Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Politica de utilizare a cookie-urilor | Protectia datelor cu caracter personal

Educație și cultură

Înainte de primul clopoțel
Înainte de primul clopoțel
Din 14 septembrie, 453 de copii din Ibănești revin efectiv în sălile de clasă. Întrucât nu sunt cazuri de infectări cu SARS-CoV-2 în comună, începerea școlii se face după scenariul verde, cu prezența fizică a elevilor și a profesorilor în toate cele patru școli - Ibănești, Isticeu, Ibănești Pădure și Dulcea și cu respectarea tuturor normelor de protecție impuse de această perioadă.

Școala Gimnazială Ibănești și Primăria Ibănești au luat măsurile care se impun atât pentru revenirea fizică a elevilor în școli, cât și pentru trecerea în cel mai scurt timp, dacă va fi cazul, la predarea online. "Este un început de an școlar excepțional, care impune măsuri excepționale. Organizarea și coordonarea sunt esențiale în această perioadă, pentru că fiecare dintre noi are nevoie să își știe copilul într-un mediu sigur"​​​​​, arată primarul comunei, Dan Vasile Dumitru.

Cele două instituții au acționat cu prioritate pe trei direcții:        

- siguranța copiilor, a tuturor celor care își desfășoară activitatea în școli și, mai departe, a familiilor acestora.

- mediu primitor și vesel pentru copii, cadre didactice și pentru desfășurarea întregii activități didactice.         

- pregătire din timp pentru o predare online eficientă, pentru toți elevii din comună, deoarece situația se poate schimba de la o zi la alta.

Aceasta înseamnă

♦ Fiecare elev din Ibănești va primi zilnic câte o mască de protecție de unică folosință cu trei pliuri și trei straturi. Primăria Ibănești furnizează, pe lângă măștile necesare elevilor, soluții dezinfectante pentru toate clasele, sălile profesorale, coridoarele și intrările.

♦ Dispensere (dozatoare) pentru dezinfectant și săpun cu acționare pe bază de senzor - la intrarea în școli - sau buton – în interiorul școlii - și pentru prosoape de hârtie pentru ștersul pe mâini. La intrările în școli sunt covorașe dezinfectante.

♦ Panouri separatoare din Plexiglas, furnizate de Primăria Ibănești, pentru bănci, care vor fi montate pe trei laturi, la clasele pregătitoare și clasa întâi și pentru toate catedrele.

♦ S-au stabilit și marcat circuitele de deplasare în școală. La sosirea la școală, elevii vor preluați de la intrare de către cadrele didactice și conduși în sălile de curs. Părinților nu li se permite accesul în incinta școlii.

♦ Orele încep decalat, la diferență de zece minute pentru a se evita întâlnirea copiilor din clase diferite în pauze și pe coridoare.

 ♦ Sălile de clasă, suficient de mari, au permis rearanjarea băncilor cu respectarea distanței obligatorii între elevi (un metru – față, spate, lateral). Unde a fost necesar, mobilierul suplimentar a fost scos și unele clase și-au schimbat sălile.

♦ Transportul școlar este asigurat de către microbuzul școlii și de un microbuz suplimentar închiriat, cu sumă alocată de Primăria Ibănești, cu capacitate de 20 de locuri. Orarul transportului, conform orarului cursurilor, va fi transmis părinților de către învățători și diriginți.

♦ Dezinfecție, dezinsecție și deratizare efectuate în toate școlile cu firmă specializată autorizată, cu produse avizate de Ministerul Sănătăți. Produse de curățenie profesionale avizate în toate școlile.

♦ Comunicare permanentă cu Direcția de Sănătate Publică Mureș.

♦ Amenajarea unor spații prietenoase pentru elevi, prin amplasarea unor butuci de lemn în curtea școlilor, cu distanțarea de rigoare, pe care copii se vor putea așeza.

Când ajungem la predare online

Cu toate acestea, situația este dinamică, se poate schimba de la o zi la alta. Desfășurarea cursurilor este direct influențată de evoluția situației epidemiologice de la nivelul comunei și al populației școlare, care poate impune inclusiv scenariile de predare online.

În acest context, trecerea la un scenariu de predare la altul trebuie să se facă în cel mai scurt timp și s-au luat în avans măsurile pe care le-ar impune predarea în sistem online.

Aceasta înseamnă

♦ Platformă profesională implementată la nivelul tuturor școlilor din Ibănești pentru derularea cursurilor în sistem online.

♦ 30 de tablete cu internet asigurat, pe care Primăria Ibănești le va furniza, pe baza criteriilor de atribuire stabilite de școală, elevilor care nu au acces la tehnologie, pentru a putea participa la cursurile online, dacă situația o va impune.

♦ Pregătirea profesorilor pentru utilizarea platformei online.

♦ Transmiterea informațiilor și datelor necesare accesării și utilizării acesteia în timp util părinților.

FOTO: Școlile de Ibănești își așteaptă elevii

09.11.2020
Școlile din Ibănești se pregătesc pentru revederea cu elevii
Școlile din Ibănești se pregătesc pentru revederea cu elevii
După o jumătate de an în care sălile de clasă au fost goale, un final de an școlar lipsit de ceremonii și de festivități de absolvire și o examinare națională desfășurată după norme stricte, școlile din Ibănești se pregătesc să-și întâmpine din nou elevii.

Așa cum era de așteptat, reîntâlnirea dascălilor cu elevii se face în acest an școlar după proceduri riguroase, pentru respectarea regulilor sanitare, adaptate situației generate de pandemia de coronavirus (SARS COV 2). Dacă totul merge bine, începând cu data de 14 septembrie, elevii se vor întoarce în sălile de clasă. 

Măsuri luate în toate școlile din Ibănești

Desfășurarea în siguranță a cursurilor și a întregii activități școlare este prioritatea acestei perioade, lucru care se vede în măsurile avute în vedere  - o parte deja implementate, altele urmând să fie aplicate în următoarele zile, până la deschiderea anului școlar, dar și pe parcursul acestuia.

♦ Prin realizarea de măsurători în absolut toate sălile de clasă și prin aranjarea băncilor, s-a constat că acestea permit păstrarea colectivelor claselor și nu este nevoie ca acestea să fie împărțite în mai multe grupe de lucru, sălile fiind suficient de mari pentru a se păstra distanța obligatorie între bănci (un metru – față, spate, lateral), arată Ingrid Dan, directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești. Acolo unde a fost necesar, mobilierul suplimentar a fost scos din săli pentru a se elibera din spațiu și unele clase și-au schimbat sălile.

♦ Pentru grădiniță, care are un colectiv de copii mai numeros în acest an și trebuie să se împartă în mai multe grupe, conducerea școlii a solicitat Inspectoratului Județean Mureș suplimentarea numărului de educatori.

♦ Fiecare clasă are o „oglindă” - un tabel nominal cu elevii clasei și cu așezarea lor definitivă în bănci.

♦ Pentru păstrarea distanțării și evitarea aglomerației, transportul elevilor cu microbuzul se va face decalat, în funcție de orarul stabilit la începerea școlii.

♦ Igienizarea, care s-a făcut permanent în această perioadă,  va fi completată, cu o săptămână înaintea începerii școlii, cu acțiuni de dezinsecție, dezinfecție și deratizare.

♦ Fiecare elev va primi la sosirea la școală câte o mască de protecție pentru ziua respectivă. Primăria Ibănești furnizează, pe lângă măștile necesare elevilor (este vorba de aprox. 400 de măști zilnic) și dezinfectantul necesar - dezinfectant și rezerve pentru fiecare clasă, săli profesorale, intrări și ieșiri. Pentru a nu fi nevoiți să poarte în timpul orelor măști de protecție, elevii din clasele mici, pregătitoare și clasa întâi, vor avea montate la bănci, pe trei laturi, panouri separatoare din plexiglas transparent. 

♦ Coridoarele, cancelaria, grupurile sanitare şi sălile de clasă vor fi dezinfectate regulat cu substanţe biocide pe bază de clor sau alcool, iar înainte de intrarea în școli, se va trece pe un covoraș dezinfectant.

♦ Toalete vor avea la dispoziție săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini și pentru prosoape de hârtie, reîncărcate regulat.

Continuă investițiile în școli

Programul de renovare și modernizare care a atins în ultimii ani toate școlile din Ibănești a continuat în această vară la școala din Isticeu, unde s-a lucrat în interior, la un corp al școlii (holul și sălile de clasă dinspre grădiniță) și a fost amplasat un loc de joacă pentru copii. Pereții au fost reparați și vopsiți, s-a aplicat tencuială decorativă pentru protecția acestora și covor PVC pentru trafic intens. În prezent, se lucrează la schimbarea acoperișului.

S-a lucrat la toate școlile

În ultimii ani, în Ibănești s-a derulat un amplu program de investiții care au atins toate cele patru unități școlare: la școala Dulcea s-a schimbat acoperișul, a fost reparat exteriorul școlii de la Isticeu, școala din Ibănești a fost renovată interior și exterior, iar la școala de la Ibănești Pădure s-au făcut reparații exterioare, s-a construit magazia de lemne, a fost reabilitată în interior și s-a realizat un laborator fonic (precum cel din Ibănești). De asemenea, s-au schimbat gardurile de la școlile din Ibănești Sat și Ibănești Pădure și s-au montat complexe de joacă în Ibănești, Ibănești Pădure și Dulcea. 

Imagini de la școala din Isticeu 

 

08.29.2020
Moment dedicat absolvenților claselor a VIII-a la Școala Gimnazială Ibănești
Moment dedicat absolvenților claselor a VIII-a la Școala Gimnazială Ibănești

Pentru că ultimele luni i-au ținut pe elevi și profesori despărțiți și pentru că nu au putut să aibă o festivitate de absolvire ca și colegii din alte generații, astăzi, după proba la matematică de la Evaluarea Națională, dascălii le-au făcut o surpriză absolvenților claselor a VIII-a din Ibănești. Aceștia și-au primit diplomele de absolvire, diplomele de premianți, un DVD care adună fotografii și amintiri adunate de-a lungul a opt ani și și-au putut lua rămas bun de la școală. 

Fetele nu purtau, ca în alți ani, rochii elegante de absolvire, băieții nu erau în costume. Tocmai ieșiseră din examen, erau în curtea școlii și aveau proaspete în minte subiectele de la matematică. Mariana Someșan, profesoara de limba română și diriginta clasei a VIII-a de la Ibănești Pădure, era încă cu gândul la gerunziile și diftongii de la examenul de luni de la Limba și Literatura Română. Stăteau în așa fel încât să păstreze distanța între ei - în față, în spate și în părțile laterale.

Totul era altfel.

Chiar și cerul era înnorat și părea că o să înceapă în curând să plouă. Și totuși, dascălii și elevii au reușit, după încheierea Evaluării Naționale, să aibă momentul lor.

 „Credeți că puteam să ne despărțim de voi pur și simplu, fără să ne mai vedem, fără să ne spunem la revedere?”, le-a spus Ingrid Dan, directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești, absolvenților aflați în curtea școlii. “Voi sunteți speciali, sunteți o generație specială. Să nu uitați asta. Veți avea ce să le povestiți celorlalți!

Fiecare elev și-a primit diploma de absolvire, și-a auzit numele strigat, cei care au obținut rezultate bune la învățătură au primit diplomele de premianți și cu toții au primit câte un DVD cu poze, filmări și amintiri adunate de-a lungul anilor de școală. Emoțiile au fost mari, și de o parte, și de alta. Lacrimile dădeau să apară în colțul ochilor. Se simțeau voci care tremurau și, pe alocuri, se mai auzeau glume despre isprăvi făcute de-a lungul școlii. Au fost câteva clipe încărcate de căldură, în care, dincolo de cuvinte și de încurajări, s-a simțit legătura strânsă dintre elevi și profesori, care au lucrat cot la cot, au învățat unii de la alții, s-au încurajat reciproc și au traversat împreună o perioadă plină de provocări. 

"A fost o supriză imensă. Nu știam nimic, știam doar că doamna directoare vrea să ne transmită ceva. M-am bucurat mult și am avut emoții foarte mari când am auzit că sunt strigată printre premianți și aplaudată de colegi", spune Beatrice Molnar, absolventă.

O revenire la școală dificilă

După ce, începând din martie, sălile de clasă au fost închise pentru ei, revenirea la școală pentru perioada de pregătire nu a fost așa cum și-o imaginau elevii și a fost marcată de restricții. Școala lor (și tot ceea ce înseamnă - inclusiv interacțiuni, socializare) era schimbată. Totul era controlat și trebuia să respecte un protocol strict.

"Când ne-am întors la școală, ne-am întors... dar nu eram în clasele noastre, eram doar zece în clasă, purtam măști, ni se lua temperatura, ne dezinfectam. Dar în perioada aceasta i-am simțit pe profesori aproape, înțelegeau prin ce trecem și ne-au ajutat să ne adaptăm. Și, până la urmă, m-am simțit bine în aceste două săptămâni de pregătire pentru că eram cu colegii mei, ne-am amintit și de anii de școală, de clasele mici și m-am împrietenit și cu colegii de la Ibănești Pădure", mai spune Beatrice.

Dar au reușit! Cu toate dificultățile întâmpinate, noutatea și schimbările apărute, au absolvit clasa a VIII-a și astăzi au încheiat și Evaluarea Națională. Înainte de a părăsi curtea școlii, au fost aplaudați cu toții. Profesorii și-au aplaudat absolvenții - o generație care a învățat o importantă lecție de viață în aceste luni, care pleacă matură și puternică mai departe. 

06.17.2020
Mesaj la finalul unui an școlar deosebit, din partea prof. Ingrid Dan, directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești
Mesaj la finalul unui an școlar deosebit, din partea prof. Ingrid Dan, directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești
"Stimați părinți, dragi elevi, dragi colegi
Astăzi, 12 iunie 2020 este ultima zi de cursuri a anului școlar 2019 – 2020. Un an școlar altfel!

Marți, 10 martie 2020. Suntem anunțați că vom rămâne acasă pentru un timp. Cât și cum, nu prea știe nimeni. Suspendarea cursurilor fizice, în sălile de clasă, și mutarea lor în mediul online au reprezentat și reprezintă încă provocări uriașe din punct de vedere logistic. Însă, dincolo de aceasta, perioada de izolare pe care cu toții am experimentat-o în ultimele luni și-a pus amprenta asupra noastră

Dascălii au avut multe întrebări, de la cele generale, cum ar fi "cum mă asigur că munca mea aduce valoare și dacă toți elevii învață?” și până la cele specifice perioadei, referitoare la oboseala ochilor după o zi petrecută în fața display-urilor sau la bariera reprezentată de ecranul calculatorului.

Cum să determin copilul să nu iasă afară din casă? Cum să mă port cu copilul meu, când după jumătate de oră petrecută online cu clasa nu mai dorește să participe? Cum pot suplini ca părinte, lipsa interacțiunii cu grupul/ prietenii? Cum să gestionez starea mea de stres, când am și obligații profesionale, dar sunt și părinte? - Sunt doar o parte dintre întrebările puse de părinți. 

Nu am avut o strategie construită din timp pentru că nu am avut TIMP! Fiecare pas s-a conturat din mers ca o nevoie de a adapta noul sistem implementat la situații care au apărut pe parcurs, la noi provocări!

Fiind la sfârșitul unui an școlar și al unei perioade de comunicarea intensă pe diferite canale de comunicare cu copiii, părinții, colegii, am obosit cu toții și ni s-a părut că telemunca nu este tocmai ușoară! În această perioadă am lucrat mai mult timp decât într-o zi de școală obișnuită.

În paralel cu deschiderea comunicării, noi toți a trebuit să adunăm resurse, să le selectăm, să aplicăm la diverse webinarii, cursuri online, formări, să citim articole de specialitate, să comparăm alte experiențe de activități online. O multitudine de resurse oferite cu mare generozitate pe toate canalele de comunicare! La un moment dat, a intervenit saturația. Prea mult, prea repede și totuși, un lucru bun pentru fiecare în parte, pentru că am început să fim mai selectivi, să alegem ce este potrivit și să creăm!

În fiecare zi, elevii au fost dornici să se conecteze la lecții, au fost vioi, au pus întrebări, au fost curioși. Pentru ei, ca și pentru noi, este totul nou. Majoritatea elevilor au fost cu noi în fiecare zi, dar sunt și elevi care nu au dorit sau nu au putut intra la lecțiile on-line. Unii au dorit să facă o pauză de școală și această întâmplare care ne-a schimbat viețile a fost o oportunitate pentru ei să ia o pauză MARE, alții nu au avut aplicațiile necesare de a intra on-line sau nu au reușit să se conecteze din prima și au renunțat. 

Sunt și copii care nu au telefoane performante sau Internet. Cu ei și părinții lor am reușit să vorbim la telefon, dar cam atât… Este trist că nu reușim să ajungem la fiecare dintre ei, acum, în această epocă super tehnologizată.

Profesorii au fost și ei prinși în această poveste numită ”școala virtuală” cu uneltele tehnologice proprii. De pe laptopurile personale, de pe telefoane, și-au setat zi de zi viața în funcție de nevoile elevilor și ulterior ale propriilor copii și familii. Au muncit mult, foarte mult. Timpul a trecut pe nesimțite. Aproape toată ziua au fost la dispoziția micuților, prinși în avalanșa de întrebări care a invadat whatsapp-ul. Îngrijorările au fost pe buzele tuturor,

Majoritatea părinților au fost alături de copii și profesori, au fost asistenții, profesorii de acasă și colaboratorii noștri de preț. Pandemia i-a adus în situația să se conecteze cu copiii lor cum poate nu au mai făcut-o până acum. Această perioadă i-a readus alături de copiii lor, de învățătorii și profesorii copiilor într-un cadru cu totul nou. Timpul a trecut parcă mai rapid și se simte miros de vacanță. Oare este nevoie de vacanță după școala on-line? Da! O așteptăm mai mult, dornici să avem puțin timp doar pentru noi. Totul a venit rapid și ne-a prins în iureșul ”facem tot ce putem și învățăm” ca să fie bine pentru copiii noștri.

Vacanța este altfel în acest an, mai tristă, cu gândul la ce a fost înainte, dar și la viitor. Este nevoie de vacanță, dar o vacanță pe timp de pandemie nu am mai trăit până acum!.

Când intru în școlile noastre din comună mă cuprinde un sentiment amestecat, de tristețe, dar și de speranță… Acum le lipsește zumzetul de copii, le lipsește viața, dar MÂINE va reveni totul la normal, nu știu sigur ce va însemna din toamnă acest normal..

Poate este timpul să reflectăm, mai mult ca oricând, la cât de importantă este educația și cum se vede și se simte asta în momente de răscruce: în modul în care ne organizăm, deciziile pe care le luăm, profesionalismul, omenia și empatia noastră.

Este momentul să reflectăm la tot ce s-a întâmplat în această perioadă și să dăm școlii și educației întâietate. Avem nevoie de încredere,

Vreau să vă mulțumesc fiecăruia în parte: părinți, elevi și dascăli pentru tot. Vă felicit pentru munca depusă și să vă asigur de aprecierea mea.

Deoarece ar fi fost ciudat să avem o festivitate de premiere online am decis ca odată cu deschiderea anului școlar 2020 - 2021, în septembrie să organizăm și festivitatea de premiere pentru acest an școlar.

La final, vă doresc vacanță plăcută, să ne întâlnim în siguranță, iar elevilor de clasa a VIII –a le doresc mult succes la examenele care-i așteaptă!

Cu respect și apreciere, profesor Ingrid Dan,

Director Școala Gimnazială Ibănești"

06.12.2020
O festivitate de absolvire "altfel"
O festivitate de absolvire "altfel"
Nu vor avea album de absolvire. Nici buchete de flori și felicitări. Nu au nici banchet. Absolvirea lor a fost altfel față de alți ani. Dar, fiecare dintre ei, a fost prezent, clipă de clipă, în gândurile și sufletele profesorilor în ziua absolvirii.

Chiar dacă nu au fost împreună, la școală, prezența și energia elevilor din clasa a VIII-a s-au simțit puternic în această zi atât de importantă. Pentru că nici coronavirusul, nici măsurile de distanțare socială și restricțiile ultimelor luni nu au putut să știrbească importanța acestei zile, încununarea eforturilor depuse timp de opt ani de zile. Iar dascălii au dorit să-și arate respectul, aprecierea și dragostea pentru elevi, să-și ia rămas bun de la ei așa cum se cuvine. 

Sălile de curs ale elevilor din clasa a VIII-a au fost împodobite, fiecare bancă a avut câte o floare, au fost puse mesaje și fotografii cu momente plăcute din călătoria lor de elevi. Profesoarele Mariana Someșan și Alina Moldovan, dirigintele celor două clase, le-au scris diplomele de absolvire și și-au notat gânduri, sfaturi și încurajări care, împreună cu mesajul directoarei Școlii Gimnaziale Ibănești, Ingrid Dan, au fost transmise elevilor printr-o filmare. Au pregătit un filmuleț care remorează clipele importante din viața lor de elevi, de când erau abia veniți la școală, alături de doamnele învățătoare, până la excursii, ore, serbări și festivități – amintiri care vor rămâne în sufletele tuturor. Tradiția cheii succesului a continuat și a fost transmisă elevilor de clasa a VII-a.

"Voi sunteți generația minunată care a reușit sa facă față unei situații excepționale, voi sunteți generația care a reușit să meargă mai departe cu toate piedicile și tot ce a însemnat pentru fiecare dintre voi această perioadă. Succes la examene și aveți încredere în voi!" - Ingrid Dan, directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești.

"Ați învins! Ați învins o perioadă grea, în care ați străbătut cu un curaj luminos parte din anul școlar (…) Nu uitați niciodată unde a început educația voastră: aici, în această comună, în această școală, locul vostru de baștină, aici, unde ați învățat să fiți oameni. Vă doresc să vă bucurați părinții cu realizările voastre, să fiți sănătoși, să aveți în viață un drum lin și să fiți dăruiți în viață cu un dram de noroc. Să călătoriți cât mai mult, să vă doriți să cunoașteți cât mai multe, să vă păstrați mereu picioarele ancorate în prezent, dar să vă deschideți aripile spre viitor. Iubiți viața și tot ceea ce vă dăruiește ea. Fiți curajoși și credeți în voi!" - Alina Modovan, dirigintă

"Ați învățat, v-ați jucat, ne-am bucurat împreună de succesele voastre, ați făcut năzbâtii și poate uneori m-ați supărat. Dar apoi mi-am amintit de copilărie și de năzbâtiile pe care le-am făcut și eu, am zâmbit și eu în sinea mea și v-am iertat. Mi-am dorit să vă insuflu spirit de colegialitate, respect față de alții și față de propria voastră persoană, responsabilitatea, dorința de a vă autodepăși. Sper că am reușit măcar în parte. V-am călăuzit pe calea învățării, dar am învățat și eu de la voi. Pentru aceasta vă mulțumesc!" - Mariana Someșan, dirigintă.

"Dumneavoastră ați fost martori la transformarea noastră zi de zi. Știm că nu a fost ușor, știm că nu v-am ascultat întotdeauna, ba chiar uneori v-am și supărat, dar dumneavoastră ați avut răbdare cu noi și ați știut să ne luați pe fiecare cum suntem. Am crescut, am muncit, am greșit, dar din greșeli am învățat cu toții. Dumneavoastră ați fost cei care ne-ați ajutat să ne formăm astfel niște caractere puternice, capabile să înfrunte viața adevărată", absolventa Chirteș Dumitrița Oana, la predarea cheii succesului către clasa a șaptea.

Succes absolvenților claselor a VIII-a din Ibănești!

Ibănești Pădure

Acălinei Georgiana Iasmina

Blaga Florin Marcel

Dan Antonio Gabriel

Dan Paul Ilie

Matei Bogdan Vasile

Moldovan Nicolae Aurel

Pop Adrian Dumitru

Molnar Beatrice

Pop Antonio Vasile

Suceava Alina Ioana

Suceava Alexandru Gabriel

Todoran Alexandru Mihai

Todoran Raul Andrei

Ibănești

Chirteș Dumitrița Oana

Dan Paul Sorin

Dan Rareș David

Feier Daria Corina

Horvat Flavius Daniel

Luca Mihaela

Molnar Beatrice

Muntean Andreea Maria

Pădurean Andrei Nicolae

Petra Vlad Constantin

Râmba Sonia Anamaria

Sas Alexandra Ioana

Tinca Claudiu Antonio

Tinca Florin Samuel

Tinca Giulia Ioana

Tinca Mihai Raul

Todoran Roxana Cristina

Trâmbițaș Andreea Maria

06.05.2020
Școala Gimnazială Ibănești este pregătită să întâmpine elevii claselor a VIII-a
Școala Gimnazială Ibănești este pregătită să întâmpine elevii claselor a VIII-a
Pe data de 2 iunie, elevii claselor a VIII-a și a XII-a din toată țara se reîntorc în școli pentru o perioadă de pregătire dedicată Evaluarii Naţionale, respectiv Bacalaureatului. Întreaga activitate se face după proceduri specifice care vizează protejarea tuturor celor implicați, adaptate situației generate de coronavirus. 

27 de elevi vor reveni, în perioada 2-12 iunie, la Școala Gimnazială Ibănești pentru pregătirea dedicată Evaluarii Națională (care se desfășoară începând cu 15 iunie). Este atât o perioadă în care se vor întâlni față în față cu profesorii de matematică și de limba română, vor face recapitulări, își vor clarifica nelămuriri, vor pune la punct ultimele chestiuni legate de materia pentru examen (sunt încurajați să vină cu orice întrebare au din materie), cât și de familiarizare cu mediul și cu noile măsuri impuse pentru limitarea răspândirii noului coronavirus, care vor fi valabile și pe perioada examenului național.

Reîntâlnirea va fi diferită față de ceilalți ani, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale Ibănești, care s-au pregătit intens și din timp pentru această perioadă. "În acest moment, școala este pregătită pentru revenirea elevilor și s-au luat toate măsurile pentru ca întoarcerea elevilor se facă în deplină siguranță", arată Ingrid Dan, directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești. Procedura operațională a fost adoptată în cadrul Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Ibănești, din data de 18 mai 2020 (foto jos).

În acest scop, s-au făcut achiziții de materiale necesare dezinfectării și s-a pus la punct o procedură de lucru detaliată, în care este cuprins întregul program al acestor zile. Școala este dotată cu covorașe dezinfectante pentru intrări, termometre cu infraroșu, substanțe dezinfectante, măști, s-a stabilit traseul de deplasare în incinta școlii, delimitat şi semnalizat, respectând normele de distanţare fizică, iar dr. Maria Filep va ține activitatea sub observație medicală. Elevii de la Ibănești Pădure vor fi preluați de microbuzul școlar care îi va transporta la școala din Ibănești în două ture pentru a se respecta distanțarea dintre pasageri și care va fi dezinfectat după efectuarea fiecărui transport (diriginții claselor a VIII-a vor reveni cu detalii către părinți privind ora și punctele de pe traseu de unde vor fi luați elevii).

Programul de pregătire zilnic pentru Evaluarea Națională, la matematică și limba română, este de două ore și se va face după un orar zilnic. Profesorii responsabili pentru pregătirea elevilor sunt Marieta Huza și Mariana Someşan pentru limba română și Emilian Mărginean pentru matematică

Măsuri de siguranță pentru orele de pregătire pentru Evaluarea Națională

"Suntem pregătiți să ne primim elevii de clasa a VIII-a. I-am împărțit în trei grupe de lucru, repartizate în trei săli de clasă diferite, în care băncile au fost aranjate pentru a respecta distanța de 2 metri. Fiecare bancă are trecut numele elevului care o va ocupa. Orele de pregătire nu vor începe în același timp pentru toate grupele, ci decalat, pentru a se respecta regulile de distanțare”, subliniază directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești.

♦ La intrarea în unitate a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor, va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37 grade). 

♦ Elevii vor fi însoţiţi de către un cadru didactic de la accesul în unitatea de învăţământ până în sala de clasă şi apoi, după finalizarea activităţilor, vor fi conduşi până la ieşire.

♦ La intrarea în unitatea de învăţământ vor fi asigurate materiale şi echipamente de protecţie (covoraşe dezinfectante, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini etc). La toalete au la dispoziție săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini și pentru prosoape de hârtie, care vor fi reîncărcate regulat.

♦ Elevii, personalul didactic, personalul nedidactic şi didactic auxiliar vor purta măşti de protecţie pe toată perioada desfăşurării activităţilor şi se vor igieniza regulat pe mâini cu substanţe dezinfectante sau săpun.

♦ Elevii vor veni în grup de maxim zece, vor păstra distanţarea fizică necesară, iar după intrarea lor în sala de clasă, se dezinfectează culoarul de intrare (traseul).

♦ Coridoarele, cancelaria, grupurile sanitare şi sălile de clasă (mobilier şi pardoseală) vor fi dezinfectate regulat cu substanţe biocide pe bază de clor sau alcool.

♦ Grupele de elevi vor păstra aceeaşi sală de clasă pe toată perioada desfăşurării activităţilor.

♦ Colectarea măştilor purtate se va face în locuri special amenajate, semnalizate corespunzător, în unitatea de învăţământ şi se vor colecta în pungi care se închid. Elevii şi personalul şcolii vor proceda la scoaterea acestora prin atingerea părţii exterioare, a elasticului, fără a atinge partea cea mai expusă, apoi se vor dezinfecta pe mâini.

De asemenea, la nivelul Școlii Gimnaziale Ibănești au fost stabilite și împărțite clar responsabilitățile întregului personal - didactic, nedidactic și auxiliar - pentru această perioadă, respectiv evidenţa persoanelor care intră în unitate, verificarea temperaturii şi simptomatologia, distribuirea şi colectarea măşti, menţinerea legăturii cu Direcția de Sănătate Publică Mureş, însoţirea elevilor spre intrarea/ ieşirea unitate şi deplasarea în incinta unităţii de învăţământ, dezinfectarea regulată cu substanţe biocide sau pe bază de clor sau alcool a coridoarelor, cancelarie, sălile de clasă (mobilier, pardosea), grupuri sanitare și transportul elevilor.

Calendarul Evaluării Naționale

În perioada în 2-5 iunie are loc înscrierea elevilor la Evaluarea Națională, care se realizează de către conducerea unității de învățământ.

15 iunie - Proba scrisă la Limba și literatura română

17 iunie - Proba scrisă la Matematică

18 iunie - Proba scrisă la Limba și literatura maternă

22-23 iunie - Depunerea contestațiilor

23-26 iunie - Afișarea contestațiilor

27 iunie - Afișarea rezultatelor finale

 

05.22.2020
Patru proiecte europene, depuse de Școala Gimnazială Ibănești
Patru proiecte europene, depuse de Școala Gimnazială Ibănești
Școala Gimnazială Ibănești a depus în ultima perioadă mai multe proiecte pentru parteneriat și finanțare europeană, prin programele Erasmus+ și prin CEI, care vizează schimburi de experiență la nivel european, precum și dotarea școlilor cu noi echipamente.

"Te informezi, te formezi, te luminezi" este viziunea Școlii Gimnaziale Ibănești - o viziune și o misiune de care dascălii nu au uitat, chiar dacă în aceste luni sălile de clasă sunt goale: școala din Ibănești a depus în ultima perioadă patru proiecte europene, dintre care trei pentru schimb școlar și un proiect pentru finanțare, așteptând în acest moment rezultatele aplicărilor. 

Școala Gimnazială Ibănești este partener în două dintre proiectele de schimb școlar internațional Erasmus+, respectiv Activități sustenabile pentru elevi și Experimente ale democrației în familia mea, și coordonator direct al proiectului Respectă Natura! În cadrul acestor proiecte, elevi din școlile din Ibănești ar urma să participe la schimburi de experiență cu școli din alte țări europene și la activități și acțiuni care se înscriu în aceste teme, care se vor organiza, pe rând, în toate școlile care fac parte din aceste programe.

Pe lângă cooperarea la nivel european dintre școli și schimbul de experiență inerent, proiectele sunt o ocazie pentru elevi pentru a derula activități cu colegi din alte țări, de a intra în contact cu noi realități, abordări, de a le stimula curiozitatea și dorința de a avea grijă de mediu, aspecte foarte importante pentru dezvoltarea lor personală. "De mult timp urmărim programele Erasmus și dorim să facem parte din ele, dar temele erau destul de stricte și nu ne puteam înscrie. Acum, lucrurile s-au schimbat și, imediat cum am identificat aceste linii, am aplicat", spune Ingrid Dan, directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești.

Un alt proiect, depus de această dată pentru finanțare europeană prin CEI (Central European Initiative), are ca obiectiv continuarea dotării școlilor din Ibănești cu 8 table interactive, 150 de tablete și 8 laptopuri, fiind vorba despre un proiect pentru care aplică 7.000 de școli din Europa. Până în acest moment, Școala Gimnazială Ibănești a întocmit și depus documentația necesară, primind confirmarea înscrierii.

Școala Gimnazială Ibănești, școală europeană

Școala Gimnazială Ibănești derulează deja de mai mulți ani un proiect internațional de anvergură - Concursul multidisciplinar de creație "Ion Creangă", cu participare internațională, care anul trecut a avut participanți din Lituania, Croația, SUA și Spania. Ediția din acest an, ediția a IX-a, programată pentru luna aprilie, a fost amânată pentru perioada octombrie - noiembrie.

05.09.2020
Bibliotecile școlare din Ibănești s-au îmbogățit cu titluri noi și atractive
Bibliotecile școlare din Ibănești s-au îmbogățit cu titluri noi și atractive
165 de titluri, aproximativ 300 de volume, obținute prin participarea de succes la a doua ediție a campaniei naționale Kinder - Felii de lapte cu file de poveste 2 - au ajuns la școlile din Ibănești.

Bibliotecile școlare s-au îmbogățit cu numeroase titluri noi, actuale, îndrăgite de copiii din lumea întreagă, care acoperă o paletă largă de domenii și preferințe. „Ne-am orientat spre titluri noi, captivante, care să trezească interesul elevilor pentru lectură și să îi țină aproape de bibliotecă”, arată Ingrid Dan, directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești.

Piramide, Orașe dispărute, China Antică, Hobbitul, Charlie și fabrica de ciocolată, seriile Jurnalul unui puști, Jurnalului unei puștoaice, Vânătorii de comori, Portalul Magic, Supraviețuitorii, Harry Potter, Cronicile din Narnia, Enciclopedia zmeilor, cărți de științe (Miracolul electricității, George și Big Bangul), Multimedia și lumile virtuale sunt doar câteva dintre noile cărți din bibliotecile școlare din Ibănești care îi invită pe elevi să evadeze în lumea lecturii și a descoperirii.

La concurs s-au înscris unități școlare din întreaga țară, câștigătorii fiind desemnați prin sistemul de vot. Școala din Ibănești a obținut un număr mare de voturi și s-a numărat printre primii zece clasați la categoria "Unități școlare din mediul rural", câștigând astfel un fond de carte în valoare de aprox. 8.500 de lei, format din cărți noi, alese de cadrele didactice din comună.

 

04.08.2020
Spre performanță sportivă, din clasele primare!
Spre performanță sportivă, din clasele primare!
Etapa Mini Zona Văii Gurghiului, destinată claselor I-IV  din calendarul sportiv ONSS (Olimpiada Națională a Sportului Școlar) s-a desfășurat marți, 3 martie, în localitatea Glăjărie. Primele două clasate, echipele de fotbal ale școlilor din Ibănești și Toaca, vor merge în etapa următoare, care se va desfășura la Reghin.

La competiție au participat echipe din patru școli: Școala Gimnazială Glăjărie, Școala Gimnazială Toaca, Școala Gimnazială Ibănești și Școala Gimnazială Solovăstru. Tinerii sportivi au jucat și s-au comportat ca niște veritabili campioni, abordând competiția cu multă seriozitate.

În final, ordinea clasării a fost următoarea:

Locul 1: Școala Gimnazială Ibănești (prof. Florin Pop și Sergiu Adam)  

Locul 2: Școala Gimnazială Toaca (prof. Mihai Crișan)

Locul 3: Școala Gimnazială Solovăstru (prof. Ovidiu Mărginean)

Locul 4: Școala Gimnazială Glăjărie (prof Lorant Racz).

Primele două clasate s-au calificat pentru etapa pe Zona Reghin.

Felicitări tuturor participanților!

03.04.2020
Concursul multidisciplinar de creaţie „Ion Creangă”, 23-24 aprilie 2020, Ibănești. ACTUALIZARE!
Concursul multidisciplinar de creaţie „Ion Creangă”, 23-24 aprilie 2020, Ibănești. ACTUALIZARE!
ACTUALIZARE Concursul este amânat până în toamnă 2020 ca urmare a pandemiei de coronavirus.
În perioada 23 -24 aprilie are loc a IX-a ediție a Concursului multidisciplinar de creaţie „Ion Creangă”, concurs internațional organizat de Școala Gimnazială Ibănești, adresat atât elevilor, cât și cadrelor didactice. Termenul limită pentru înscrieri este 29 martie.

După succesul edițiilor anterioare, în care s-a bucurat de participare internațională (anul trecut au fost expuse creații trimise din Lituania, Croația, Spania, SUA), Școala Gimnazială Ibănești pregătește o nouă ediție a Concursului multidisciplinar de creație "Ion Creangă". 

Ca și în anii precedenți, concursul urmărește promovarea la nivel local, naţional şi internaţional a valorilor educative, derulate sub impactul influenţei creaţiei autorului Ion Creangă. Este un eveniment complex, care și-a trasat drept obiective formarea de abilităţi în domeniul cultural-artistic, perpetuarea tradiţiilor şi valorificarea fondului etnic local, cultivarea interesului pentru originalitate, dezvoltarea spiritului de echipă, motivarea pentru conservarea tradiţiilor şi obiceiurilor locale. 

Concursul se adresează elevilor din învăţământul preşcolar, primar (clasa pregătitoare - clasa a IV-a), gimnazial (clasele V-VIII), precum și cadrelor didactice. Sunt invitate să participe la dezbaterile din cadrul sesiunii metodice cadre didactice convinse că tematica propusă are rol în îmbunătăţirea procesului educativ. Participarea la concurs se va concretiza prin susţinerea unei comunicări ştiinţifice, originale pe tema propusă, realizarea unui colaj, interpretarea vocală sau înregistrarea pe suport electronic  a unui cântec din repertoriul copiilor.

Concursul are trei secțiuni

1. Creaţii - colaje:  - pentru participanţii din ţară, lucrări inspirate din operele lui Ion Creangă   

                              - pentru participanţii din străinătate, lucrări inspirate din operele lui Ion Creangă sau ale unui autor de literatură pentru copi, reprezentativ ţărilor participante

2. Lucrări cu tema „ Rolul şcolii în starea de bine a elevului”.

3. Concurs de interpretare vocală şi instrumentală în limba română, limba engleză sau limba franceză din repertoriul copiilor. Cei care nu pot participa direct pot trimite înregistrarea cântecului pe suport electronic.

Înscrieril se fac pe baza fişei de înscriere, prin email la adresa concursioncreanga@gmail.com, sau prin poștă. Data limită de înscriere este 27.03.2020, data poştei.

Pentru informații complete privind înscrierea, condițiile de participare și regulamentul complet al concursului, vă rugăm să accesați următoarea adresă: https://simpozionioncreanga.wordpress.com/2020/02/24/editia-a-ix-a-internationala-aprilie-2020-cuprins-in-caen-2020-pozitia-65/

Vă invităm să citiți și: Concursul multidisciplinar de creație Ion Creangă, ediția 2019

VIDEO Să ne amintim de ediția din 2019!

05.08.2020
Grupul folcloric Ibășteana: De Dragobete, cu șezătoarea la Căminul pentru persoane vârstnice, din Târgu Mureș
Grupul folcloric Ibășteana: De Dragobete, cu șezătoarea la Căminul pentru persoane vârstnice, din Târgu Mureș
În ziua de Dragobete, grupul folcloric "Ibășteana" a prezentat șezătoarea la Căminul pentru persoane vârstnice, Târgu Mureș, la invitația directorului acestuia, Anca Mariela Florea.

"Ibășteana" a prezentat celor peste 70 de persoane de la căminul pentru vârstnici șezătoarea exact așa cum se ținea pe vremuri, cu atmosfera, cântecele și jocurile ei, iar Dorina Farcaș, coordonatoarea grupului, a descris în detaliu costumul popular al bărbaților și femeilor din Ibănești. 

"Credința populară românească spune că cei care participă la Dragobete vor fi feriți de boli tot anul. Așadar, gazdele gătite în straie de sărbătoare, în casa decorată cu acest prilej în stil tradiţional ca pe vremea bunicilor, cu covoare şi ţoluri ţesute manual, cu straie populare autentice, obiecte de artizanat, etc. au petrecut împreună cu invitații simbolul suprem al dragostei autohtone. A fost o șezătoare autentică, o ocazie în care fainele ibăștence au dat glas cântecelor populare specifice acestui obicei, ghicitorilor, snoavelor, timp în care practicau meşteşuguri tradiţionale ca torsul fuiorului de cânepa şi al lânii sau croşetatul unor obiecte vestimentare", a scris Anca Mariela Florea pe pagina de Facebook după eveniment.

Pentru eveniment, gazdele au expus fotografii cu activitatea grupului "Ibășteana", cu claca la secerat, șezătoarea, casa Ibănești de la Fâncel. "A fost foarte emoționant. Mă uitam acolo, la atâția bunici, fiecare cu vârsta, problemele lui, cât erau de bucuroși și cum se implicau. Pe chipul lor se vedea fericirea că am organizat acest program pentru ei. Au recitat și ei poezii de Dragobete și, pentru că am spus și ghicitori în șezătoare, îi vedeam cum se străduiesc să găsească răspunsurile. S-au simțit bine, au râs și ne-au mulțumit mult pentru că le-am făcut această bucurie", a spus Dorina Farcaș, care a ținut să mulțumească membrilor grupului pentru că îi sunt permanent alături în activitățile desfășurate. 

"Chiar astăzi, o fostă membră a grupului care a trecut printr-o grea încercare și a fost nevoită să se retragă, m-a întrebat: «Fata mea insistă foarte mult să mă întorc la grup... Pot să mă întorc?» «Te rog din suflet să vii pentru că îmi lipsești!», i-am spus. Sunt onorată să lucrez cu acești oameni minunați care-și răpesc din timpul lor pentru a participa la repetiții și activități, chiar dacă este zi de lucru, care doresc să arate frumusețea tradițiilor din Ibănești și sunt mândră că putem prezenta o șezătoare adevărată, neregizată, așa cum era ea înainte: cu poveștile noastre, cu jocurile de șezătoare, cu pățaniile noastre. Le mulțumesc pentru toate lucrurile frumoase pe care le facem împreună și îi mulțumesc domnului primar, Dan Vasile Dumitru, pentru că întotdeauna a sprijinit activitatea grupului nostru."

De la Târgu Mureș, grupul Ibășteana s-a oprit la Reghin unde, în cadrul unui eveniment organizat Maria Borzan, fost director al Muzeului Etnografic „Anton Badea”, și Sorina Bloj, fost director al Bibliotecii municipale „Petru Maior", au sărbătorit Dragobetele prin "cântec, joc și voie bună". 

Șezătoarea la Căminul pentru persoane vârstnice, din Târgu Mureș

02.25.2020
Activități dedicate zilei de 24 ianuarie 1859 în școlile din Ibănești
Activități dedicate zilei de 24 ianuarie 1859 în școlile din Ibănești
Ca în fiecare an, cu ocazia zilei de 24 ianuarie în școlile din Ibănești au avut loc activități care au evocat  semnificația momentului istoric din 1859 și personalitatea domnitorului Alexandru Ioan Cuza.

Micuța Otilia a colorat harta României în roșu, galben și albastru și deasupra și-a scris numele la fel: O – albastru, T – galben, I – roșu... La o bancă vecină, o colegă colorează în roșu, galben și albastru catrințele fetelor prinse într-o horă. Și la grădiniță se lucrează din greu: copiii colorează un băiețel și o fetiță ținându-se de mână, având ca fundal harta României. În clasa a doua este liniște: copiii ascultă povestea lui Moș Ion Roată. 

Cei mai tineri învață despre înaintași

Deşi prin Convenţia de la Paris (1858) se prevedea existenţa a doi domni, două adunări legislative, românii au pus Europa în faţa faptului împlinit, alegându-l pe Alexandru Ioan Cuza ca domn, în 5 ianuarie 1859, în Moldova, şi în 24 ianuarie în Ţara Românească. Un act de curaj, care a stârnit mânia Porţii Otomane și a Austriei care considerau alegerea unui domnitor drept o încălcare a Convenției de la Paris, însă în textul actului nu se prevedea ca domnii aleși în cele două Principate să fie persoane distincte."Unirea e singura stare politică ce putea să asigure viitorul nostru și să ne permită a da țării organizarea ce o așteaptă de atât de mult timp" , spunea Alexandru Ioan Cuza.

Unirea Principatelor Române sub domnitorul Alexandru Ioan Cuza a fost primul pas către înfăptuirea statului național unitar român, iar elevii din clasele primare (inclusiv grădiniță) până la cele gimnaziale au desfășurat în această săptămână activități dedicate momentului istoric desfășurat acum 161 de ani. 

Au cântat și au dansat Hora Unirii, iar dacă cei mici au colorat, au ascultat întâmplări povestite pe înțelesul lor despre Unire, au discutat despre țară și dragostea de țară și despre cât de important este să fim uniți, în clasele mai mari, elevii au realizat proiecte, iar la orele de istorie au avut loc prezentări complexe care au subliniat contextul și înfăptuirea Unirii, reformele lui Alexandru Ioan Cuza și importanța actului istoric de la 24 ianuarie 1859. 

01.24.2020
Spectacol de Crăciun - 19 decembrie 2019
Spectacol de Crăciun - 19 decembrie 2019
Obiceiurile, colindele, tradițiile prilejuite de sărbătoarea Nașterii Domnului au umplut de bucurie sufletele celor prezenți la spectacolul de Crăciun organizat de Școala Gimnazială Ibănești în după-amiaza zilei de 19 decembrie. Cu aceasta ocazie, au fost premiați de către Primăria Ibănești elevii care au obținut rezultate foarte bune în anul școlar precedent, iar personalitățile comunei - dascăli, preoți, primari - care și-au pus amprenta de-a lungul timpului asupra comunității au primit diplome de recunoștință oferite de Școala Gimnazială Ibănești. 

Program plin de veselie și de culoare pregătit de elevii școlilor din Ibănești în prag de sărbători de iarnă! Aceștia au colindat, au dansat, au prezentat o scenetă și obiceiuri de iarnă. Desigur, de pe scena Căminului Cultural din Ibănești nu puteau lipsi Capra, Sorcova sau Plugușorul. Pe lângă elevi, pe scenă au mai urcat: Grupul vocal "Ecclesia" al preoților Protopopiatului Reghin, ansamblul de dansuri "Doina Mureșului", ansamblul folcloric "Coronița", Solovăstru, Gabriel Bucur, Marcel Crăciunescu (Șăl), Ana Crișan Toncean, Mihaela Botoș Lateș, corul "Ibășteana", grupul vocal "Ecou de Ibănești". Invitata-surpriză a spectacolului a fost artista Viorica Oprea, din Chișinău.

Premii și diplome de recunoștință

În cadrul spectacolului, elevilor din ciclul gimnazial care au încheiat anul școlar precedent cu cele mai bune rezultate în clasele lor (locurile I, II și III) le-au fost înmânate diplome și premii de către primarul comunei, Dan Vasile Dumitru, și viceprimarul acesteia, Marius Gliga. Un alt moment, extrem de emoționant, a fost acordarea de către directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești, Ingrid Dan, și directoarea adjunctă, Petra Camelia, a unor diplome de recunoștință unor OAMENI, personalități din comună - dascăli, primari și preoți -, care și-au pus activitatea, dăruirea, harul și vocația în slujba comunității.

"În anul omagial al preoților, învățătorilor și primarilor gospodari, am considerat ca o datorie morală, ca și noi școlile, să aducem recunoștința noastră celor care oferă educație moral-creștină în comunitatea noastră și nu numai, să aducem aprecierea noastră celor care au impus standardele unui învățământ de calitate în școlile din Ibănești și, nu în ultimul rând, un omagiu acelor primari care au contribuit de-a lungul timpului la dezvoltarea comunei noastre", a spus Ingrid Dan.

"Felicitări dascălilor pentru frumoasa inițiativă! A fost un moment deosebit de emoționant să văd urcând pe scenă pentru a primi diplome de recunoștință din partea Școlii Gimnaziale Ibănești oameni dedicați comunei. Cu toții îi cunoaștem: sunt cei care ne-au pus stiloul în mână, ne-au învățat, ne-au îndrumat cu sfaturi creștinești, au fost și sunt alături de noi la bine și la greu, au lucrat pentru această comună. Vă mulțumim tuturor pentru că v-ați dedicat munca și vocația comunei noastre!", a spus, la rândul său, primarul comunei Ibănești.

Colaj video 

 

01.04.2020
Ziua Națională a României, sărbătorită în școlile din Ibănești
Ziua Națională a României, sărbătorită în școlile din Ibănești
Ziua Națională a României a fost celebrată în școlile din Ibănești prin programe artistice, scenete și prezentări cu imagini de arhivă care au subliniat semnificația datei și au arătat atmosfera zilei istorice de 1 Decembrie 1918.

Scumpă ţară românească,
Cuib în care ne-am născut,
Câmp pe care s-a văzut
Vitejia strămoşească,
Scumpă ţară românească,
Te salut!

Şi-a mea frunte ţi se-nchină
Ca naintea unui sfânt,
Căci, deşi copil eu sunt,
Inima de dor mi-e plină.
Să te văd mereu regină
Pe pământ. (Scumpă țară românească, George Coșbuc)

Îmbrăcați în ii, cu steaguri tricolore, entuziaști și emoționați, elevii au cântat și recitat despre patrie și dragostea de patrie, au întruchipat personalități din istoria națională (Mihai Viteazul, Alexandru Ioan Cuza), cel mai impresionant moment fiind intonarea de către toți, dascăli și elevi, deopotrivă, a imnului național. Dar, mai ales, elevii s-au bucurat de sărbătoarea de 1 Decembrie: ziua tuturor românilor, ziua tuturor celor ce simt și vorbesc românește, ziua fiecăruia dintre ei!

12.01.2019
Săptămâna legumelor și fructelor donate - 2019
Săptămâna legumelor și fructelor donate - 2019
Elevi de la școlile din Dulcea, Ibănești Pădure, Isticeu și Ibănești au participat la o nouă ediție a acțiunii "Săptămâna Legumelor și a Fructelor Donate", oferind legume și fructe la Centrul Școlar Pentru Educație Incluzivă Nr. 1, din Târgu Mureș, și la Așezământul Social Casa Maria II, din Reghin.

Elevii din comună, însoțiți de cadre didactice și de directoarea Școlii Gimnaziale Ibănești, Ingrid Dan, au revenit și în acest an la Centrul Școlar Pentru Educație Incluzivă Nr. 1 (CSEI), din Târgu Mureș, și Așezământul Social Casa Maria II, din Reghin, punând bazele unei frumoase tradiții ale cărei valori sunt solidaritatea, sprijinul, generozitatea și bunătatea.

Cei zece elevi au participat în calitate de reprezentanți ai școlilor în care învață, deoarece, ca și în anii precendeți, produsele oferite au fost adunate datorită implicării familiilor și elevilor din întreaga comună. Lădițe și saci cu mere, pere, nuci, portocale, cartofi, ceapă, morcovi, varză, ardei, țelină etc au mers către o școală și un centru a căror misiune este să-i îndrume, să-i ajute și chiar să țină loc de casă celor mai puțin norocoși - copii și tineri cu cerințe educaționale speciale, copii care provin din familii cu situație dificilă sau sunt  lipsiți de căldura și siguranța unui cămin.

Vizita a fost primită cu bucurie atât la CSEI Nr.1 din Târgu Mureș, unde în urmă cu un an școala Ibănești a participat la o activitate educativă comună și a donat rechizite școlare, cât și la așezământul Social Casa Maria II, loc pe care elevii l-au vizitat atât anul trecut dăruind fructe și legume, cât și cu un an înainte când au adus pachete cu ceea ce ei și părinții lor au considerat că este util și ar aduce bucurie copiilor: jucării, haine, încălțări, dulciuri, obiecte de igienă etc. Nu au plecat de la așezământ înainte de a vizita locul care pentru noii lor prieteni înseamnă acasă și de a admira decorațiunile pe care aceștia le confecționează pentru a o mică expoziție cu vânzare cu obiecte de Crăciun.

Activitățile anterioare ale Școlii Gimnaziale Ibănești

Ajutoarele lui Moș Nicolae

- Săptămâna legumelor și a fructelor donate. În vizită la Așezământul Social Casa Maria II, din Reghin

- Activitate comună școlile din Ibănești - Centrul Școlar Pentru Educație Incluzivă Nr.1, din Târgu Mureș

- Elevii din Ibănești au donat rechizite și materiale necesare desfășurării activității didactice

11.30.2019
Dascălii învață despre metode moderne de predare - conferința SuperTeach, Târgu Mureș
Dascălii învață despre metode moderne de predare - conferința SuperTeach, Târgu Mureș
Un grup de cadre didactice din Ibănești - de la grădiniță, ciclul primar și cel gimnazial - a participat recent la prezentările, discuțiile și atelierele pe teme educaționale desfășurate în cadrul conferinței SuperTeach, care a avut loc la Târgu Mureș.

Specialiști în educație, formatori, antreprenori, elite ale societății din diverse domenii au venit în fața dascălilor, scopul evenimentului fiind acela de a lucra și găsi împreună cele mai potrivite forme de predare, de a împărtăși idei și experiențe noi și folositoare elevilor în clasă și, mai ales, în viață. 

În cadrul discuțiilor s-a subliniat importanța educației centrate pe valori, a unei preocupări speciale pentru dezvoltarea abilităților care să asigure succesul în viață, adaptate automatizării, evoluțiilor în inteligența artificială și meseriilor viitorului, dar, în egală măsură, și importanța dezvoltării atitudinii pozitive față de cultură și a recunoașterii valorilor umane. S-a arătat necesitatea educației financiare și a educației juridice în școli, în condițiile în care de la 14 ani se răspunde în fața legii. "Sunt 9.600 de legi care trebuie cunoscute de către toate persoanele ce împlinesc 14 ani, iar un cetățean care are drepturi trebuie să știe că are și îndatoriri", a spus magistratul Cristi Danileț.

11 ateliere de lucru pentru profesori

În acest sens, s-au desfășurat o serie de workshopuri: "Mentalitate deschisă în Educație", "Mentalitate deschisă în Clasă", "Cum dezvoltăm gândirea critică prin interogație și problematizare", "(Re)surse pentru viitor", "Learning Adventures through Values", "Succesul integrării unui copil cu CES sau sărutul broaștei", "Starea de bine a profesorilor", "Profesorul, formator de oameni", "Învățăm cu ciocolată", "Educația juridică - materie opțională în școli și licee", "15 skills of the future".

Printre întrebrile la care s-a căutat răspuns și s-au adus soluții care pot fi aplicate la clasă - Cum poate școala să devină un loc în care, ca profesor, să fac o diferență? Cum îi pot motiva pe elevi? Cum pot descoperi potențialul elevului? Cum poate școala să devină un loc în care se dezvoltăm întreaga persoană?

"Profesorul este resursa prin care o societate își pregătește viitorul" (Bogdan Rațiu, profesor Merito)

"Lucrăm cu copiii, iar ei reprezintă viitorul. Schimbarea începe cu mine, cu dascălul", spune Daniela Pașcan, profesoară de istorie-geografie în Ibănești, sintetizând o idee subliniată de mai multe ori pe parcursul conferinței: schimbarea în societate începe de la dascăl. "Profesorul este resursa prin care o societate își pregătește viitorul", a arătat Bogdan Rațiu, profesor Merito, în cadrul atelierului (Re)surse pentru viitor! care, de asemnenea, a semnalat că este nevoie de un stil de predare mai viu, mai flexibil, mai dinamic, mai atractiv și mai deschis spre problemele elevilor și spre contextul în care vor trăi aceștia. 

Pe lângă identificarea și oferirea de soluții concrete pentru o predare care să răspundă nevoilor elevului, dezvoltării sale personale și cerințelor impuse de o societate în permanentă dezvoltare, au fost aduse în discuție inclusiv nevoile dascălilor și starea lor de bine, pentru că starea de bine a elevului începe cu starea de bine a profesorului. Atelierul "Starea de bine a profesorilor", susținut de Claudia Badiu, a avut în vedere situațiile în care profesorii se simt copleșiți de multitudinea sarcinilor dintr-o zi (de la managementul clasei de elevi, până la documentele de care trebuie să se ocupe zilnic, de la pregătirea lecțiilor, până la găsirea de modalități de predare creativă și interactivă), oferind tehnici care le pot fi de ajutor acasă ori la școală. 

Aceasta este a doua participare a cadrelor didactice din Ibănești la conferințele SuperTeach, manifestări care, potrivit organizatorilor, reprezintă o formă de a le oferi profesorilor români inspirație și motivație pentru educație. Temele și problemele abordate, workshopurile desfășurate în cadrul conferințelor SuperTeach la nivel național au drept scop coagularea unei comunități de profesori cu mentalitate deschisă care să transforme în bine România secolului 21, configurarea de școli cu profesori motivați și pasionați care să formeze elevi pregătiți pentru provocările viitorului.

 

10.03.2019