atenuarea riscurilor, utilizarea terenurilor și realizarea construcțiilor în aceste zone.
j) zone de risc datorate unor depozitări istorice de deșeuri.
(3) Planul urbanistic general cuprinde prevederi pe termen mediu şi lung cu privire la:
a) evoluţia în perspectivă a localităţii;
b) direcţiile de dezvoltare funcţională în teritoriu;
c) traseele coridoarelor de circulaţie şi de echipare prevăzute în planurile de amenajare a teritoriului naţional, zonal şi judeţean.
d) zonele de risc natural delimitate și declarate astfel, conform legii, precum și la măsurile specifice privind prevenirea și atenuarea riscurilor, utilizarea terenurilor și realizarea construcțiilor în aceste zone. 
e) lista principalelor proiecte de dezvoltare și restructurare;
f) stabilirea și delimitarea zonelor cu interdicție temporară și definitivă de construire
g) delimitarea zonelor în care se preconizează operațiuni urbanistice de regenerare urbană.

Art 46 (1.6): Actualizarea Planului urbanistic general reprezintă revizuirea reglementărilor urbanistice, a indicatorilor urbanistici propuși și a prevederilor planului inițial prin aducerea acestora în acord cu legislația în vigoare, tendințele de dezvoltare și cerințele de dezvoltare durabilă socioeconomice și de mediu actuale, precum și actualizarea listei de proiecte de investiții necesare pentru implementarea viziunii de dezvoltare, în baza unor studii de specialitate și a analizei gradului de implementare a planurilor urbanistice în vigoare și a impactului acestora la nivelul localității, dacă este cazul.


 
 

 

01.07.2020
Adunarea Generală a Composesoratului Ibănești
Adunarea Generală a Composesoratului Ibănești
Duminica aceasta, la Căminul Cultural din Ibănești Sat, a avut loc Adunarea Generală a Composesoratului Ibănești.

Ședința s-a desfășurat în prezența Consiliului Director, a Comisiei de Cenzori, a Comitetului Consultativ, a membrilor composesori și l-a avut invitat pe Tiberiu Ștef (Agrom-Ro). 

Pe ordinea de zi a ședinței s-au aflat prezentarea activității Consiliului Director, a situației financiare și a raportului comisiei de cenzori până la data de 30 noiembrie 2019, Hotărârea Adunării Generale privind compensațiile bănești care vor reveni pentru anul 2019 și hotărârea privind aprobarea utilizării fondurilor din subvenții APIA pe suprafață pentru anul 2020. Membrii composesori vor primi compensațiile bănești înainte de sărbători.

12.16.2019
Casă înghițită de flăcări în Ibănești în noaptea de 5-6 decembrie
Casă înghițită de flăcări în Ibănești în noaptea de 5-6 decembrie
O seară de joi ca oricare alta. În dormitor, la parterul casei, Cornelia Chirteș lucrează la niște ciorapi, în timp ce soțul ei, bolnav, imobilizat la pat, este în fața televizorului Pe la ora 23.00 se aud câteva pocnituri. Nu se îngrijorează, dar se uită totuși să vadă de unde vin.

Nu vede nimic, dar pocniturile se aud din nou. Nici acum nu observă ceva deosebit. Doar când privește pe geam, înspre spatele casei, vede ceva roșu reflectându-se în albul zăpezii și realizează că este foc. Își ridică soțul din pat și, sprijinindu-l de spate, îl scoate din casă. Mai ia două plase de medicamente (soțul ei suferă de Alzheimer și Parkinson), o cutie de acte și reușește să scoată două televizoare. Pentru stingerea flăcărilor intervin echipajele de pompieri din Ibănești, Hodac, Gurghiu și Reghin, care rămân acolo până la șase dimineața. În noaptea următoare este nevoie de o nouă intervenție pentru că arde din nou. 

Cauzele incendiului izbucnit la etaj, în zona din spate-sus (hol sau debara) a casei familiei Chirteș Cornelia și Ionel nu s-au stabilit cu certitudine. Ce a fost salvat din casă nu mai poate fi nici locuit, nici reparat: la parter apa încă mai picură din tavan și, în afară de dormitorul în care se aflau când a început incediul și care a fost mai protejat, de faianța și pereții îmbibați de apă, nu mai este aproape nimic. Din scara interioară a mai rămas doar scheletul care duce până la etajul distrus în totalitate. "Asta este agoniseala noastră de o viață...", reușește să spună Cornelia Chirteș privind dezastrul din jurul ei. "Numai ce am dat cu decorativă pe pereți, în octombrie. Din primăvară, o iau de la capăt, mă apuc din nou de construit...". Deocamdată, iarna aceasta vor sta la rude, în Ibănești și Toaca.

Peste drum, chiar vizavi, este o casă nou construită. Până nu demult, locul era un adevărat depozit de vechituri și mizerii, iar Cornelia Chirteș a reușit să strângă bani de la parohii, de la oameni inimoși și a obținut ajutor financiar din partea primăriei pentru a ridica o casă pentru cele două vecine care locuiau acolo în condiții precare. A curățat terenul (mașina de salubrizare a trebuit să intre de multe ori ca să curețe), a căutat muncitori și cu banii strânși a făcut o casă cu trei camere pentru ca cele două să poată trăi în condiții civilizate. Anul acesta și-a depus dosarul de pensionare și aștepta sărbătorile liniștită. Dar iată că, după ce a reușit să mobilizeze oameni și să strângă bani ca să ajute niște semeni aflați în nevoie ridicându-le o casă, pentru familia ei a venit clipa unei grele încercări: au fost suficiente câteva ore, în noaptea de joi, pentru ca flăcările să le înghită fără milă, sub ochii lor, casa în prag de Crăciun.

În acest moment dificil, orice ajutor este binevenit pentru familia Chirteș. Cei care vor să ajute o pot face luând legătura direct cu doamna Cornelia Chirteș  la numărul de telefon 0748.946.532.

 

12.09.2019
Ședință ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești - 26 noiembrie 2019
Ședință ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești - 26 noiembrie 2019
Marți, 26 noiembrie 2019, începând cu ora 16 (ora 15:00) pe comisii, se convoacă Consiliul Local al comunei Ibănești în ședință ordinară, la sediul primăriei Ibănești.

Ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local al Comunei Ibănești.

1. Procesul verbal al ședinței Consiliului Local Ibănești din data de 24 octombrie 2019;

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea propunerii de cumpărare a unor terenuri. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

3. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local al Comunei Ibănești pe anul 2019. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

4. Proiect de hotărâre privind însușirea bugetului de venituri și cheltuieli din pădurea comunală administrată de către Ocolul Silvic Gurghiu. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru; 

5. Proiect de hotărâre privind însușirea bugetului de venituri și cheltuieli din pădurea comunală administrată de către Ocolul Silvic Fâncel. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

6. Proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale aplicabile în comuna Ibănești începând cu anul 2020, precum și a unor tarife. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

7. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare și funcțlonare al Serviciului Public comunitar Local de Evidență a persoanelo Ibănești. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

8. Proiect de hotărâre privind însușirea și aprobarea documentației cadastrale de dezmembrare a unui imobil aparținând domeniului public al Comunei Ibănești. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea emiterii acordului de utilizare a domeniului public pentru "Construire împrejmuire". Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea emiterii acordului de utilizare a domeniului public pentru lucrarea ,,Alimentare cu energie electrică garaj-atelier SC HORN FOREST SRL". Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

11. Proiect de hotărâre privind anularea accesoriilor în cazul obligațiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 datorate bugeturui local al comunei Ibănești. Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru;

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui act adițional la "Contractul de delegare a gestiunii activităților de colectare si transport a deșeurilor municipale și altor fluxuri de deșeuri, și operarea stației de transfer Reghin, componente ale serviciului de salubrizare al Județului Mureș - zona 4 Reghin". Inițiator proiect: primar, Dan Vasile-Dumitru

11.26.2019
Date privind prezența la vot în turul al doilea al alegerilor prezidențiale în Ibănești
Date privind prezența la vot în turul al doilea al alegerilor prezidențiale în Ibănești
În al doilea tur al alegerilor prezidențiale, în comuna Ibănești s-a înregistrat o prezență la vot de 58,40 %, cu 4,42% mai ridicată față de cea din primul tur, potrivit datelor furnizate de  www.prezenta.bec.ro la ora 21.00, ora de închidere a urnelor.

Potrivit datelor privind participarea la vot, prezența la urne pentru alegerile prezidențiale desfășurate în 24 noiembrie 2019 în Ibănești arată în felul următor: 

Secția 423 (Grădinița din Ibănești) - 54,62% (720 votanți) 

Secția 424 (Sala de manifestări Isticeu) - 63,09% (306 votanți)

Secția 425 (Ibănești Pădure) - 58,51% (450 votanți) 

Secția 426 (Căminul Cultural din Dulcea) - 61,34% (546 votanți) 

Pe listele permanente au fost înscrise 3.462 de persoane.

La toate secțiile de votare s-au înregistrat creșteri ale participării la vot față de primul tur, cea mai mică creștere fiind de 1,45% în Ibănești, iar cea mai mare creștere, de 7,81%, în Dulcea.

Total votanți: 2.022 persoane, dintre care 1.831 au fost votanți pe liste permanente, 189 pe liste suplimentare și două persoane cu urnă mobilă.

Prezența la vot în funcție de vârstă (categorii de vârstă 18-24 ani, 25-34 ani, 35-44 ani, 45-64 ani, 65+ ani) a fost asemănătoare cu cea din primul tur (Sursă grafic: prezenta.bec.ro)

Pentru mai multe informații, statistici, procese verbale, accesați prezenta.bec.ro, județul Mureș, UAT Ibănești și alegeți secțiunea care vă interesează.

 

11.24.2019
Anunț pentru deținătorii de porci din Lăpușna, Zimți, Brădețelu și zona Fâncel
Anunț pentru deținătorii de porci din Lăpușna, Zimți, Brădețelu și zona Fâncel
În urma confirmării cazului de pestă porcină africană (PPA) la mistrețul găsit în fondul de vânătoare  F42 Niraj din localitatea Sovata, conform legislației în vigoare, s-a delimitat o zonă infectată pe o rază de minim 8 km și o zonă de tampon pe o rază  de încă 5 km după zona infectată astfel încât, în zona de tampon au fost cuprinse și următoarele sate din comuna Ibănești: Lăpușna, Zimți, Brădețelu și zona Fâncel.

Pentru deținătorii de porci din satele respective se impun următoarele măsuri:

- Porcii din exploatație să fie ținuți în adăposturi sau în alte locuri unde să fie izolați de porcii sălbatici pentru a nu intra în contact cu ei;

- Niciun porc nu trebuie să intre sau să iasă din exploatație fără avizul medicului veterinar timp de 7 zile de la data de 11.11.2019;

- Orice sacrificare sau deces survenit va fi anunțat, în cel mai scurt timp, la medicul veterinar pe toată perioada menținerii restricțiilor;

- Persoanele care dețin porci și se deplasează în mediul silvic sunt obligate să respecte regulile de igienă care se impun;

- Nu se  impune sacrificarea în masă sau confiscarea porcilor din gospodării de către organele abilitate;

- Pentru celelalte sate componente ale comunei care nu sunt cuprinse în zona de tampon nu se aplică măsurile de mai sus.

Anunțul în forma originală

 

 

11.11.2019
Prezența la vot în comuna Ibănești la primul tur al alegerilor prezidențiale - 10 noiembrie 2019
Prezența la vot în comuna Ibănești la primul tur al alegerilor prezidențiale - 10 noiembrie 2019
La primul tur al alegerilor prezidențiale, în comuna Ibănești s-a înregistrat o prezență la vot de 53,98%, potrivit datelor furnizate de  www.prezenta.bec.ro la ora 21.00.

Potrivit datelor de pe prezenta.bec.ro de la ora 21.00, prezența la vot pentru alegerile prezidențiale 2019 din 10 noiembrie 2019 în Ibănești arată în felul următor: 

Secția 423 (Grădinița din Ibănești) - 53,17% (703 votanți) 

Secția 424 (Sala de manifestări Isticeu) - 58,05% (281 votanți)

Secția 425 (Ibănești Pădure) - 53,31% (410 votanți) 

Secția 426 (Căminul Cultural din Dulcea) - 53,53% (477 votanți) 

Total votanți: 1.871 persoane.

Pe listele permanente au fost înscrise 3.466 de persoane cu drept de vot, după cum urmează: 1.322 la secția 423 (Grădinița Ibănești), 484 de persoane la secția 424 (Sala de Manifestări de la Isticeu), 769 de persoane la secția 425 (Grădinița din Ibănești Pădure) și 891 de persoane la secția 426 (Căminul Cultural din Dulcea). 

Al doilea tur al alegerilor prezidențiale are loc pe 24 noiembrie 2019. 

Grafic (sursă: prezenta.bec.ro). Prezența la vot în Ibănești în funcție de vârstă (categorii de vârstă 18-24 ani, 25-34 ani, 35-44 ani, 45-64 ani, 65+ ani)

11.10.2019
Ambulanță nouă pentru echipajul EPA SMURD Ibănești
Ambulanță nouă pentru echipajul EPA SMURD Ibănești
Începând de astăzi, echipajul de prim ajutor EPA SMURD Ibănești este dotat cu o nouă ambulanță, prin proiectul Inspectoratului General Pentru Situații De Urgență (IGSU) ”Îmbunătățirea capacității de intervenție la urgențele medicale – Regiunea Centru”.

Noua auto-specială, Volkswagen Transporter, tip B2 (echipaj de prim ajutor), 4x4, înlocuiește ambulanța care a deservit EPA SMURD Ibănești în ultimii 12 ani.

Pentru SMURD Ibănești, echipajul comunelor Gurghiu, Hodac și Ibănești, noua ambulanță înseamnă condiții mai bune și creșterea calității serviciilor acordate în faza pre-spitaliceasca prin îmbunătățirea nivelului de dotare cu echipamente de transport și echipamente specifice pentru acordarea asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat. 

 

10.28.2019
Licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren în zona "La festival". Suprafață/ parcelă 540 metri pătrați
Licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren în zona "La festival". Suprafață/ parcelă 540 metri pătrați
Primăria comunei Ibănești anunță organizarea de licitații publice pentru vânzarea a opt parcele de teren situate în intravilan, în suprafață de 540 mp/ parcela, în zona numită "La festival", în scopul construirii de case de vacanță și cabane (pentru anunț complet și numere cadastrale: Anunț licitație).

Documentația de licitație împreună cu caietul de sarcini se pot obţine până la data de 10 octombrie ora 12:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti sau de pe www.ibanesti.ro.

Ofertele de participare la licitaţie se depun într-un singur exemplar pentru fiecare parcelă împreună cu documentele necesare pentru participarea la licitație, la registratura Primăriei Ibăneşti până la data 15 octombrie ora 12:00.

Ședința publică de deschidere a ofertelor are loc în data de 16 octombrie ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708, jud. Mureş.

Persoanele interesate au dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire până la data de 10 octombrie ora 10:00.

Documentația de licitație (vă rugăm să accesați link-urile de mai jos):

-Anunț licitație
-Caiet de sarcini 
-Declarație de participare la licitație
-Declarație pe propria răspundere pentru participare la licitație
-Fișa cu informații privind ofertantul care participă la licitație 
-Împuternicire pentru participare la licitație
-Oferta de cumpărare la licitație
-Fișa de date privind vânzarea parcelelor de terenuri și prețuri de piață (prin raport de evaluare)
-Schiță parcele

Schița cu parcelele este mai jos, în continuarea anunțului (vă rugăm să dați click pe imagine). Cele opt parcele sunt reprezentate în chenar verde. De asemenea, pentru localizarea parcelelor puteți accesa http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html și să completați județul, UAT-ul (Ibănești) și numărul cadastral.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei Ibănești sau la numărul de telefon: 0755144720. 

10.09.2019
Licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești
Licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești
Primăria comunei Ibăneşti anunţă organizarea de licitații publice pentru vânzarea de parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, sat Brădețelu, situate în intravilan, în scopul construirii de case de vacanță și cabane.

8 parcele de teren, sat Brădețelu. Suprafață parcelă: 540 mp

Primăria comunei Ibăneşti, având în vedere Hotărârea Consiliului Local al comunei Ibănești nr. 62 din 29 august 2019 privind aprobarea vânzării la licitație publică a unor parcele de teren din domeniul privat al Comunei Ibănești, anunţă organizarea licitației publice pentru vânzarea a opt parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, sat Brădețelu, situate în intravilan în scopul construirii de case de vacanță și cabane, fiecare în suprafață de 540 mp (pentru anunț complet și numerele cadastrale ale parcelelor de teren: Anunț licitație: parcele 1-8).

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei Ibănești sau de la persoana de contact Farcaș Sebastian Irimie, telefon: 0755144720. 

Informații importante și calendar

-Documentația de licitație împreună cu caietul de sarcini se pot obţine până la data de 10 octombrie ora 12:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti sau de pe site-ul instituției începând cu data de 24.09.2019.

-Ofertele de participare la licitaţie se depun într-un singur exemplar pentru fiecare parcelă împreună cu documentele necesare pentru participarea la licitație, la registratura Primăriei Ibăneşti până la data 15 octombrie ora 12:00.

-Ședința publică de deschidere a ofertelor va fi în data de 16 octombrie ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708, jud. Mureş.

-Persoanele interesate au dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire până la data de 10 octombrie ora 10:00.

-Instanța competentă pentru soluționarea eventualelor litigii este Judecătoria Reghin.

13 parcele de teren, sat Brădețelu. Suprafață parcelă: 510 mp

De asemenea, Primăria comunei Ibănești anunță organizarea licitației publice pentru vânzarea a 13 parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, sat Brădețelu, fiecare în suprafață de 510 mp, situate în intravilan în scopul construirii de case de vacanță și cabane (pentru anunț complet și numerele cadastrale: Anunț licitație: parcelele 9-21).

Informații importante și calendar

-Documentația de licitație împreună cu caietul de sarcini se pot obţine până la data de 17 octombrie ora 12:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti sau de pe site-ul instituției începând cu data de 24.09.2019.

-Ofertele de participare la licitaţie se depun într-un singur exemplar pentru fiecare parcelă împreună cu documentele necesare pentru participarea la licitație, la registratura Primăriei Ibăneşti până la data 22 octombrie ora 12:00 .

-Ședința publică de deschidere a ofertelor pentru parcelele nr. 9-21 va fi în data de 23 octombrie ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708, jud. Mureş.

-Persoanele interesate au dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire până la data de 17 octombrie ora 10:00.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei Ibănești sau de la persoana de contact Farcaș Sebastian Irimie, telefon: 0755144720. 

De asemenea, Primăria comunei Ibănești anunță organizarea licitației publice pentru vânzarea unei parcele de teren din domeniul privat al comunei Ibănești, sat Brădețelu, în suprafață de 503 mp (pentru anunț complet și număr cadastral: Anunț licitație: parcela 22)

Informații importante și calendar

- Documentația de licitație împreună cu caietul de sarcini se pot obţine până la data de 24 octombrie ora 12:00 de la registratura Primăriei Ibăneşti sau de pe site-ul instituției începând cu data de 24.09.2019.

-Ofertele de participare la licitaţie se depun într-un singur exemplar pentru fiecare parcelă împreună cu documentele necesare pentru participarea la licitație, la registratura Primăriei Ibăneşti până la data 29 octombrie ora 12:00.

-Ședința publică de deschidere a ofertelor pentru parcela nr. 22 va fi în data de 30 octombrie ora 10:00, la sediul Primăriei comunei Ibăneşti, str. Principală, nr. 708, jud. Mureş.

-Persoanele interesate au dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire până la data de 24 octombrie ora 10:00.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul Primăriei Ibănești sau de la persoana de contact Farcaș Sebastian Irimie, telefon: 0755144720. 

Documentația de licitație (vă rugăm să accesați link-urile de mai jos):

Caiet de sarcini 
Declarație de participare la licitație
Declarație pe propria răspundere pentru participare la licitație
Fișa cu informații privind ofertantul care participă la licitație 
Împuternicire pentru participare la licitație
Oferta de cumpărare la licitație
Fișa de date privind vânzarea parcelelor de terenuri și prețuri de piață (prin raport de evaluare)
Schița loturilor de parcele

Pentru localizarea rapidă a parcelelor, puteți să accesați și http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html și să completați județul, UAT-ul (Ibănești) și numărul cadastral.

10.08.2019
Ziua de Curățenie Națională - ediția 2019, Ibănești
Ziua de Curățenie Națională - ediția 2019, Ibănești
Ziua de Curăţenie Naţională, organizată de Let's Do It, România!, s-a desfășurat astăzi în localități din 26 de județe din România. Ca și la edițiile anterioare, comuna Ibănești s-a numărat printre localitățile participante la ampla acțiune de ecologizare. 

În cursul dimineții, Primăria Ibănești a distribuit în școli mănușile și sacii menajeri necesari desfășurării acțiunii și a oferit participanților la Ziua de Curățenie Națională sucuri, cornuri și tricouri. La ora 10.00, ora la care s-a dat startul acțiunii la nivel național, elevii însoțiți și ajutați de cadre didactice au început să strângă peturi, ambalaje, cutii, folii și alte resturi de-a lungul drumului județean și pe unele porțiuni de pe lângă râul Gurghiu. 

Ziua de Curățenie Națională a fost pentru ei nu doar o activitate de curățenie, ci și o ocazie să vadă cu propriii ochi cât de mult contează ca fiecăruia să-i pese de mediul înconjurător, de comună - locul în care trăiesc cu toții și cât de mult înseamnă gesturile simple - să nu arunce un ambalaj pe jos, să ridice de pe drum paharul de lapte gol, scăpat sau aruncat de vreun coleg. Au fost dezamăgiți să găsească multe mucuri de țigări aruncate în parcuri și să vadă peturile și alte lucruri pe care le-au strâns de pe râul Gurghiu. 

Bogdan Todoran, elev în clasa a V-a la Școala Gimnazială Ibănești Pădure, a participat astăzi pentru a doua oară la Ziua de Curățenie Națională. Spune că el și colegii lui și-au dat seama cât este de important să păstrezi curățenia și că a început să atragă atenția atunci când vede pe cineva că aruncă pe jos. A observat că au strâns o cantitate mai mică de deșeuri decât la acțiunea anterioară, dar că a fost nevoie să curețe în continuare mult de pe râul Gurghiu. "Aș vrea să spun celorlalți că trebuie să protejăm natura, să avem mai multă grijă de ea. Altfel vom ajunge să avem multe mizerii, să fim înconjurați de plastic. Și să nu mai poluăm aerul pentru că nu vom mai putea respira!", spune el.

Ziua De Curățenie Națională face parte dintr-o acțiune mult mai amplă, care s-a desfășurat astăzi la nivel mondial și anume Ziua De Curățenie Mondială, zi în care milioane de voluntari din toată lumea au ieșit la curățenie. Anul trecut, la Ziua de Curățenie Mondială au participat 158 de țări, însemnând 11 milioane de voluntari care au strâns 88.500 de tone de deșeuri.

 

 

09.22.2019
Se mai pot depune cereri de finanțare pentru submăsura 6.3 - "Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici"
Se mai pot depune cereri de finanțare pentru submăsura 6.3 - "Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici"
Oficiul de dezvoltare montană Ibănești aduce la cunoștința fermierilor din zona județului Mureș că, pentru submăsura 6.3 - "Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici" din cadrul PNDR, se mai pot depune cereri de finanțare întrucât există fonduri.  

Submăsura 6.3 vizează sprijinirea investițiilor pentru creșterea competitivității exploataților agricole prin dotarea cu utilaje și echipamente performante în raport cu structura agricolă actuală, precum și investițiile pentru modernizarea fermei (în special cele de dimensiuni medii și asocieri de ferme mici și medii) și îmbunătățirea calității activelor fixe.

Beneficiari sunt fermierii care dețin în proprietate sau folosință o exploatație agricolă încadrată în categoria de fermă mică. Dimensiunea unei ferme mici este cuprinsă între 4.000 – 11.999 SO (valoarea producției standard).

Sprijinul nerambursabil de 15.000 Euro se acordă:

- în două tranșe astfel:

 75% din cuantumul sprijinului la primirea deciziei de finanțare;

 25% din cuantumul sprijinului în maximum 3 ani de la primirea deciziei de finanțare;

- se va acorda pe o perioadă de 3/ 5* ani (perioada de 5 ani se aplică doar pentru sectorul pomicol).

Pragurile de calitate lunare pentru sesiunea 2019
- 80 de puncte pentru perioada 01.09 - 30.09.2019

-  75 de puncte pentru perioada 01.10 - 31.10.2019

-70 de puncte pentru perioada 01.11 - 30.11.2019

- 15 puncte pentru perioada 01.12 - 31.12.2019

Mai multe informații găsiți pe portalul AFIR https://portal.afir.info/informatii_generale_pndr_investitii_prin_pndr_sm_6_3_dezvoltare_ferme_mici

Informații utile AZNM: http://azm.gov.ro/calendarul-fermierului-montan-in-luna-septembrie-3/

 

09.17.2019