Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Politica de utilizare a cookie-urilor | Protectia datelor cu caracter personal

Știri și anunțuri

Centru de fitness în Ibănești - TRIO GYM
Centru de fitness în Ibănești - TRIO GYM
 Luni, 19 iulie 2021, se deschide publicului centrul de fitness Trio GYM - rodul viziunii și al unei munci de familie.

Trio GYM este o poveste care a început în urmă cu șase ani, când Elena Moldovan și-a întrebat copiii ce le-ar plăcea cu adevărat să facă în viitor.

"Stăteam cu toții în cameră și mama ne-a întrebat ce vrem să facem. Ne-a cerut părerea despre ce să facem mai departe și, dacă e să construim ceva, să fie un lucru care ne place tututror și ne ține uniți, nu doar o afacere pe care să o continuăm din obligație sau respect pentru cei care ne-au predat-o. Să o facem cu suflet", spune Paula Frandeș. 

Carmen (25 de ani), Ionuț (21 de ani) și Paula (21 de ani) sunt cu toții pasionați de sport, în special dansul sportiv, pe care l-au studiat la Școala Gimnazială Mirona, din Reghin. Prin urmare, alegerea lor a venit în mod firesc: un loc dedicat sportului, care să fie aici, acasă, pe Valea Gurghiului. Decizia lor a fost urmată de ani de muncă, de dedicare totală a părinților pentru acest proiect, de eforturi financiare, răbdare și greutăți. În același timp, au fost ani în care tinerii s-au maturizat, și-au găsit drumul în viață, dar nu au abandonat visul care s-a născut în acea zi.

Trio Gym: minte, corp și suflet

Inaugurat în urmă cu o săptămână, moment în care a fost sfințită și o troiță la intrare, Trio GYM pune în valoare pasiunea și experiența sportivă a celor care îl conduc (de pildă, Paula a ales în urmă cu trei ani fitnessul și, sub îndrumarea lui Radu și Paula Crișan, s-a perfecționat pe această parte, inclusiv ca antrenor personal. Este și antrenor de grup certificat LES MILLES pe Body Pump, Body Combat și Body Balance). Proiectul lor se ghidează după trei elemente: minte, corp și, desigur, sufletul care îi leagă și îi unește strâns pe toți. 

Persoanele care merg la Trio GYM au la dispoziție patru antrenori personali, o sală de fitness pentru grupe superioare de mușchi, o sală pentru grupe inferioare, o sală de gimnastică aerobică, exerciții cu stepper și zumba. Din luna septembrie, se va startul claselor de dans, inclusiv dans pentru copii. 

La capitolul echipamente: aparate pentru toate grupele musculare, pentru exerciții cardio (bicicletă, bandă) și aerobic. Centrul are și o sală festivă, dedicată evenimentelor.

♦ Trio GYM se deschide: luni, 19 iulie 2021

♦ Unde: intrarea în Ibănești, dinspre Reghin, pe partea dreaptă

♦ Contact: Paula Frandeș - 0744.855.590

 

07.17.2021
Întâlnire informativă pe tema fondurilor europene cu reprezentanții Oficiului Judeţean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ( O.J.F.I.R.) MUREŞ
Întâlnire informativă pe tema fondurilor europene cu reprezentanții Oficiului Judeţean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ( O.J.F.I.R.) MUREŞ
Reprezentanții Oficiului Judeţean  pentru Finanțarea Investițiilor Rurale ( OJFIR) MUREŞ vor prezenta actualele măsuri de finanțare din fonduri europene, într-o întâlnire cu locuitorii din comunele Ibănești și Hodac. Ședința va avea loc miercuri, 30 iunie 2021, de la ora 11, la Căminul Cultural din Dulcea.

Întâlnirea, coordonată de Oficiul de Dezvoltare Montană Ibănești (ODM Ibănești), are ca subiecte de discuție măsurile și submăsurile agricole și neagricole, precum și mențiunea facultativă de Produs Montan:

- sm 6.1 Instalare tineri fermieri

- sm 6.2 Înființare activități neagricole

- sm 6.3 Dezvoltare ferme mici

- sm 6.4 Crearea și dezvoltare de activități neagricole
- sm 4.1 Exploatații agricole

- sm 4.2 Procesare produse agricole

- sm 16.4 Sprijin pentru cooperare

- sm 17.1 Prime de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor.

Din cauza restricțiilor care încă mai sunt în vigoare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid-19, persoanele interesate să participe la discuția informativă pe tema fondurilor europene sunt rugate să anunțe telefonic participarea la numărul de telefon 0743149577 - Mihai Dora Aurelia, reprezentant ODM Ibănești.

 

06.29.2021
Eroii au fost cinstiți în Ibănești
Eroii au fost cinstiți în Ibănești

În Ziua Înălțării Domnului și cu ocazia Zilei Eroilor, în Ibănești au fost cinstiți toți cei care, din dragoste, credință și patriotism, au făcut sacrificiul suprem pentru țară. 

În cinstea eroilor, preoții din comună au oficiat slujbe de pomenire, elevii au prezentat scurte momente artistice și, la toate monumentele eroilor, în Ibănești, Isticeu, Ibănești Pădure și Dulcea, au fost depuse coroane de flori din partea Primăriei Ibănești.

Se spune că un erou este valoros deoarece luptă împotriva oricărei amenințări asupra idealurilor sale.

Cred că aceasta este lecția pe care trebuie să le-o transmitem copiilor noștri: să-i învățăm că eroismul înseamnă curajul de a lupta în orice moment pentru idealuri, pentru credință, pentru libertate, principii, pentru ceea ce este corect și drept.

Să-i învățăm să găsească în înțelepciunea istoriei o sursă constantă de inspirație pentru acțiunile lor prezente și viitoare, să lupte cu toată forța împotriva oricărei amenințări a crezurilor și idealurilor lor.

Hristos s-a Înălțat! -  Dan Vasile Dumitru, primarul comunei Ibănești

06.10.2021
Curățenia de primăvară
Curățenia de primăvară
Primăria Comunei Ibănești derulează în perioada următoare o campanie de colectare a obiectelor voluminoase, care nu mai sunt utilizate în gospodării: mobilier, saltele, textile (preșuri, haine, încălțăminte), obiecte sanitare (chiuvete, căzi, vase de toaletă) etc.

Locuitorii sunt rugați să scoată obiectele care se încadrează în aceste categorii în fața porții, pentru a fi ridicate de către mașinile care se ocupă de colectare.

Deșeurile se colectează gratuit, timp de patru zile, între orele 10.00 -16.00, după cum urmează:

♦ Sâmbătă, 24 aprilie: Brădețelu, Blidireasa, Zimți, Dulcea, Tisieu, Pârâul Mare

♦ Luni, 26 aprilie: Tireu, Ibănești Pădure, Pietroasa, Isticeu și Gropi

♦ Miercuri, 28 aprilie: Pietrișaru - Ibănești Sat

♦ Joi, 29 aprilie: pentru solicitări telefonice.

NU se colectează deșeuri din construcții, biodegradabile (resturi vegetale, piei de oaie, rumeguș), menajere (care se strâng în zilele de marți și vineri de către firma de salubritate), selective, electrice și electrocasnice (care se colectează în campanii separate).

NU se amestecă deșeurile voluminoase cu cele periculoase, menajere, biodegradabile și reciclabile.

04.21.2021
Ibănești reciclează!
Ibănești reciclează!
Sâmbătă, 3 aprilie 2021, în comuna Ibănești se desfășoară o acțiune de colectare gratuită a deșeurilor electrice și electronice.

Locuitorii comunei care au aparatură electrică sau electronică stricată/ pe care nu o mai folosesc au posibilitatea să o predea mașinii de colectare care va circula între orele 09.00-17.00. Colectarea este gratuită pentru locuitori. Aceștia sunt rugați să scoată aparatura la poartă.

De asemenea, pentru persoanele interesate, se oferă și varianta programării, la telefon 0741.754.708.

04.03.2021
Concurs pentru ocupare de post în cadrul Compartimentului Asistență Socială și Resurse Umane
Concurs pentru ocupare de post în cadrul Compartimentului Asistență Socială și Resurse Umane
Primăria Ibănești organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a postului vacant de execuție, în structura aparatului de specialitate al Primarului comunei Ibănești, de consilier, clasa I, grad profesional debutant - Compartimentul asistență socială și resurse umane.

Candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții specifice:

► studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în asistență socială, sociologie, litere, științe administrative sau drept.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

⇒ 12 aprilie 2021, ora 15:00 - data limită de depunere a dosarelor;

⇒ selecţia dosarelor: în termen de 5 zile lucratoare de la ultima zi de depunere a dosarelor;

⇒ 22 aprilie 2021, ora 10:00  proba scrisă;

⇒ proba interviu: în termen de 5 zile lucrătoare de la data probei scrise.

Dosarul de concurs pentru înscriere, trebuie să conțină următoarele documente :

► formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 din HG nr. 611/2008;

► curriculum vitae, modelul comun european;

► copia actului de identitate;

► copii ale diplomelor de studii; 

► copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului.

► cazierul judiciar;

► declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

Documentele solicitate în copie se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, cu excepţia actului de identitate care se poate transmite şi în format electronic, la adresa de e-mail: ibanesti@cjmures.ro

Documentația necesară pentru concurs: 

► anunțul concursului în formă integrală și bibliografia necesară
► declarație pe proprie răspundere
► formular pentru înscriere la concurs

Condiții generale pentru ocuparea funcției publice vacante
Candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ condiţiile prevăzute de Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, art.465, alin. (1), respectiv:
a) cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) capacitate deplină de exerciţiu;
e) apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
 f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
 g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
 h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
 i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
 j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
 k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Informații suplimentare se pot obține la telefon: 0265.538.300, e-mail : ibanesti@cjmures.ro.

03.22.2021
Înscrierea oilor la turmele de pe pășunile comunei Ibănești are loc pe data de 4 aprilie 2021
Înscrierea oilor la turmele de pe pășunile comunei Ibănești are loc pe data de 4 aprilie 2021
Înscrierea animalelor la turmele de pe pășunile comunei Ibănești, inclusiv Lunci, va avea loc duminică, 4 aprilie 2021, la Căminul Cultural din Dulcea, între orele 11-15, s-a anunțat în cadrul Adunării Generale a Asociației crescătorilor de animale "Ovidus" Brădețelu, Ibănești.

La ședința de organizare a pășunatului pe anul 2021 pe pășunile comunei Ibănești închiriate asociației, au participat și Dan Vasile Dumitru, primarul comunei Ibănești, și Biro Janos, medicul veterinar.

„Înscrierea animalelor se face doar în data de 4 aprilie 2021, orele 11-15, la Căminul Cultural din Dulcea, iar la înscriere trebuie să se prezinte adeverința de la medicul veterinar din care să rezulte numărul de animale deținut, precum și codul exploatației și datele de identificare ale proprietarului, desfășurătorul cu numărul de crotalii ale animalelor deținute și copie după C.I/ B.I a proprietarului de animale”, subliniază Dragomir Ioan Todoran, președintele asociației.

Pentru anul 2021, șefii de stână sunt:

la Cocoș - Anton Vasile (Bârsanu'), 

la Fătăciunea - Todoran Vasile (Vancu')

la Cristigi – Pop Chirteș Ionel Sergiu

la Siriod - Feier Cristian

la  Brădețelu - Anton Nicolae (Șușteru')

la Prislop - Petra Obrejă

Taxa pentru grija pentru ovine s-a stabilit la 140 lei, cea pentru bovine se stabilește ulterior, pe 04 aprilie 2021.

03.18.2021
A început cadastrarea sistematică!
A început cadastrarea sistematică!
Marți, 9 martie, încep efectiv măsurătorile în teren pentru cadastrarea tuturor proprietăților din comuna Ibănești. Cadastrarea se realizează gratuit pentru locuitorii comunei Ibănești, fiind vorba de un program finanțat prin fonduri europene, în valoare de un milion de euro. 

Primarul comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru, și reprezentanții compartimentului de Urbanism și amenajarea teritoriului din cadrul primăriei au avut în cursul acestei săptămâni o ședință de lucru cu societatea care va executa măsurătorile, Molbak Proiect S.R.L,  pentru a pune la punct ultimele detalii organizatorice.

 Astfel, marți, 9 martie, echipa de specialiști va începe efectiv munca în teren, punctul de pornire fiind Ibănești sat, nr. 1.  Aceștia vor avea asupra lor legitimații și vor purta veste reflectorizante. 
Se au în vedere, într-o primă etapă, terenurile intravilane, după care se trece la cele extravilane. "Fiecare parcelă va fi cadastrată și intabulată, în mod gratuit pentru locuitorii comunei. Practic, fiecare proprietar va primi în mână un extras de carte funciară cu toate proprietățile lui actualizate la zi”, subliniază primarul comunei Ibănești, Dan Vasile Dumitru.

În următoarele două săptămâni, se va înființa un punct de informare la sediul Primăriei Ibănești, unde se vor face copii după actele de identitate, actele de proprietate, autorizații de construcție, în vederea întocmirii documentațiilor care vor fi înaintate către OCPI. Pe măsură ce lucrările avansează, pentru a se veni în ajutorul locuitorilor, se vor înființa puncte de informare și în alte zone din comună.

♦ Bunul mers al lucrărilor depinde în mare măsură de sprijinul locuitorilor
În această etapă este foarte important sprijinul cetățenilor, care trebuie să permită accesul echipei care efectuează măsurătorile, să indice limitele proprietății și să prezinte date despre construcții  - aceasta fiind, de altfel, o obligație a deținătorilor de imobile, prevăzută în Legea cadastrului și publicității imobiliare. Întrucât echipa de pe teren nu lucrează pe bază de programări, ci proprietățile sunt măsurate sistematic, în ordinea numerelor proprietăților, pentru o planificare eficientă a activității, locuitorilor li se vor comunica în avans pe www.ibanesti.ro, secțiunea
Cadastrare și pe pagina de Facebook Comuna Ibănești zonele în care s-a ajuns cu măsurătorile, astfel încât să fie acasă ori să se organizeze din timp pentru a permite accesul.

♦ Important!
Pe lângă prima înscriere (dacă proprietățile nu sunt înscrise în cartea funciară), cadastrarea sistematică permite, în egală măsură, soluționarea problemelor legate de proprietăți și aducerea la zi a situației acestora, în mod gratuit pentru locuitori.
De exemplu:
  ⇒ Notarea posesiei. În situația în care o persoană nu are acte pe imobilul pe care îl deține, dar poate dovedi posesia de drept, verificările OCPI nu indică probleme și imobilul nu este contestat, posesia se notează în cartea funciară, iar după trei ani, devine proprietar de drept. Chiar dacă există proceduri prin care persoanele fără acte pot dobândi proprietatea, precum uzucapiunea, acestea presupun derularea unei acțiuni în instanță.
  ⇒ Actualizare conform realității din teren, precum: poziționarea certă a limitelor proprietăților și a clădirilor amplasate pe acestea, înregistrarea suprafeței reale măsurate în teren, actualizarea categoriilor de folosință.
  ⇒ Succesiunea gratuită. Moștenitorii pot să își facă succesiunea gratuit pentru terenurile măsurate, ulterior încheierii lucrărilor de cadastrare sistematică, printr-un program derulat de OCPI Mureș.

Documentele tehnice cadastrale preliminare vor fi făcute publice, prin afișare la sediul primăriei, pe site-ul www.ibanesti.ro și pe www.ancpi.ro pentru o perioadă de 60 de zile. După perioada de publicare, urmează 60 de zile în care persoanele interesate pot depune contestaţii în legatură cu executarea măsurătorilor sau cu orice alte aspecte din documentaţiile publicate.

Termenul de finalizare a proiectului este septembrie 2022.

- A consemnat Adina Gruia - 

03.06.2021
Informare S.P.C.L.E.P. privind termenul de valabilitate al actelor de identitate pe perioada stării de alertă și termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea cărților de identitate
Informare S.P.C.L.E.P. privind termenul de valabilitate al actelor de identitate pe perioada stării de alertă și termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea cărților de identitate
Actele de identitate al căror termen de valabilitate a expirat ori urmează să expire în perioada stării de alertă, sunt și rămân valabile pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea aacesteia. 

⇒ Având în vedere evoluția situației existente la nivel național și măsurile dispuse pentru diminuarea efectelor contaminării cu virusul SARS-CoV-2, precum și dispozițiile Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei  de COVID-19, actele de identitate al căror termen de valabilitate a expirat ori urmează să expire în perioada stării de alertă, sunt și rămân valabile pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. 

întrucât actele de identitate al căror termen de valabilitate a expirat începând cu data de 1.03.2020 sunt valabile potrivit legii, reamintim că acestea pot fi utilizate în relațiie cu instituțiile publice sau cu persoane juridice de drept privat, care au obligația de a le accepta.

⇒ termenul legal de soluționare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile.

02.18.2021
Lemne de foc pentru populație la Ocolul Silvic Fâncel și Ocolul Silvic Gurghiu
Lemne de foc pentru populație la Ocolul Silvic Fâncel și Ocolul Silvic Gurghiu
Listă actualizată cu volumele de masă lemnoasă și prețurile corespunzătoare, în funcție de specie și de sortiment, pentru lemnele de foc necesare încălzirii locuințelor, care se oferă spre vânzare populației de către Ocolul Silvic Fâncel și Ocolul Silvic Gurghiu. 

► Ocolul Silvic Fâncel 

Ocolul Silvic Fâncel oferă spre vânzare un volum de 66 mc de lemn de foc, specia fag, la prețul de 180 lei/ mc (112,5 lei/ metru ster).

Volumele de masă lemnoasă care se oferă
spre vânzare populației la Ocolul Silvic Gurghiu

Nr. crt

Specie  

 

Volum
-mc- 

Sortiment

Preț lei/ mc
(cu TVA)

Preț lei/ metru
ster
1. Fag 28,61 Bușteni gater < 24 cm 238 149
2. Molid  64,64 Bușteni gater < 24 cm 297,5 186
3. Fag  54,50 Lemn rotund pentru celuloză 226,10 141,3
4. Molid  45,55 Lemn rotund pentru celuloză 190,40 119
5. Molid  28,71 Lemn de foc 154,70 97
6.

Diverse
(esențe tari)

27,66 Lemn de foc 202,42 127
7.

Diverse
(esențe moi)

22,66 Lemn de foc 145,36 91
12.09.2020
Alegeri parlamentare 2020. Cum s-a votat în Ibănești și prezența la vot, în procente
Alegeri parlamentare 2020. Cum s-a votat în Ibănești și prezența la vot, în procente
La alegerile parlamentare de duminică, 6 decembrie, la secțiile de votare din comuna Ibănești s-au prezentat 1.165 de votanți, ceea ce înseamnă o prezență la vot de 33,78%.

Procentele voturilor acordate în Ibănești pentru Camera Deputaților și Senat arată în felul următor:

Camera Deputaților:

⇒ PSD: 474 de voturi - 40,7%

⇒ PNL: 251 de voturi - 21,5%

⇒ USR: 105 voturi - 9%

⇒ PMP: 103 voturi - 8,8%

⇒ AUR: 92 de voturi - 7,9%

⇒ PRO Pomânia: 33 de voturi - 2,8%

⇒ UDMR: 10 voturi - 0,9%

⇒ Alții: 97 de voturi - 8,3%

Senat:

⇒ PSD: 459 de voturi - 39,4%

⇒ PNL: 289 de voturi - 24,8%

⇒ USR: 109 voturi - 9,3 %

⇒ PMP: 90 de voturi -7,7%

⇒ AUR: 89 de voturi - 7,6%,

⇒ PRO România: 30 de voturi - 2,6%

⇒ UDMR: 7 voturi - 0,6%

⇒ Alții: 92 de voturi - 7,9%

Prezența la vot în Ibănești

La secțiile din Ibănești s-au prezentat 1.165 de votanți. Prezența la vot arată în felul următor: 

⇒ Secția de votare din Ibănești: 447 votanți - prezență 33,04% 

⇒ Secția de votare din Isticeu: 162 votanți - prezență 33,44 % 

⇒ Secția de votare din Ibănești Pădure: 231 votanți - prezență 30,19% 

⇒ Secția de votare din Dulcea: 325 votanți - prezență 36,68%

Prezență la vot de 31,87% la nivelul județului Mureș

La nivel de județ, s-a înregistrat o prezență la vot de 31,87%  (151.449 persoane). Voturile s-au acordat în felul următor:

Camera Deputaților

⇒ UDMR 54.105 de voturi

⇒ PSD 23.623 de voturi

⇒ PNL 23.129 de voturi

⇒ USR 15.576 de voturi

⇒ AUR 9.214 de voturi

⇒ PMP 7.974 de voturi

Senat:

⇒ UDMR 57.254 de voturi

⇒ PNL 24.890 de voturi

⇒ PSD 23.350 de voturi

⇒ USR 15.532 de voturi

⇒ AUR 10.655 de voturi

⇒ PMP 6.513 de voturi

 

12.07.2020
Solicitări pentru autorizație de mediu - 27.11.2020
Solicitări pentru autorizație de mediu - 27.11.2020
Anunțuri de solicitare de AUTORIZAȚIE DE MEDIU, din data de 27.11.2020.

SC Andraluc VMA SRL

SC Todoran & Silver ERL

SC Geolary SRL

SC Matiflor SRL

Orice informații, sugestii și contestații privind impactul asupra mediului se pot obține la sediul APM Mureș, str Podeni, nr. 10, tel 0265.314.984, 314.987, fax. 0265.314.985, în termen de 10 zile de la publicare.

 

11.27.2020
Pentru persoanele fără venituri, amenzile neachitate se pot înlocui cu munca în folosul comunității
Pentru persoanele fără venituri, amenzile neachitate se pot înlocui cu munca în folosul comunității
Pentru persoanele fără venituri și bunuri urmăribile, amenzile neachitate se pot înlocui cu munca în folosul comunității, informează Serviciul Public de Impozite și Taxe Ibănești.

În cazul amenzilor neachitate, pentru persoanele care nu au venituri sau bunuri urmăribile, și, prin urmare, nu se poate porni executarea silită, există posibilitatea înlocuirii acestora cu munca în folosul comunității.

În acest sens, serviciul va sesiza instanța de judecată în vederea înlocuirii amenzii cu obligativitatea prestării unei activități în folosul comunității, potrivit O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările ulterioare și O.G. nr. 55/2002 privind regimul juridic al prestării unei activități în folosul comunității, cu modificările și completările ulterioare. După emiterea sentinței, Serviciul Public de Impozite și Taxe Ibănești va radia procesele verbale de contravenție din evidențele fiscale, urmând a fi pusă în aplicare sentința de executare a unei activități în folosul comunității.

Persoanele cu amenzi neachitate, care nu au venituri și bunuri urmăribile și doresc înlocuirea acestora cu munca în folosul comunității, sunt rugate să contacteze telefonic Primăria Ibănești, telefon: 0265.538.300.

11.24.2020
Asociația Crescătorilor de Animale "Ovidius" Brădețelu acordă compensațiile bănești aferente anului 2020
Asociația Crescătorilor de Animale "Ovidius" Brădețelu acordă compensațiile bănești aferente anului 2020
Asociația Crescătorilor de Animale "Ovidius" Brădețelu acordă proprietarilor de animale compensațiile bănești aferente anului 2020.

Compensațiile bănești sunt în valoare de:

⇒ 600 lei/ cap de bovină (bovine adulte și tineret bovin între 6 luni și doi ani) 

⇒ 160 de lei/ cap de ovină, respectiv caprină. 

 Sumele se distribuie de către șefii de stână, pe bază de tabel, iar sumele care depășesc 5.000 de lei se virează pe card. Valoarea totală a compensațiilor bănești este de 535.000 lei.

Pentru pășunea Lunci, beneficiarii compensațiilor bănești sunt rugați să îl contacteze pe Zaharie Gliga, secretarul Asociației Crescătorilor de Animale "Ovidius" Brădețelu.

Persoanelor cărora consiliul director al asociației le-a solicitat adeverința de la medicul veterinar pentru a se putea face încărcătura de animale pe trupurile de pășuni și nu au adus-o până la data stabilită pentru depunerea cererii la APIA li se va diminua cuantumul compensației pentru fiecare specie de animal cu 30%.

 

11.23.2020
Plăți online, prin Ghiseul.ro, către Primăria Ibănești
Plăți online, prin Ghiseul.ro, către Primăria Ibănești

Primăria Ibănești a finalizat înregistrarea în Sistemul Național Electronic de Plată Online (S.N.E.P), ceea ce înseamnă că cetățenii își pot achita obligațiile de plată online, cu cardul, prin intermediul platformei Ghiseul.ro. 

Plata taxelor, a impozitelor și amenzilor către Primăria Ibănești se poate face și online, folosind cardul bancar, prin accesarea platformei Ghiseul.ro - indiferent de locul în care se află persoana care plătește și fără să mai fie nevoie de deplasarea acesteia la sediul primăriei. Confirmarea plății este imediată și va fi primită pe email. De asemenea, platforma afișează utilizatorului atât situația obligațiilor de plată, cât și istoricul plăților efectuate. 

"Înrolarea Primăriei Ibănești în Ghiseul.ro înseamnă timp câștigat pentru locuitorii comunei, inclusiv pentru persoanele care nu au domiciliul în Ibănești, dar care au aici obligații de plată, eficiență crescută și reprezintă și o măsură de siguranță în contextul pandemiei, când se recomandă limitarea interacțiunilor și deplasărilor", subliniază Dan Vasile Dumitru, primarul comunei Ibănești. 

Crearea contului de utilizator se face rapid, în câțiva pași

Pentru a beneficia de toate funcționalitățile platformei, este necesară crearea unui cont pe site și autentificarea pe acesta.

Pasul 1. Intrați pe site-ul www.ghiseul.ro. Optați pentru secţiunea „Creare Cont”

 Pasul 2 Se deschide o pagină în care sunt solicitate datele dumneavoastră. Aceasta cuprinde trei secţiuni: Verificare CNP, Validare card şi Trimitere e-mail. Primul pas este verificarea CNP-ului. Pentru aceasta, trebuie să introduceți codul numeric personal și să apăsați butonul „Trimitere cerere”.

 Pasul 3. În aceeaşi pagină, apar mai multe câmpuri goale pe care trebuie să le completați: nume şi prenume, număr de telefon, adresă de email. Ultimul câmp liber este destinat introducerii codului de securitate care este specificat în pagină. Bifați căsuţa prin care accepați să fiți de acord cu procesarea datelor oferite pentru a primi datele de acces în cadrul platformei ghiseul.ro. Apăsați butonul „Trimite cerere”. 

 Pasul 4. Validarea cardului: în câmpul liber trebuie introdus numărul cardului cu care se vor efectua plățile. Atenție: titularul cardului trebuie să corespundă cu solicitantul datelor de acces! După ce ați introdus numărul cardului, apăsați butonul „Aprobă”. 

 Pasul 5. Datele de acces în contul de pe platforma www.ghiseul.ro vă vor fi trimise pe adresa de mail pe care ați furnizat-o (emailul este trimis de SNEP - Sistemul Național Electronic de Plată Online).

După crearea contului, utilizatorul poate vizualiza obligațiile de plată către Primăria Ibănești (precum și către alte instituții dacă sunt acestea sunt înrolate în Ghiseul.ro, inclusiv ANAF). Plata se face printr-un click pe butonul "Plătește" din dreptul sumelor de plată.

De reținut

♦ La prima accesare a contului, se solicită schimbarea parolei trimise automat, cu una pe care o alegeți dumneavoastră. Platforma permite realizarea de plăți cu și fără autentificare, dar pentru a beneficia de toate funcționalitățile site-ului Ghiseul.ro este nevoie să vă faceți cont de utilizator.

♦ Datele de acces pot fi solicitate și de la sediul primăriei.

♦ Serviciul este disponibil atât persoanelor fizice, cât și juridice. Pentru obținerea datelor de acces, persoanele juridice sunt rugate să contacteze telefonic sau pe email Primăria Ibănești: email - ibanesti@cjmures.ro, telefon - 0265.538.300.

 

 

 

11.16.2020
Delegați sătești pentru satele Dulcea, Pârâu Mare, Zimți și Brădețelu
Delegați sătești pentru satele Dulcea, Pârâu Mare, Zimți și Brădețelu
Locuitorii satelor Dulcea, Pârâu Mare, Zimți și Brădețelu, care nu au consilieri locali aleși, vor fi reprezentați în ședințele Consiliului Local al comunei Ibănești de către patru delegați sătești.

Delegații sătești, aleși sâmbătă, 7 noiembrie, de către locuitorii din Dulcea, Pârâu Mare, Zimți și Brădețelu, sunt următorii:

Ciorăneanu Ștefan pentru satul Dulcea

Suciava Floarea-Stela pentru satul Pârâu Mare

Curtean Ioan pentru satul Zimți

Suciava Gheorghe-Vlad pentru satul Brădețelu

11.08.2020