Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Politica de utilizare a cookie-urilor | Protectia datelor cu caracter personal

Știri și anunțuri

Continuă lucrările de asfaltare în comuna Ibănești
Continuă lucrările de asfaltare în comuna Ibănești
Lucrările de asfaltare continuă în comuna Ibănești, în prezent se toarnă asfalt în zona Zimți.

Zona Zimți în care se lucrează în prezent reprezintă o locație importantă pentru proiectul prin care s-a obținut finanțarea din fonduri europene, întrucât drumul de la podul de la Zimți la Schitul Adormirea Maicii Domnului (unde Preasfințitul Irineu, Arhiepiscop al Alba-Iuliei va oficia vineri slujba de târnosire a bisericii și Liturghia, potrivit site-ului oficial al acestuia.) a adus puncte importante pentru finanțare.

Reamintim că obținerea finanțării a fost condiționată de atingerea unui anumit punctaj (fiind necesară în acest scop includerea de drumuri care au putut aduce puncte), acesta vizând accesul la biserici, cimitire, obiective turistice, investiții realizate cu fonduri europene. 

 

08.14.2019
Anunț privind întreruperea furnizării energiei electrice în data de 14 august 2019
Anunț privind întreruperea furnizării energiei electrice în data de 14 august 2019
Miercuri, 14 august 2014, pe raza comunei Ibănești se va întrerupe curentul electric în următoarele zone:

- Isticeu, între orele 10.00-12.00 și 18.00-20.00

- Ibănești Pădure (Pt1), între orele 10.00-20.00

- Satele cuprinse între Ibănești Pădure și Lăpușna, între orele 10.00-12.00 și 18.00-20.00

 

08.07.2019
Un urs a luat un porc dintr-o gospodărie din Isticeu
Un urs a luat un porc dintr-o gospodărie din Isticeu
În dimineața zilei de 30 iulie, când s-a întors de la lucru, Ioan Farcaș (Isticeu) și-a găsit porcul în iarbă, scos din curte, omorat și parțial mâncat de urs.

În noaptea respectivă, nefiind nimeni acasă (casa este ultima de pe deal și într-o poziție ferită) și câinii legați, ursul a intrat în gospodărie și a omorât un porc (o scroafă de doi ani, gestantă, peste 300 de kilograme, potrivit proprietarului). Când vecinul de mai jos a ieșit, alertat de lătratul câinilor, spune că a mai apucat să vadă o umbră mare trecând pe lângă casa din partea de sus. Dimineața, au observat gardul rupt și, în iarbă, locul în care ursul s-a luptat cu porcul și cum l-a tras mai departe, până în locul în care a mâncat din el și, în cele din urmă, l-a lăsat.

Primarul localității, Dan Vasile Dumitru, și autoritățile competente s-au deplasat pe teren pentru constatare și pentru a lua măsurile legale care se impun în aceste cazuri. Porcul a fost îngropat, s-a făcut dezinfecție, evaluarea lui și s-au realizat procedurile pentru acordarea de despăgubiri de către Ministerul Mediului, autoritatea responsabilă cu plata acestora. 

"Am trimis o adresă către Prefectura Mureș prin care am înștiințat-o asupra situației, cerând să facă demersuri la Ministerul Mediului pentru extragerea acestui exemplar de urs", precizează primarul comunei.

În urma evenimentului, ca măsură de protecție, Ioan Farcaș a împrejmuit zona porcilor cu gard electric. În cursul acestei nopți, la ora 02.30, ursul a revenit, mergând exact la locul unde lăsase porcul. De data aceasta, proprietarul a fost acasă, a auzit câinii și a reușit să-l sperie. Teama lui rămâne, pentru că mai are încă opt porci mai mici. "Ursul ăsta știe că mai am porci și va mai veni pe aici. Ce pot eu să fac? L-am văzut, este un urs mare!"

Potrivit Radio Târgu Mureș, valoarea despăgubirilor aferente anului 2018 depășește 3 milioane de lei. Este vorba de despăgubiri pentru pagube produse de animale sălbatice protejate din care, în 90% din cazuri, sunt pagube produse de urs (potrivit bilanțului Gărzii Forestiere Brașov). Situația se referă la județele județele Mureș, Brașov, Harghita, Covasna și Sibiu.

Important!

Pentru a fi despăgubiți, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr.1679/2008, proprietarii trebuie să întreprindă următoarele măsuri prealabile:

1. Să declare și să înregistreze animalele domestice la medicul veterinar și la Registrul Agricol;

2. Să declare și să înregistreze culturile în Registrul Agricol;

3. Să aibă culturile agricole împrejmuite.

După producerea pagubei, în maxim 24 de ore de la constatarea pagubei, proprietarul trebuie să se prezinte la primărie cu următoarele documente:

1. Cerere scrisă din care să reiasă paguba produsă de animalul sălbatic și data la care s-a produs paguba (pe modelul de la primărie);

2. Act de constatare emis de medicul veterinar;

3. Probe concludente cu paguba produsă (fotografii, declarații ale martorilor etc.).

De studiat: Procedura detaliată pentru obținerea despăgubirilor 

 

 

07.31.2019
ANUNȚ IMPORTANT: Acțiune de dezinsecție pe raza comunei, începând cu 17 iulie
ANUNȚ IMPORTANT: Acțiune de dezinsecție pe raza comunei, începând cu 17 iulie
Primăria Comunei Ibănești desfășoară începând cu seara zilei de 17 iulie, timp de o săptămână, o acțiune de dezinsecție pe raza întregii comune. 

"Începând din seara zilei de 17.07.2019, pe raza comunei Ibănești se va desfășura o amplă acțiune de dezinsecție. Deși produsele folosite nu sunt toxice pentru oameni, plante și animale, sfătuim locuitorii comunei noastre să ia măsuri de protecție a spațiilor locuite (să închidă ferestre, uși), iar pe apicultori să ia măsuri pentru protecția familiilor de albine", anunță primarul comunei, Dan Vasile Dumitru. 

Dezinsecțiile se vor face seara, pe cât posibil la ore cât mai târzii, atât pentru că aceasta este perioada în care acționează țânțarii, cât și pentru protecția familiilor de albine din comună, deoarece pe parcursul zilei sunt active și zboară. Acțiunile se vor desfășura pe cursurile apelor principale (Gurghiu și afluenții săi, pâraie), iar locuitorii sunt rugați să permită accesul echipelor de lucru în zonele respective, dacă acestea se află pe proprietatea lor privată și chiar să le solicite să intre pentru dezinsecție. 

Acțiuni pentru prevenirea și controlul infecției cu virusul West Nile 

Acțiunea vine ca urmare a solicitării Instituției Prefectului-Județul Mureș privind luarea de măsuri pentru supravegherea și controlul infecțiilor cu virusul West Nil, transmis prin înțepăturile de țânțari. În contextul fenomenelor meteorologice din ultima perioadă, care cresc riscul de infectare cu virusul West Nile, se cere inițierea de măsuri la nivel local constând în supravegherea și reducerea populațiilor de țânțari. În plus, locuitorii sunt sfătuiți să îndepărteze apa reziduală din gospodării sau subsoluri.

La rândul său, pe lângă recomandarea adresată autorităților locale de a intensifica măsurile de dezinsecție în localități, Ministerul Sănătății vine cu câteva precizări pentru prevenirea infecțiilor cu West Nile.

Locuitorii sunt sfătuiți să evite expunerea la țânțari, să poarte îmbrăcăminte cu mâneci lungi și pantaloni lungi, să utilizeze substanțe repelente de țanțari, să monteze plase la ferestrele locuințelor pentru a împiedica pătrunderea țânțarilor, să limiteze deplasările în zonele cu multă vegetație și umiditate ridicată (parcuri, păduri, ape stătătoare etc.), să asigure măsurile de desecare a băltirilor de apă din jurul gospodăriilor, să îndepărteze recipientele/ obiectele care favorizeaza acumularea apei și a gunoiului menajer.

Despre virusul West Nile

Organismul uman răspunde diferit în urma contactării virusului, în ceea ce privește simptomatologia. Aproximativ 80% din persoanele infectate nu prezintă simptome, dar în cazul în care identificați următoarele semne și simptome, specialiștii în sănătate publică ai Ministerului Sănătății vă recomandă să vă prezentați la cel mai apropiat cabinet medical: este vorba de - febră, durere de cap intensă, dureri musculare, vărsături, erupții cutanate.

În cazurile severe, care afectează cel mai frecvent persoanele peste 60 de ani cu afecțiuni cronice (cancer, diabet, hipertensiune, boala renală cronică), pot apărea și alte simptome: rigiditate a gâtului și sensibilitate crescută la lumină, convulsii, frisoane, oboseală cronică, slăbiciune musculară.

Supravegherea privind infecția cu virusul West Nile a debutat încă din luna iunie și până în momentul de față nu au fost raportate cazuri în țara noastră. Se impun însă măsuri pentru prevenirea infecțiilor cu acest virus, în condițiile în care anul trecut, pe 11 octombrie 2018, Ministerul Sănătății raporta că, potrivit datelor furnizate de către Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile, de la debutul sezonului 2018 până în acel moment, erau înregistrate 268 cazuri de meningite/meningo-encefalite cauzate de infecția cu virus West Nile și 38 de decese la pacienți cu co-morbidități. 

Infecția cu virusul West Nile nu se transmite de la om la om, ci doar prin înțepătura de țânțar. Nu există vaccin sau tratament antiviral specific pentru infecția cu virus West Nile.

ACTUALIZARE, 19 iulie 2019: primul caz de infecție cu virusul West Nile în România a fost confirmat joi, 18 iulie, în Galați, la un bărbat de peste 80 de ani, potrivit Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile.

07.19.2019
Ședință extraordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești - miercuri,17 iulie 2019
Ședință extraordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești - miercuri,17 iulie 2019
Miercuri, 17 iulie, începând cu ora 9.00, are loc ședința extraordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești pe a cărei ordine de zi se află proiectul de hotărâre privind însușirea și adoptarea documentației cadastrale de dezmembrare a unui imobil care aparține domeniului privat al Comunei Ibănești. Inițiatorul proiectului este  primarul comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru.

La secțiunea proiecte de hotărâri, puteți consulta proiectul de hotărâre și raportul la proiectul de hotărâre.

 

 

07.15.2019
Stadiul proiectelor de dezvoltare a comunei, prezentat și discutat în adunarea generală cu locuitorii din Ibănești Sat
Stadiul proiectelor de dezvoltare a comunei, prezentat și discutat în adunarea generală cu locuitorii din Ibănești Sat
La adunarea generală cu locuitorii din Ibănești Sat referitoare la investițiile din comună, primarul Ibăneștiului, Dan Vasile Dumitru, a prezentat detaliat celor de față stadiul proiectelor pentru dezvoltarea comunei și alte aspecte administrative.

În cadrul întrunirii, cei aproximativ 40 de participanți au avut ocazia să afle, pe lângă stadiul implementării proiectelor, dificultățile cu care se confruntă administrația locală în implementarea acestora și soluțiile identificate, să facă sesizări, să ridice probleme și să vină cu propuneri. De asemenea, persoanelor interesate din comună le-a fost lansată invitația de a participa la ședințele Consiliului Local și de a citi procesele verbale ale ședințelor unde sunt toate detaliile referitoare la hotărârile care se iau pentru Ibănești (secțiunea procese verbale). Adunarea cu locuitorii face parte dintr-un demers prin care primarul comunei dorește să informeze locuitorii comunei și să clarifice aspecte referitoare la activitatea prezentă, proiectele și măsurile luate de administrația locală.

Podul de la Bozon și capela din Ibănești

Primele subiecte luate în discuție au fost podul de la Bozon și capela din Ibănești Sat, în condițiile în care s-a vehiculat ideea că banii destinați capelei "s-au mutat" la podul de la Bozon. Potrivit explicațiilor oferite, cele două - podul și capela - nu se exclud și se fac demersuri pentru realizarea ambelor proiecte. Referitor la podul de la Bozon, acesta este inclus în programul de asfaltare a drumurilor comunale derulat din fonduri europene, în valoare de un milion de euro, care include peste opt kilometri de drumuri. Podul de la Bozon reprezintă cheltuieli neeligibile, suportate din bugetul local, fiind o condiție impusă de către AFIR (Agenția Pentru Finanțarea Investițiilor Rurale) pentru obținerea finanțării.

„În urma controlului făcut în teren, cei de la Alba Iulia ne-au impus consolidarea unuia dintre poduri pentru că nu respectă niște standarde (este pod din platforme de cale ferată din metal, puse pe cele două maluri ale Gurghiului). Ca să ne conformăm, la data respectivă trebuia să punem din bugetul local 600.000 lei (suma include TVA). Am fost de acord să facem efortul acesta din bugetul local, mai ales că ni s-a promis atunci că, dacă în urma licitațiilor la asfaltare prețul scade (pentru că s-au făcut licitații și au ajuns și la 60% din preț, adică în loc să liciteze pe un milion de euro, firmele de construcții au luat lucrarea pe 600.000 de euro), banii care rămâneau acopereau cheltuielile neeligibile, adică banii pe care trebuia să-i punem noi. Din considerentul acesta, am fost de acord cu podul respectiv, altminteri riscam să nu avem deloc finanțarea aceea de un milion de euro. Numai că, în urma evoluțiilor financiare și a exodului de forță de muncă, prețurile au tot crescut. Am avut scos la licitație podul respectiv, reactualizat, la începutul anului, în total erau aproximativ 10 miliarde de lei (lei vechi, suma include TVA) și nu s-a prezentat nimeni. Firmele au venit, s-au interesat, au cerut caiete de sarcini, dar nu s-a prezentat niciuna, așa că am luat decizia ca să reactualizăm prețurile. Prețul a urcat și, în condițiile acestea, bugetul local trebuie să pună nu cât avea inițial (șase miliarde lei vechi), ci 11 miliarde."

Ca să se poată face licitație, termenele fiind foarte stricte în cazul finanțărilor europene, banii trebuie cuprinși în bugetul local. Primăria a fost nevoită să acopere suma pentru pod, iar prin vânzarea de terenuri pe Lunci pentru cabane și pensiuni turistice, a reușit să obțină 800.000 lei. "Proiectele accesate pe fonduri europene au termene clare care, dacă nu sunt respectate, duc la pierderea banilor și beneficiarul trebuie să dea înapoi ce a primit (executare silită). Și e mult mai grav să plătești vreo 50 de miliarde decât să pui zece”, spune primarul.

În ceea ce privește capela, demersurile pentru realizarea acesteia sunt în curs de desfășurare. Până în prezent, primăria a încheiat contract de realizare a proiectului, a cumpărat terenul între cele două cimitire din Ibănești, acesta a fost întabulat și se lucrează la terasarea terenului, urmează accesul, podețul și parcarea. 

Nu se prezintă firme la licitație. Lucrarea la canalizare scoasă de patru ori la licitație

O problemă majoră cu care se confruntă Primăria Ibănești în realizarea proiectelor actuale este că firmele nu vin la licitație și, practic, nu are cine să execute lucrările. Lucrarea pentru canalizare a fost scoasă de patru ori la licitație, prețul a fost reactualizat, dar fără succes.

„Am licitat de patru ori până acum lucrarea la canalizare și ultima dată s-a prezentat, într-adevăr, o firmă eligibilă care să îndeplinească condițiile de a semna contractul, chiar i-am dat termen să vină să semneze contractul și nu s-a prezentat. Comisia era prezentă și am întrebat de ce nu vine. Nu vin pentru că nu am oameni să o fac, n-am găsit, de o săptămână umblu să caut oameni să am cu care s-o fac! A pierdut garanția de participare, 300 de milioane, și nu a venit să semneze contractul pentru că nu sunt oameni care să lucreze."

Cum stau lucrurile în această situație? "Ne rugăm de firme ca să vină măcar să ia partea de canalizare care vine asfaltată", explică primarul care spune că sunt nemulțumiri că în capul satului era prima stradă care trebuia să fie asfaltă. Nu a fost asfaltată pentru că era și prima stradă care trebuia să aibă canalizare, iar dacă se făcea acum asfaltarea, nu se putea face ulterior canalizarea. “Următoarea era la Tica Grasu’. Nu sunt pierduți banii pentru asfaltare, dar vrem să facem și canalizare, avem banii și contractul încheiat cu Ministerul Dezvoltării, ne rugăm de firme să vină să participe, măcar să ia cu încredințare directă acel kilometru și jumătate cât se suprapune asfaltarea peste canalizare. La Isticeu, aceeași chestiune: avem trei străzi care trebuie asfaltate și nu avem om să facem canalizarea pe porțiunea respectivă. Se lucrează întâi la asfaltarea din sus (pentru că și asta este o nemulțumire – de ce facem asfaltul de sus) pentru că acolo sunt străzi pe care nu se face canalizare, pentru că fiind străzile mai largi poate să se facă canalizarea și după.”

La asfaltări, deși lucrările sunt în execuție, firma Citadin din Târgu Mureș a pus în vedere rezilierea contractului pentru că lucrează în pierdere. "S-a scumpit prețul la bitum așa de mult încât lucrează în pierdere. Ne rugăm de ei să stea. Nu vă spun că cei din sus tot postează nemulțumiri, se rupe câte o bordură, s-a găurit asfaltul... Au făcut niște lucrări peste iarnă ca să protejeze infrastructura realizată, terasarea drumului, și au turnat stratul de binder. Primul strat turnat, mai grosier, nefiind protejat de cel de deasupra care protejează, a cedat peste iarnă, a intrat apa în el, a înghețat și s-a găurit. Dar altminteri, se distrugea întreaga infrastructură, dar lucrarea este predată, ei ne-o dau când este gata, cu proces verbal de recepție, verificată de dirigintele de șantier și cu garanție de doi ani pe lucrare." 

Există totuși și o veste bună: s-a semnat contractul de aducțiune de apă (extinderea alimentării cu apă de pe Fâncel) și s-a semnat contract cu o firmă din Reghin (de altfel, singura care a venit la licitație).

Procedura posesiei, o soluție pentru obținerea proprietății

Aproximativ 1.000 de titluri de proprietate ar trebui să fie date, lucru care însă nu se întâmplă. „Au fost respinse foarte multe, deoarece se întorc de la prefectură. Avem teancuri întregi de sute de dosare întoarse de la la prefectură pentru că sunt incomplete și oamenii nu au ce acte să aducă fiindcă ei cer extras de carte funciară. N-are nimeni extras de carte funciară și le-am spus de atâtea ori că dacă ar fi avut, oamenii nici nu mai mergeau după titluri. Din păcate, așa este legea făcută și nu mai putem emite titluri de proprietate”, spune primarul.

Soluția pe care acesta o propune locuitorilor care au teren înregistrat la primărie, în Registrul Agricol, pentru care au plătit taxele și impozitele și vecinii recunosc limitele, este să opteze pentru procedura posesiei. În câteva luni se poate obține posesia (care, la fel ca proprietatea, se poate vinde), iar după trei ani, proprietatea. „După trei ani de la data întabulării acelei posesii, se transformă în proprietate. Vă sfătuim să veniți să faceți documentația, pentru că nu este complicată, numai că, spre deosebire de titluri, unde noi făceam măsurătoarea cu GPS, de data asta trebuie să vă plătiți expert (sunt toate birourile topografice). Este o șansă să aveți proprietatea clară, noi vă stăm la dispoziție. De la noi obțineți o adeverință, mai trebuie să dați o declarație la notar pe propria răspundere că sunteți dumneavoastră cel care folosește terenul și că nu v-a deranjat nimeni (dacă în decurs de trei ani apare vreun vecin sau rudă că e coproprietar, vă strică posesia) și dacă nu aveți cu nimeni probleme de proprietate asupra bunurilor respective puteți obține posesia. Eu, personal, cu directorul de la Oficiul Județean de Cadastru am făcut formularele tip care să fie acceptate și la notar și la cărțile funciare unde se duc topografii cu ele, fiindcă legea este recentă (anul trecut, la sfârșitul lui noiembrie s-a publicat și până în primăvară am lucrat la aceste proceduri – formulare)."

Primarul îndeamnă locuitorii să aleagă această variantă, în condițiile în care cadastrarea gratuită nu funcționează la nivel de țară și de județ. În Ibănești, deși s-au alocat bani, nu au venit firme de topografie care să vrea să facă lucrări de cadastrare gratuită (ar primi 100 lei/ parcelă, în alte părți e 60 lei/ parcela).

Demersuri avansate în ceea ce privește proiectele pentru căminele culturale din Ibănești Sat și Ibănești Pădure

Legat de căminele culturale, s-a arătat că nu s-au mai făcut lucrări de reparații, deoarece Primăria Ibănești a ajuns într-o fază foarte avansată de a scoate lucrarea la licitație. Este vorba de 500.000 de euro aprobați pentru fiecare dintre cele două cămine culturale.

Venituri scăzute din pădure

Veniturile din pădure s-au diminuat mult din cauza scăderii prețului lemnului. „În anii trecuți am avut în jur de 1.400.000 lei venituri din păduri, prețul lemnului a fost foarte ridicat și în urmă cu trei ani am vândut o partidă cu 470 lei/ metru cub pe picior (partidă de aproape 2.000 metri cubi), deci a fost un venit foarte bun pentru primărie, bani care au intrat în buget. Dar a căzut prețul lemnului și ne chinuim să vindem cu 200 lei/ metru cub și nu se vinde. Deci nu se vând lemnele. Dau 160, dau 170... așa de mult a scăzut prețul. Vreau să vă spun că, din păduri, estimat avem anul ăsta la 400-500.000 lei. Venituri certe, pe care noi le avem, sunt cele pe care le obținem din impozite și taxe și cele repartizate de stat pentru echilibrarea bugetelor. Dar și cele din impozite și taxe sunt atât de certe până în momentul în care vin oamenii să le plătească." Anul trecut, gradul de încasare a fost de 74%, cel mai bun procentaj fiind de 86%.

În aceste condiții, o modalitate prin care primăria dorește să obțină fonduri și, în același timp să dezvolte turismul în zonă, este să scoată la licitație parcele de terenuri pentru locuri de cabane, mai sus de festival, existând interes în zonă pentru acestea.

Probleme sesizate de locuitori

Cei prezenți au ridicat probleme punctuale, cu care se confruntă personal sau pe care le-au sesizat, fiind discutate și soluțiile acestora: pe strada din spatele poliției unde se dorește branșarea la canalizare, s-a arătat că o variantă individuală ar putea fi metoda branșării prin pompare, de la Solomon în sus a fost sesizată necesitatea unui trotuar sau a lărgirii porțiunii, s-a semnalat o problemă la pârâul Crucii și podul de acolo - curățarea decantorului și s-au purtat discuții privind curățarea șanțurilor de pe raza comunei. Luna trecută, angajații de la primărie au cosit 4 kilometri, dar nu poate fi acoperită toată comuna, a arătat viceprimarul Marius Gliga ("când eram copil, în fiecare sâmbătă seara curățam, nu așteptam primăria! Aveam atâta bun simț că-i în fața casei mele și eu îmi curățam", a spus una dintre persoanele prezente când în sală s-a ridicat problema șanțurilor care rămân necosite).

De asemenea, s-a semnalat necesitatea unor măsuri pentru siguranța pietonilor, pentru limitarea vitezei la trecerile de pietoni în locurile importante. În acest sens, urmează să fie amplasate rezonatoare (care bat când mașina trece cu roata peste ele) înainte de trecerile de pietoni de la școlile din Dulcea, Isticeu, Ibănești Sat. 

O noutate prezentată în cadrul întrunirii a fost faptul că echipajul SMURD va fi dotat cu o ambulanță nouă, cea veche fiind păstrată pentru zonele de munte, accidentate.

07.08.2019
Adunare generală referitoare la investițiile în curs de derulare în comună
Adunare generală referitoare la investițiile în curs de derulare în comună
Duminică, 7 iulie, la inițiativa primarului comunei, Dan Vasile Dumitru, are loc o adunare generală cu locuitorii din Ibănești Sat referitoare la investițiile aflate în derulare în Ibănești. Întrunirea se desfășoară la Căminul Cultural din Ibănești Sat, cu începere de la ora 12.30. 

Temele de discuție sunt: lucrările de asfaltare, de canalizare, extinderea rețelei de alimentare cu apă, situația titlurilor de proprietate, capelă și alte probleme administrative.

Adunări generale pentru informarea locuitorilor despre investițiile în derulare se vor desfășura în perioada următoare și în celelalte zone ale comunei.

 

07.07.2019
Spațiu de joacă inaugurat în Ibănești de Ziua Copilului
Spațiu de joacă inaugurat în Ibănești de Ziua Copilului
De Ziua Internațională a Copilului, în clădirea Centrului de Documentare și Informare (fosta grădiniță din Ibănești Sat) a fost inaugurat un spațiu de joacă destinat copiilor din Ibănești, investiție realizată de Primăria Ibănești.

Locul de joacă este dotat cu tobogane, o căsuță, o mini-bucătărie, mingi, piscină cu mingi și corturi cu tunel intermediar. Pe jos sunt mochetă și covoraș antiderapant (se intră fără încălțări) și este vopsit și decorat în culori vesele, pe gustul copiilor. La intrare se află un vestiar în care vor fi lăsate încălțămintea de stradă, alte obiecte vestimentare și bagajele.

Spațiul este destinat copiilor între 1-5 ani din Ibănești, este supravegheat video și intrarea se face pe baza unei cartele. „Părinții copiilor de până la cinci ani, din Ibănești, sunt rugați să contacteze primăria pentru ridicarea cartelelor de acces în spațiul de joacă”, anunță primarul comunei, Dan Vasile Dumitru.

Accesul în spațiul de joacă este gratuit. Toți copiii trebuie să vină alături de părinți sau de un alt însoțitor (spațiul de joacă dispune de un regulament de ordine interioară care trebuie respectat în mod obligatoriu și poate fi consultat aici: regulament partea 1, partea 2). 
 

06.01.2019
Date despre prezența la vot la secțiile din Ibănești
Date despre prezența la vot la secțiile din Ibănești
Procesul de votare a început în toate cele patru secții din Ibănești la ora 7.00 și s-a încheiat la ora 21.

Pe listele permanente au fost înscrise 3.482 de persoane cu drept de vot, după cum urmează: 1.320 la secția 423 (Grădinița Ibănești), 897 de persoane la secția 426 (Căminul Cultural Dulcea), 778 de persoane la secția 425 (Grădinița Ibănești Pădure) și 487 de persoane la secția 425 (Sala de Manifestări de la Isticeu).

Potrivit datelor furnizate de site-ul www.prezenta.bec.ro, la scurt timp de la închiderea secțiilor de votare din Ibănești, procentajul cel mai mare de vot s-a înregistrat la secția 425 (Ibănești Pădure).

Prezența la vot pentru alegerile europarlamentare s-a situat între 52,56% (256 votanți - Isticeu) și 55,65% (433 votanți - Ibănești Pădure), iar pentru referendum între 43,63% (576 votanți - Ibănești) și 52,82% (411 votanți-Ibănești Pădure). La nivel național, sunt 18.267.732 persoane înscrise pe liste permanente și speciale

Datele sunt în curs de actualizare!

 

 

05.26.2019
Bugetul local pentru anul 2019 a fost adoptat
Bugetul local pentru anul 2019 a fost adoptat
Bugetul local aferent anului 2019 a fost adoptat în ședința Consiliului Local al Comunei Ibănești din data de 23 aprilie.

Pentru anul în curs se preconizează venituri totale la bugetul local de aproximativ 22.380.000 de lei. La capitolul cheltuieli, domeniile cu cele mai mari sume alocate sunt cele care includ proiectele de dezvoltare ale comunei realizate prin accesarea de fonduri europene sau în cadrul Programului Național de Dezvolare Locală (PNDL), aflate în diferite etape de derulare, după cum urmează: 

-"Transporturi (drumuri și poduri)", cu 6.237.000 lei, unde regăsim proiectul de asfaltări de drumuri comunale, cu finanțare prin fonduri europene, prin AFIR - Agenția pentru finanțarea investițiilor rurale ("Modernizarea părții carosabile și a sistemului de scurgere a apelor pluviale la rețeaua de drumuri de interes local în comuna Ibănești, jud. Mureș) - dar și un studiu de fezabilitate pentru reabilitare de drumuri. O cheltuială cu impact direct major asupra întregului buget, subliniată de primarul comunei, Dan Vasile Dumitru, o reprezintă construirea unui pod la Bozon. Acordarea finanțării proiectului pentru asfaltarea drumurilor comunale a fost condiționată de AFIR de construirea acestui pod, ceea ce reprezintă o cheltuială neeligibilă, în valoare de 1.047.000 lei, sumă suportată din bugetul local.

-"Cultură, recreere și religie", cu aprox. 4.630.000 lei, unde sunt incluse proiectele cu finanțare europeană, tot prin AFIR, pentru reabilitarea celor două cămine culturale și tot aici, la subcapitolul "Servicii religioase", se regăsește construcția unei capele mortuare.

- "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică", cu aprox. 4.000.000 lei, capitol care include proiectul "Captare izvor şi reţea aducţiune apă UAT Ibăneşti" (derulat prin PNDL) 

- "Protecţia mediului", cu 2.616.000 lei, care include extinderea canalizării, proiect derulat tot prin PNDL.

Urmează, în ordinea alocării de sume, domeniile: “Autorităţi executive”, “Asistență socială”, “Sănătate”, „Învățământ”, “Alte servicii publice generale” (Servicii pentru evidenţa persoanelor), “Ordine publică şi siguranţă naţională”.

De asemenea, în cadrul ședinței, primarul comunei a anunțat că, începând din acest an, în Ibănești va funcționa un serviciu pentru evidența persoanelor (SPCLEP).

04.25.2019
Lucrările de asfaltare a drumurilor comunale continuă
Lucrările de asfaltare a drumurilor comunale continuă
Se reiau lucrările de asfaltare a drumurilor comunale prin proiectul „Execuție lucrări de modernizare a părții carosabile și a sistemului de scurgere a apelor pluviale la rețeaua de drumuri de interes local în comuna Ibănești, județul Mureș", investiție realizată de Primăria Ibănești prin accesarea de fonduri europene.

Înaintea reluării lucrărilor de asfaltare, o comisie formată din reprezentanții Primăriei Ibănești, reprezentantul tehnic și cei ai societății constructoare, Citadin Prest, s-a deplasat pe teren pentru a evalua starea drumurilor după iarnă, inclusiv zonele care pun probleme și ce măsuri de execuție se impun.

Avansează demersurile pentru trecerea drumurilor forestiere în proprietatea comunei Ibănești

În prezent, au loc demersuri pentru trecerea a patru drumuri forestiere din proprietatea Romsilva, administrate de ocolul silvic, în proprietatea comunei pentru a se putea realiza investiții pentru modernizarea acestora - zone din Tireu, Tisieu, Fătăciunea și Pietroasa -, în condițiile în care actuala lege permite trecerea în proprietatea comunei a porțiunilor de drumuri forestiere aflate în intravilan prin hotărâre de guvern. Pentru aceasta a fost nevoie, în prealabil, de realizarea documentațiilor cadastrale și următorul pas îl reprezintă întocmirea de către Consiliul Județean și Prefectura Mureș a documentației pentru obținerea hotărârii de guvern.

03.29.2019
Prefectul județului Mureș a participat la prezentarea raportului anual privind starea economică, socială și de mediu a comunei
Prefectul județului Mureș a participat la prezentarea raportului anual privind starea economică, socială și de mediu a comunei
Primarul comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru, a prezentat în ședința ordinară a Consiliului Local al Comunei Ibănești, din 25 martie 2019, raportul anual privind starea economică, socială și de mediu a unității administrativ - teritoriale. La ședința Consiliului Local a participat și Mircea Dușa, prefectul județului Mureș.

Prefectul a spus celor prezenți că, pe lângă faptul că asistă la raportul anual privind starea economică, socială și de mediu a localității, are ocazia să poarte un dialog direct cu consilierii locali pe problemele concrete cu care se confruntă comuna.

“Sunt un singur om, dar am încercat în perioada aceasta să ajung la cât mai multe localități pentru a participa la ședințele consiliului local (...) Aceasta este o obligație a prefectului și nu doar că analizăm activitatea primarului în aceste ședințe, pentru că pot să vin și la alte ședințe, dar este și o ocazie de dialog cu consilierii locali pe probleme administrative și gospodărești din localitate, dar și alte probleme. Dacă aveți asemenea probleme, vă rog să le ridicați!”, a spus acesta.

În cadrul raportului anual privind starea economică, socială și de mediu a unității administrativ - teritoriale, Dan Vasile Dumitru a subliniat că au fost inițiate 115 proiecte de hotărâri, dintre care au fost adoptate 113 și că nicio hotărâre adoptată nu a fost atacată la Instanța de Contencios administrativ pe motiv de nelegalitate.

"Principalele domenii în care s-au adoptat hotărâri de consiliu: buget local, cont de execuție, impozite și taxe, situații financiare, investiții și achiziții publice, proiecte pentru atragere de fonduri, sprijin financiar pentru tineret, sport, religie, evenimente culturale, asistență socială, venit minim garantat, state de funcții, organigramă, salarizare, regulamente, proceduri administrative, situații de urgență, domeniul public și privat al comunei, licitații, vânzare teren, vânzare material lemnos, rapoarte de activitate, manifestări culturale, reorganizare rețea învățământ, numire președinți ședință, completare amenajament pastoral pentru administrarea pajiștilor. În anul 2018, primarul comunei a emis un număr de 295 de dispoziții referitoare la următoarele domenii: resurse umane, asistenți personali, persoane cu handicap grav, ajutoare speciale de urgență, ajutoare pentru încălzirea locuinței, alimentare, alocații de susținere, stimulente educaționale, constituire de diverse comisii, convocări de ședințe de consiliu local, numire reprezentant autoritate tutelară, proceduri privind activitatea executivă și bugetul local. În 2018, niciun act administrativ al Consiliului Local sau al primarului vizat de legalitate nu a fost atacat la Instanța de Contecios Administrativ", a arătat acesta.

În urma raportului prezentat de primarul comunei, Mircea Dușa a remarcat prezența multor agenți economici în Ibănești  - Mirdatod S.R.L., Gelu TransExplor S.R.L., Darion S.R.L., Ibănești Pădure Prod S.R.L., La 2 Pași, Horn Forest S.R.L., Albin Tery S.R.L, WildBliss (fabrică de procesare a plantelor medicinale) în contextul în care, în general, în mediul rural sunt puțini agenți economici. Acesta s-a interesat de proiectele PNDL și de cele cu finanțare prin AFIR derulate în comună, a explicat că este la curent cu problemele legate de alimentarea cu energie electrică, existând o monitorizare a întreruperilor de alimentare, și s-a informat de la consilierii locali de problemele concrete din comună. Dintre acestea au fost punctate: cadastrarea, necesitatea reabilitării drumului județean Fâncel-Lăpușna, degajarea carosabilului în zona Mociar, licitarea masei lemnoase destinată populației, problema drumurilor forestiere (Tireu, Tisieu, Fătăciunea, Pietroasa), lipsa unui indicator spre Ibănești din sensul giratoriu din Reghin.

În final, Mircea Dușa i-a felicitat pe primarul comunei și pe consilieri pentru felul în care se preocupă de administrarea localității și pentru grija arătată pentru conservarea tradițiilor populare și a meșteșugurilor în zonă.

03.28.2019
Adunarea Generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidus" Brădețelu, Ibănești - 24 martie 2019
Adunarea Generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidus" Brădețelu, Ibănești - 24 martie 2019

Înscrierea oilor la turmele de pe pășunile comunei Ibănești va avea loc duminică, 7 aprilie, la Căminul Cultural din Ibănești Pădure, s-a anunțat în Adunarea Generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidus" Brădețelu, Ibănești, în cadrul căreia s-a organizat pășunatul pentru anul 2019.

Adunarea Generală a Asociației crescătorilor de animale "Ovidius" Brădețelu s-a desfășurat în prezența Consiliului Director al asociației, a președintelui acestuia, Ioan Todoran, a primarului comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru și a membrilor asociației.

În ședință au fost aleși șefii de stână, după cum urmează: Cocoș - Anton Vasile (Bârsanu'), Fătăciunea - Todoran Vasile (Vancu'), Cristigi Gliga Vasile Dumitru (a lui Tica), Siriod - Feier Cristian, Brădețelu - Anton Nicolae (Șușteru'), Prislop - Petra Obrejă. Păstorii pentru turmele de bovine sunt: Petra Dumitru Vasile la Copriana și Pop Viorel la Lunci. Grija pentru oaie s-a stabilit la 110 lei, iar pentru berbec se ia în calcul suma de 150 lei. Pentru vaci, 200 lei și 50 lei premânda (pe pășunea Lunci). 

Bugetul pe anul 2019

Pe ordinea de zi s-a aflat și aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2019.

Membrilor asociației le-au fost prezentate cheltuielile de întreținere a pășunilor. Acestea includ:

- combaterea plantelor dăunătoare și toxice (nedorite) și a altor buruieni prin cosirea repetată în cursul sezonului de vegetație.

- combaterea vegetației lemnoase nevaloroase prin lucrări de tăiere și adunare a spinilor, tufișurilor, arbuștilor.

-îndreptat de râmături și lucrări de însămânțare și supraînsămânțare acolo unde covorul ierbos este distrus prin râmături de mistreți (nivelarea suprafețelor prin îndreptarea manuală a râmăturilor, distrugerea muşuroaielor și semănarea de semințe de iarbă).

- ameliorarea pajiștilor prin târlire.

- tratamente, vaccinări, cheag, îmbăieri, făină, mălai, sare.

- fond pentru cheltuieli neprevăzute pentru buna funcționare a asociației.

- pregătirea stânelor în primăvară pentru pășunat.

Investiții

La capitolul investiții sunt incluse îmbunătățirea alimentării cu apă la stâne, finalizarea stânii de la Fătăciunea, construirea unei stâne noi, din cherestea, la pășunea Cocoș, îmbunătățirea drumului de acces către Prislop, Copriana și Brădețelu, achiziționarea unei mașini de tuns oi și a unui păstor electric pentru grija de noapte la Lunci, terminarea lucrărilor din Lunci, unde se face reparația capitală a grajdului care să poată fi utilizat ca adăpost pentru păstori.

În finalul ședinței, primarul comunei Ibănești a subliniat celor prezenți necesitatea platformelor individuale de gunoi de grajd. 

"Succes în organizarea pășunatului în 2019, sunteți pe mâini bune, Consiliul Director este format din cei mai vrednici oameni", a mai spus acesta.

03.25.2019
Locuitorii din Ibănești au participat la o nouă acțiune de donare de sânge
Locuitorii din Ibănești au participat la o nouă acțiune de donare de sânge
Sala de festivități din Isticeu a găzduit luni, 11 martie, o nouă acțiune de donare de sânge, care urmează celei desfășurate în luna decembrie 2018, rezultat al unui protocol încheiat între cele șase parohii din Ibănești și Hodac și Centrul Regional de Transfuzie Sanguină Târgu Mureș.

Desfășurată în "Luna pentru viață", acțiunea "Dăruiește viață!" a adunat la a doua ediție peste 100 de persoane, ceea ce a însemnat aproximativ 43 de litri de sânge donați. În total, la ambele acțiuni au participat în jur de 200 de persoane - "oameni care au făcut o faptă bună, de milostenie, la începutul Postul Paștelui", spune părintele Călin Romanți, preot paroh la Parohia Ortodoxă Isticeu, care precizează că vor urma și alte acțiuni de donare. 

Preoții Călin Romanți, Autelian Tocheș și Florin Franc (de la stânga la dreapta)

Olimpiu Gliga a donat la ambele acțiuni și este mulțumit că a putut face asta. "Să ne țină Dumnezeu sănătoși, să putem dona, să-i ajutăm și pe alții și să salvăm așa viețile unor oameni", spune acesta. 

Condițiile de donare au fost următoarele: vârsta între 18-60 ani (pe baza documentului de identitate valabil), greutate peste 55 kilograme, să nu fi suferit intervenții chirurgicale în ultimele 6 luni, femeile să nu fie însărcinate sau în perioada de lăuzire, să nu fi avut/ să nu aibă următoarele boli: Hepatita B și C, TBC, sifilis, epilepsie, diabet, ulcer, boli de inimă, astm bronșic, alergii. Înaintea donării de sânge, echipa medicală a verificat aptitudinea de donare pe baza unui chestionar, a unei consultații medicale și a unor investigații de laborator.

Evenimentul a fost organizat de parohiile ortodoxe din Isticeu, Ibăneşti Sat, Dulcea, Ibăneşti Pădure, Toaca, Hodac, cu sprijinul Primăriei Ibănești și al firmei Mirdatod, la care se adaugă ajutorul voluntar oferit de Frandeș Maria și Emilia.

 

03.12.2019
"Dăruiește viață!" - acțiune de donare de sânge
"Dăruiește viață!" - acțiune de donare de sânge
Luni, 11 martie, la Sala de festivități de la Isticeu are loc acțiunea de donare de sânge "Dăruiește viață!", o inițiativă a parohiilor ortodoxe Ibănești Sat, Isticeu, Ibănești Pădure, Dulcea, Toaca, Hodac și a Centrului Regional de Transfuzie Sanguină Târgu Mureș.

După succesul acțiunii anterioare, la care s-au prezentat 120 de persoane doritoare să doneze sânge, din care au fost acceptate 93 de persoane, ceea ce a însemnat 37 de litri de sânge donați, o ediție desfășurată în condiții foarte bune, după cum subliniază preotul Călin Romanți, luna aceasta se organizează o nouă acțiune de donare, derulată sub sloganul "Dăruiește viață!".

Condiții pentru donare:

- vârsta între 18-60 ani (pe baza documentului de identitate valabil)

- greutate peste 55 kilograme

- să nu fi suferit intervenții ghirurgicale în ultimele 6 luni

- femeile să nu fie însărcinate sau în perioada de lăuzire

- să nu fi avut/ să nu aibă următoarele boli: Hepatita B și C, TBC, sifilis, epilepsie, diabet, ulcer, boli de inimă, astm bronșic, alergii.

În afara condițiilor sus-menționate, echipa medicală prezentă la acțiunea de donare verifică aptitudinea de donare pe baza unui chestionar, a a unei consultații medicale și a unor investigații de laborator. Ulterior, la centrul de transfuzie, sângele va fi supus unor analize complete.

Recomandări înainte de donarea de sânge

Înainte de donare, este recomandat să luați un mic dejun ușor (fără grăsimi), să fiți foarte bine hidratați, să nu consumați băuturi alcoolice cu 24 de ore înainte și să nu desfășurați activități obositoare.

Persoanele care donează vor primi 7 tichete de masă (a câte 9 lei tichetul), adeverință pentru locul de muncă și beneficiază de un set gratuit de analize de laborator.

Pentru o bună organizare a acțiunii, se va lucra pe bază de programări. Pentru înscrieri și programări, vă rugăm să luați legătura cu preoții parohi: Călin Romanți, Genu Oprea, Nicolae Fiț, Aurelian Tocheș, Florin Franc și Daniel Sava.

Centrul Regional de Transfuzie Târgu Mureș subliniază următoarele aspecte:

- Donarea de sânge nu prezintă nici un risc pentru sănătatea dumneavoastră; materialele folosite sunt sterile şi de unică folosinţă, iar personalul este special calificat pentru aceste procedee.
- După donare, volumul sanguin se reface în 24-48 ore și globulele roşii în 2-3 săptămâni, de aceea donările repetate nu prezintă nici un inconvenient pentru sănătatea dumneavoastră!

- A doua zi după recoltare, sângele este testat, prelucrat şi separat în mai multe tipuri de componente conform cu necesităţile pacienţilor. Din fiecare pungă de sânge recoltată, se prepară 3-4 componente de care beneficiază mai mulți bolnavi ! 
- Cu ocazia fiecărei donări, beneficiaţi de un set gratuit de analize de laborator, iar rezultatele sunt confidenţiale şi supuse secretului medical.

 

03.12.2019
Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România (ACoR) - teme și probleme abordate
Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România (ACoR) - teme și probleme abordate

Adunarea Generală a Asociației Comunelor din România (ACoR), desfășurată în perioada 17-20 februarie, a reunit peste 500 de primari din toată țara. La eveniment a participat și primarul comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru, președintele filialei județene Mureș.

Cea de-a XXII-a sesiune ordinară a Adunării Generale ACoR a avut ca temă principală “Spațiul rural românesc, spațiu rural european”, urmărind prin aceasta să identifice legislația care determină decalajele dintre mediul rural și cel urban, să se stabilească măsurile care se impun pentru diminuarea și eliminarea discriminărilor și să se vină cu propuneri legislative pentru a îmbunătăți activitatea de la nivelul comunelor. 

Din partea Guvernului României, au participat: premierul Viorica Dăncilă, Eugen-Orlando Teodorovici, ministrul Finanțelor Publice, Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Petre Daea, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ecaterina Andronescu, ministrul Educației Naționale, Marius-Constantin Budăi, ministrul Muncii și Justiției Sociale, Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene, Sorina Pintea, ministrul Sănătății, Valer-Daniel Breaz, ministrul Culturii și Identității Naționale, Ioan Deneș, ministrul Apelor și Pădurilor. 

Proiecte și programe de dezvoltare luate în discuție 

Problemele administrației publice locale au fost discutate cu secretari de stat din cadrul ministerelor, reprezentanți APIA (Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură ), AFIR, ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice), ANCPI (Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară), ANRP (Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților). 

Printre subiectele atinse au fost derularea Programului Național de Dezvoltare Locală PNDL2, programele derulate prin AFIR și un punct important a fost cadastrarea prin fonduri europene. În acest sens, Ileana Spiroiu, director general adjunct în cadrul ANCPI, a venit cu detalii privind modalitatea și stadiul de implementare și au fost discutate problemele concrete întâmpinate în punerea în practică a proiectului de cadastrare gratuită.

"Sună frumos cadastrare gratuită - du-te la primărie ca să-ți cadastreze gratuit și să-ți intabuleze imobilele, doar că intabularea se face de către firme specializate. Pentru comunele din zonele cu dificultate mai ridicată la măsurători, de tipul comunelor de deal și de munte, nu sunt oferte de la firmele de cadastru pentru că e greu de măsurat. Muncă multă și bani puțini. Se dau 60 lei/ parcelă măsurată și firmele nu se înghesuie pentru că nu este profitabil pentru ele. Atunci s-a venit cu propunerea (încă nu este aprobată) să se facă plata diferențiat, pe zone, ceea ce ar însemna că Ibăneștiul ar primi undeva la 102 lei/ parcelă, în loc de 60 lei cât se dă la câmpie pe parcelă", explică primarul comunei Ibănești.

O noutate a Programului Național de Dezvoltare Locală PNDL3, care urmează să fie lansat, pusă în vederea reprezentanților administrației publice locale este posibilitatea finanțărilor viitoare pentru alimentarea cu gaz (comuna Ibănești are finalizat un studiu de fezabilitate în acest sens).

Participare internațională 

La lucrări au participat și delegații ale unor organisme internaționale reprezentative la nivelul administrației publice cu care ACoR are relații de colaborare: Comitetul European al Regiunilor (CoR), Consiliul Comunelor și Regiunilor din Europa, Asociaţia Chineză de Prietenie Internaţională a Oraşelor, Uniunea Municipiilor din Rusia, Sister Cities International, Congresului Autorităților Locale din Republica Moldova.

02.28.2019