Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Politica de utilizare a cookie-urilor | Protectia datelor cu caracter personal

SuperTeach, strategii pentru o educație de succes și un trio imbatabil: profesor-elev-părinte

SuperTeach, strategii pentru o educație de succes și un trio imbatabil: profesor-elev-părinte
FOTO: Ședința Consiliului Profesoral, Ibănești, din 21 februarie 2019.


23 de cadre didactice din Ibănești au luat parte la conferința SuperTeach, "Inspirație pentru educație", care s-a desfășurat  în data de 16 februarie, la Brașov.

"Care este profesorul vostru preferat, ce anume l-a făcut să rămână întipărit în mintea și în sufletul vostru ani la rând? - sunt cele două întrebări care stau la baza SuperTeach, un proiect care-și propune "să coaguleze comunitatea profesorilor cu mentalitate deschisă" pentru a avea școli cu "profesori motivați și pasionați (care să fie normalitatea și nu excepția!) care să formeze elevi pregătiți pentru provocările viitorului". Inițiatorii proiectului subliniază faptul că, pe lângă predare, transmitere de informații, evaluare, pe scurt, activitatea la clasă, elevii au nevoie de susținere emoțională, de motivație și înțelegere, iar abilitatea și disponibilitatea cadrului didactic de a răspunde acestor nevoi fac diferența dintre un profesor bun la clasă și un profesor care-și lasă amprenta și influențează pozitiv alegerile în viață.

La conferința SuperTeach, desfășurată în Brașov, dascălii au avut ocazia să întâlnească și să asculte specialiști în educație, antreprenori, elite ale societății din diverse domenii, scopul fiind acela de a găsi împreună cele mai potrivite forme de predare, de a face schimb de idei și experiență cu colegi din țară, dar și cu reprezentanți din alte medii de activitate, de a afla instrumente și experiențe noi și, mai ales, folositoare elevilor în clasă și în viață. Prezentările și discursurile din cadrul conferinței au fost completate cu șapte workshopuri: "Mentalitate deschisă în Educație", "Cum învățăm elevii să învețe. Cum folosim autonomia în învățare", "Orele de școală ca o poveste", "Inspirație pentru școală. Deschiderea învățării prin imaginație", "Parteneri în educație" , "Competențe pentru 2030" și "Râsul și mentalitatea flexibilă - soluții pentru provocările zilnice".

Concluziile și impresiile cu care profesorii și învățătorii s-au întors de la SuperTeach, inclusiv elemente pe care doresc să le implementeze în activitatea cu copiii au fost prezentate în cadrul ședinței Consiliului Profesoral, desfășurată joi, 21 februarie.

"Nu trebuie să ne erijăm în postura unui atotștiutor, pentru că și noi putem greși. Profesorul nu trebuie așezat pe un piedestal", a spus Mariana Someșan, profesoară de limba română. Învățătură nu reprezintă doar cunoștințele predate la catedră, procesul de învățare este mult mai complex, el înseamnă și joc, și greșeală (învățăm din greșeli) și descoperire de sine și în cadrul acestuia, imaginația trebuie stimulată. "Când imaginația intră peste cunoștințele dobândite, se ajunge la un nou prag – copilul devine creativ (de la copilul care doar memorează devine cel creativ)", a mai arătat Mariana Someșan, care a luat parte la workshopul dedicat învățării prin imaginație, subliniind că forța poveștii nu trebuie subestimată (inclusiv chimia, matematica, fizica pot îmbrăca haina poveștii  - de ex.povești și întâmplări despre Edison sau alte personalități).

Să fie mai apropiați de copii, să se folosească de muzică, de jocuri, să lucreze mai mult în grupe (o metodă foarte utilă pentru depășirea blocajelor, a subliniat Rodica Gliga, învățător, clasa a III-a) sunt doar câteva dintre obiectivele pe care intenționează să le aplice în perioada următoare dascălii din Ibănești în munca lor zilnică cu copiii.

Ancorarea în realitate și necesitatea unei receptivități crescute la schimbări sunt aspecte pe care le-a adus în discuție Ingrid Dan, directorul Școlii Gimnaziale Ibănești, care a participat la workshopul  "Competențe pentru 2030", o temă impusă de schimbările mari și rapide ale societății care solicită educației să-și adapteze obiectivele, metodele și competențele pentru a răspunde așteptărilor comunității. 

Studiu pentru evaluarea stării de bine în școlile din Ibănești

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Profesoral s-a aflat și evaluarea stării de bine în școală, prin intermediul unui chestionar online, o evaluare 360 de grade, adresat elevilor, părinților și cadrelor didactice din Ibănești, care va fi completat în perioada următoare.

Gândirea pozitivă, starea de fericire și de mulțumire a elevilor, desfășurarea activității într-un mediu prietenos și primitor altfel spus, starea de bine, sunt elemente decisive pentru îmbunătățirea performanței școlare, iar identificarea corectă a plusurilor și minusurilor unei unități școlare se poate face doar prin consultarea și colaborarea tuturor celor implicați în actul de educație: copil - cadru didactic - părinte.

În acest sens, dir. Ingrid Dan a anunțat demararea unui proces de consultare a opiniei legată de școală cu elevi, părinți și profesori printr-un chestionar care va fi un instrument foarte util pentru identificarea lucrurilor pe care școala le face cu succes, dar și a celor care pot fi îmbunătățite. Concret, în zilele următoare va fi demarată o analiză calitativă, care se va derula sub forma unor chestionare online (nu se cer date de identificare) pentru identificarea plusurilor și minusurilor fiecărei clase și a unității de învățământ, precum și pentru identificarea nevoilor persoanelor implicate în viața școlii (elev-părinte-profesor).