Din data de 30 iunie 2025, se preiau cereri pentru cartea electronică de identitate și noua carte de identitate simplă.

Din data de 30 iunie 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Ibănești preia cereri pentru cartea electronică de identitate și noua carte de identitate simplă.
  1. Cartea electronică de identitate CEI conține în format tipărit informații referitoare la:

a. pe față: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele de familie, prenumele, sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin), cetățenia, data nașterii, codul numeric personal (C.N.P.), numărul documentului, data expirării valabilității, semnătura olografă a titularului și imaginea facială a titularului.

b. pe verso: data emiterii și autoritatea emitentă, zona de citire automată cu caractere identificabile optic, zona cip.

Subliniem faptul că adresa de domiciliu a titularului nu se va înscrie în formatul tipărit al cărții electronice de identitate, ci doar în format electronic, pe suportul de stocare electronic. Pe același suport se includ datele biometrice ale titularului, respectiv imaginea facială și impresiunile papilare a două degete precum și locul nașterii titularului și prenumele părinților.

Principalele beneficii ale cărții electronice de identitate sunt:

  • dimensiunea standardizată, similară unui card bancar, conform normelor europene
  • elemente avansate de securitate care asigură protecția împotriva falsificării și a furtului de identitate
  • posibilitatea utilizării ca document de călătorie
  • acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.

2. Cartea de identitate simplă CIS poate fi utilizată de cetățenii care nu doresc să intre în posesia unui act de identitate prevăzut cu suport de stocare electronic și cuprinde următoarele informații:

a. pe față: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele de familie, prenumele, sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin), cetățenia, data nașterii, codul numeric personal (C.N.P.), numărul documentului, data expirării valabilității, semnătura olografă a titularului, imaginea facială a titularului;

b.  pe verso: domiciliul, data emiterii și autoritatea emitentă, zona de citire automată cu caractere identificabile optic.

Este foarte important de menționat faptul că acest tip de act de identitate poate fi folosit doar pe teritoriul național, neavând valența unui document de călătorie.

Termenele de valabilitate pentru cartea electronică de identitate și cartea de identitate simplă sunt următoarele:

  1. 2 ani, pentru peroanele cu vârsta cuprinsă între 0 – 2 ani;
  2. 4 ani, pentru peroanele cu vârsta cuprinsă între 2 – 14 ani;
  3. 5 ani, pentru peroanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;
  4. 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
  5. Cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 ani.

Actele de identitate – buletin de identitate și carte de identitate aflate în circulație, sunt și rămân valabile până la expirarea valabilității, cu mențiunea că după data de 31 august 2031 nu mai pot fi folosite ca documente de călătorie pe teritoriul Uniunii Europene.

Pentru cetățenii români, începând cu vârsta de 14 ani, prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit, contravaloarea acesteia este de 67 lei, fiind suportată în limita fondurilor asigurate prin PNRR.

Pentru minorii cu vârsta cuprinsă între 0-14 ani părinții/reprezentanții legali pot depune cereri pentru eliberarea cărții electronice de identitate, însă vor trebui să achite contravaloarea acesteia la ghișeele unităților CEC Bank sau la stațiile de plată SelfPay.

Pentru minorii cu vârsta între 0-14 ani nu se eliberează carte de identitate simplă.

Minorii care solicită eliberarea cărții electronice de identitate cu 30 de zile înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, beneficiază de gratuitate.

Contravaloarea cărții de identitate simple este de 38 lei și se poate achita  la ghișeele unităților CEC Bank sau la stațiile de plată SelfPay.

Programările pentru depunerea cererii pentru eliberarea CEI se vor realiza exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta

Termenul de eliberare al CEI și CIS este de 15 zile lucrătoare de la preluarea cererii.

Cele două tipuri de acte de identitate nu se eliberează pe bază de procură specială.
📞 Pentru mai multe informații: 0265.538.423 – Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor – Ibănești.

Skip to content